Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan I skrev 2011-10-14 22:02:11 följande:
    tredjemaj - Grattis till tvåsiffrigt . med oss är det ok, men går på hög puls då stora (lilla) grabben är dundersjuk och idag också kräktes ner soffan...livrädd att lillfis här ska bli sjuk, men svårt säga till en stolt nybliven storebror att hålla sig undan...Inget namn ännu, jättesvårt ju denna gång.     
    Va söta de är båda två! Har hört att bebisen har högre motståndskraft första veckorna så hoppas att lillen slipper och att det ordnar sig med pulsen. Kram
  • vinterbebis12

jis- självklart kommer det gå bra! Tror vi alla tvivlar ibland. Du får göra som Speck och be din man peppa dig. De har ju inga gravidhormoner som gör dem extra känsliga :)

• vinterbebis12

Lindis: Jag kan också må dåligt av vitaminer. speciellt när jag tog starka b-vitaminer (50-100 mg per dag, ska tydligen vara bra mot spottings). Äter alltid något samtidigt. Köper mina vitamier på life. Kanske värt att prova ett annat märke för att se om du mår bättre av det?

Ang flytningar har jag också det tyvärr. Vet inte om det går att göra något åt. Försöker hålla ut i tre månader till.

Viksan: Skönt att allt såg bra ut! 

Anderska: fin mage! 

Najje: mysigt att magen börjar synas

Jis: härligt med brasa, skärgården och tid att prata. Det behövs verkligen ibland. Bra att ni tar hand om relationen. Tycker vi blivit sämre på det sen plusset. Inte så att det är dåligt men tidigare pratade vi mer och ansträngde oss mer för att hitta på roliga saker.

Kelsson- jag har testat ditt tips att sova med kudde mellan benen. Bra tips!

• vinterbebis12

Enya - så underbart! Blir så glad!

Carlan - säger som andra att du verkligen borde få gå resten av tiden och må bra och slippa oroa dig. Hoppas du får tid snabbt!

Jis- du är jättesnygg! Får inspireras av er och ta lite bättre vara på relationen. Min man är jättegullig men spenderar 90 % av sin vakna tid på jobbet så har varit lite svårt och jag känner mig ganska osedd och oattraktiv.

Vickan- grattis till lägenhet också! Spännande!

Kasa - vi har valt Danderyd. Hade gärna fött på BB Stockholm men har hört att max hälften av de som väljer det får föda där eftersom det är så populärt. Men det kanske är annorlunda nu på vintern när det föds mindre barn.

Är så avis på er som snart ska få ert lilla guldkorn!!

• vinterbebis12

carlan - vilken lättnad! Underbart att höra.

Najje- tycker faktiskt inte att det är ett dugg orättvist. Vet inte vad den mamman gått igenom för att bli gravid men tycker att det borde vara så att vi ivf-gravid skulle få må extra bra efter det vi gått igenom och är glad att du mår bra. Sen hade det förstås varit bäst om hon också får må bra men menar bara att du är värd att må bra!

• vinterbebis12

Har läst men ska sova snart så kommenterar inte så mycket. Kan säga att jag drack proteindryck till frukost i början så jag fick näring trots att jag hade noll aptit. 

Kram alla 

• vinterbebis12
    Viksan: Stackare som är så trött! Sover du ok vanligtvis?

Kelsson: mår du illa varje dag fortfarande? Det tillsammans med förkylning gör ju sitt till.

Strössel: Vilket fint barnrum och fin vagn! Nu får den komma imorgon som planerat. Ska ju bli precis tre månader mellan våra, för jag räknar stenhårt med leverans 21/1 Skrattande

Aurora: Gulligt av BVC-tanten!

Jis: Du är jättefin. Snygga kläder på din blogg också!

carlan: Kul med en ny babystol och framförallt med en massa babykläder med volanger!. Vi har ju inte kollat kön men det blir en del rosa och blått ändå. Själv älskar jag blått så ser inte varför en ev. tjej inte ska kunnna ha det eller varför en kille inte kan ha rosaFlört. Om någon okänd på stan gissar fel kön pga färgen på kläderna gör det mig inget.

Ego: Har mått jättebra en period men börjar bli lite tröttare. Har en hektiskt period på jobbet och knappt hunnit mer än att jobba, träna, äta och sova  - därav mina sparsamma inlägg. Måste försöka begränsa mig och inte ha så höga krav på mig själv på jobbet för vill inte vakna en dag och vara supertrött men det är svårt när jag känner att jag har energi och när jag har roligt på jobbet.  Försöker skära bort alla måsten utanför jobbet såsom att ha ordning hemma och min man får fixa mat för det mesta. Nu har jag en halvtimmes jobb framför mig innan jag ska kolla på Drömmen om ett barn som jag bara älskar.
  • vinterbebis12
    Jordgubbe1 skrev 2011-10-20 20:01:22 följande:
    Så mysigt att läsa om vagninköp, ultraljud och era diskussioner om kläder och magar. Längtar tills min mage syns!
    Hoppas du snabbt blir frisk Kelsson!

Idag har jag och min man varit på ultraljud! Så fantastiskt, du hade rätt Kelsson, tårarna rann.

Allt såg bra ut, den lille/a var 11 mm lång, och allt såg finfint ut. Hjärtat tickade snabbt! Min BM berättade att när det ser så här bra ut så är det 95 % sannolikhet att hela graviditeten slutar lyckligt.

Hon var så härlig, hon tackade oss för att hon fått vara BM till oss. Hon berättade hur mkt det betyder för henne och alla på Huddinge att just vi lyckats, mot alla odds. Att det ger henne kraft att stötta andra par. Kramkalas!
    Hon skulle samla alla på em sa hon och berätta om oss och de skulle fira. Herregud, vilken yrkesstolthet!

Nu är vi lyckliga på riktigt! Vilken känsla att allt såg bra ut!

Jag har haft ont i magen hela tiden och det visade sig att hon kunde se en muskelknuta vid livmoderna. Hon sa att det är vanligt bland oss IVF:are, särskilt vi som gjort många försök. Hon sa också att det inte är farligt, och att den förhoppningsvis släpper ju bättre jag mår.

Kram!
    Underbart Jordgubbe! Även om biologin spelar mindre roll kan jag inte låta bli att glädjas lite extra eftersom det är just embryot med din mans spermier som blev bebis!
  • vinterbebis12

Härligt att läsa tråden med alla peppande tjejer!

Strössel - vill att din bebis ska komma, väldigt nyfiken på vad det blir Flört

Vickan- va underbart det ser ut! Jag vill ha min bebisen NU.

Va roligt att flera funderar på ett babynest eller liknande. Vi har köpt denna:

http://www.barntrygghet.se/sova/deltababy-baby-cocoon-sleep-stallbar-och-flexibel-madrass-for-babyn-lugnar-barnet-och-ger-en-trygg-somn/

Anderska: skönt att du och mannen fått prata lite och att ni nu ska kolla på vagn. Tycker absolut du ska köpa grejer. Vi har nästan allt klart och vi ska väl ha samtidigt.

Aurora: shoppa på nätet om du inte orkar gå i affärer. Tror Nelly har rea nu.

Karmosin: underbart med ledighet och att bebisen snart är här!

Enya: lider med ditt illamående. Antar att du resan småäter hela tider? Har du provat seaband som man sätter på handlederna? Finns på apoteket

Eileen: Din syster har verkligen rätt inställning, det är sådana personer vi ska lyssna på. Och varandra förstås Flört
    Kelsson och Jis: skönt att det är helg så att vi får vila. Min man pratar lite med magen men inte så mycket som jag skulle vilja...

Viksan, kasa och lillstintis: Jag springer vanligtvis. Vet inte hur länge man ska vänta med löpning specifikt men har hört att man gör en efterkontroll hos BM 3 månader efter förlossning för att se om man kan börja träna. Då är vi i slutet av april om bebisen kommer när beräknat så jag börjar nog träna igen i april/maj. Springer inga marathon utan ca 5 km så tror att det går att börja lite smått även om man är otränad.

Ego: Idag ska jag unna mig massage. Har jobbat mkt i veckan så behöver verkligen ta hand om mig själv i helgen.

• vinterbebis12

Ligger i soffan och tittar på magen som rör sig och gråter lyckotårar. Är så lycklig och tacksam över att jag får uppleva det här. Tror faktiskt att ivf-resan gjort att jag kommer uppskatta bebisen 1000 gånger mer än om jag hade fått den enkelt. Mycket hormoner och känslor i kroppen idag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011