Speck skrev 2011-08-23 19:24:51 följande:
Tack för alla grattis! Nu är det snart er tur, vem är näste kvinna på tur.... Strössel?
Kasa: Kan du vänta med att ställa den frågan till efter stygnen läkt?
Just nu har jag så mkt smärta o obehag därifrån att det känns avlägset med en till förlossning nu. Men på det stora hela så är det ju inte så hemskt att jag skulle avstå ett ev syskon till Loke pga det. Däremot skulle jag ta EDA tidigare, vill inte få sån panik igen.
Lillstintis: Min man var ett underbat stöd i det hela! Han hjälpte mig o andas rätt o förmedlade mina mummel till förståeliga ord till barnmorskan och undersköterskan och gav mig sin hand att hålla i genom värkarna och sen när det blev dags att krysta så höll han om mina axlar o hjälpte mig att få kraft att trycka på framåt.. Han var toppen! däremot höll han på att svimma av allt blod och när jag krystade så höll han andan han med
Tycker eran förlossning låter som en bra förlossning. Hoppas och tror att min sambo också kommer vara ett bra stöd. Det är vad jag hoppas och tror. Ska bli trevligt att få se kort på den lille pojken sen när det kommer =) änu ett stort grattis!!