Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-07-06 21:38:23 följande:
    Speck: Tyvärr, valde vi bort badkar i samband med stambytet (toan var för liten för det) så nu har vi bara dusch. Ångrar mig lite just nu men får passa på att bada med bebis när jag hälsar på syrran som har badkar .
    Bor ni långt ifrån centrum?
    Barnrummet är helt underbart vackert! Där kommer bebis att trivas bra!

Vickan: Det är så vi också tänker, trivs bra med att bo nära stan än så länge. Vi får se om ett par år

Karmosin: Har inte heller tagit bild än men det är för att jag tycker att jag bara har tjockismage o inte gravidmage

LGT: Sån tur har jag inte, fortfarande illamående, idag till o med värre än igår. Glad över alla bra dagar jag får resten överlever jag bara
    Stort grattis till lyckat RUL och v20! Tog ni reda på kön?
    På tal om bad. När är det ok att börja bada? och är de ok att bada i både hav och insjö?
  • anderska
    Kelsson1 skrev 2011-07-06 21:46:04 följande:
    anderska: Tänkte du som gravid?
    haha ja oj det var lite otydligt skrivet. Ja nu när man är gravid får man bada var man vill och vilken vecka är det tillåtet att bada?
  • anderska

vilka värme böljor jag har. Det bara kommer över mig helt oanmäld. Det är så man vill slänga av sig kläderna i panik för man blir så varm. Pust*

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-07-06 21:53:40 följande:
    anderska: Jag svettas också, men behöver bara bli lite kall så håller jag på att frysa ihjäl istället . Inget är bra just nu

Nu måste jag gå o sova! God natt tjejer!

Godnatt kelsson.

Själv ska jag synda och trycka i mig en hamburgare på MC :p tror det är tillåtet att äta sådant skit ibland ;)
  • anderska

Hejsan Tjejer.

Idag har jag ringt till mvc för att förhöra mig om mina "ryckningar" i livmodern. Bm trodde det kunde vara foster rörelser. Jag påpekade att jag var i v11 men hon verka hetl övertygad om att man kunde känna det i v 11. så fall tycker jag det är väldigt häftigt =) 

• anderska

Haha Kelsson, börjar du tröttna på mit gnat ;) Ja jag ska lugna mig, jag lovar!!! =)

• anderska
    spets skrev 2011-07-07 12:44:57 följande:
    Anderska: Jag är också 27, men blir 28 i november. Jag bor i Dalarna, typ mellan Borlänge och Avesta.
    Så du är en dalkulla =). Min sambo är en mas och kommer från mora, har själv bott där uppe ett tag men fick hemlängtan :p
  • anderska
    kasa01 skrev 2011-07-07 13:10:23 följande:
    Speck, gud vad fint rum ni gjort!!! Känner mig plötsligt lite usel, min son fick inte sitt rum förrän han var över 2 år... Muminfiormen syns inte så bra i profil, det är frammifrån måtten har dubblerats.Märkte det när jag tog bilden, de ser mycker bättre ut än "live versionen" hehe... BH-n är en gammal Salming jag fick när jag gjorde ett jobb för dom, super bra! använder bara dem nuförtiden.

Kel, vi renoverade vårat badrum för ca 2 år sen, ungefär samtidigt slutade sonen att bada... Innan hade vi också ikeas lilla balja, den fick han bada i tills hav blev 5! Såg rätt lustigt ut till slut, benen fick hänga utanför. Stackarn... Men han var så glad o nöjd. 

Strössel, vad rart att din vovve trodde att leksakerna var till honom/henne...

Anderska, jo men det är klart att det är det!! Tänkte inte på det.. Kändes det lite som när man fiskar o får napp? Typ som en vibration? typiska foster rörelser. Coolt att du känner så tidigt.

Kom just från RUL, och allt ser toppen bra ut. Liten låg m huvudet nedåt, o fötterna upp mot min högra sida. Lustigt nog hade jag just kännt sparkar precis där, medans de kom mer nedåt igår. Kände rörelser för ca 10 dar sen, men hade sen nästan en hel vecka utan att jag kände nåt. Å andra sidan hade jag min son hemma på sommarlov, o inte mycket tid att känna efter.. Kan ju ha med det att göra.. Moderkakan låg på gränsen till att täcka för utgången, förhoppningsvis flyttar den sig uppåt när magen växer. Gör den inte det finns det risk att de får snitta, och det vill jag INTE!!

Kram allihop! 
    Jag trodde inte det fanns minsta möjlighet att känna det så tidigt men tydligen då :p när har ni andra börjat kännt något??? Jag känner absolut inte mycke. Kände några ryckningar igår eftermiddag/kväll och någon dag innan också.
  • anderska

Jag trodde först att det var musklerna som spökade iom att de växer så fort osv. Men när hon sa det så vill jag gärna tro att det är bebisen så vet jag att den lever och mår bra =) Jag har slutat oroa mig allefall och längtar tills mitt ul så jag kan få se med egna ögon hur vild den är ;)

• anderska
    spets skrev 2011-07-07 17:37:34 följande:
    Anderska: Vad häftigt att du redan känner lillen! Japp, jag e en dalkulla. Men jag skulle gärna flytta till Sthlm, för där har min sambo sina rötter. Fast det är ju så dyrt med hus där :/

När jag själv ligger i sängen och tittar på min mage så ser jag pick pick pick som ett hjärta som slår. Min sambo påstår att det är bebisens hjärta som man ser.. haha... men kan man verkligen se det? Det är längst ner under naveln :) Eller är det mitt hjärta som bankar ända ner dit? haha.. kanske lite kokko fråga, men jag har ju inte direkt kollat det tidigare heller.

Kram på er 
    Jag har aldrig hört att du kan se hjärtat på den lille. Där imot kan din sambo höra lillens hjärtaslag i slutet på graviditeten, om han lägger örat mot magen =) Jag tror det är ditt eget hjärta som slår =)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011