Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej flickor. Är allt bra med era gravidmagar?? =) Själv är jag i v17 nu. Hade hoppats på att verkligen få känna bebis där inne. Men känner inte mer än att det kanske virvlar till i magen (om det nu inte är tarmarna). När började ni känna bebisen ordentligt??. Längtar så efter RUL som jag ska göra den 30/8. Sugen på att se den lilla =)

• anderska
    Aurora1979 skrev 2011-08-17 17:48:00 följande:
    anderska: det kan mycket väl vara bebisen du känner. Jag började känna Grynet omkring din vecka ungefär.
    ja man vet liksom inte vad man ska känna efter, har aldrig varit gravid innan. Hoppas att det är bebis och inte tarmarna :p Undra när man känner riktigt buffar, när kände du?
  • anderska

Jag är mest törstig tycker jag. Glad imat har jag alltid varit kanske lite mer nu än innan men mest törstig.

• anderska

Denna obotliga törst, jag blir helt knäpp av att vara så tösrstig. kvittar vad jag dricker eller hur mycke så blir jag aldrig otörstlig!!! Jaja värre bekymmer kan man ju ha!!!

• anderska

Ska ringa mvc på måndag och höra med dom vad de tror. Har också tänkt på diabetes. Hoppas jag slipper de men ja vi får kolla upp de!

• anderska

Hejsan. Dyker jag in igen. En liten fråga till er. Idag kom det "mjölk" ur mitt hö-bröst. Det var inte direkt vitt utan blandat, någon droppe vitt och någon mer grumlig typ grönaktig. Är det normalt?? Kändes super skumt. Trodde inte det kom "mjölk" redan :/

• anderska

Någon som läst någon bra gravi / föräldra bok ni kan rekomendera??

• anderska
    Tack!!
  • anderska

Måste man bli medlem i Libero för att få den gratis boken ell hur funkar det?

• anderska
    Speck skrev 2011-08-23 19:24:51 följande:
    Tack för alla grattis! Nu är det snart er tur, vem är näste kvinna på tur.... Strössel?

Kasa: Kan du vänta med att ställa den frågan till efter stygnen läkt? Skrattande Just nu har jag så mkt smärta o obehag därifrån att det känns avlägset med en till förlossning nu. Men på det stora hela så är det ju inte så hemskt att jag skulle avstå ett ev syskon till Loke pga det. Däremot skulle jag ta EDA tidigare, vill inte få sån panik igen. 

Lillstintis: Min man var ett underbat stöd i det hela! Han hjälpte mig o andas rätt o förmedlade mina mummel till förståeliga ord till barnmorskan och undersköterskan och gav mig sin hand att hålla i genom värkarna och sen när det blev dags att krysta så höll han om mina axlar o hjälpte mig att få kraft att trycka på framåt.. Han var toppen! däremot höll han på att svimma av allt blod och när jag krystade så höll han andan han med Tungan ute

Tycker eran förlossning låter som en bra förlossning. Hoppas och tror att min sambo också kommer vara ett bra stöd. Det är vad jag hoppas och tror. Ska bli trevligt att få se kort på den lille pojken sen när det kommer =) änu ett stort grattis!!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011