Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Hoppas allt är ok med dig idag!?

• MissCat

Sunseed: Jag ställer mig till skaran som också har blött under de första veckorna, senast var i vecka 16+ dels så har man mer känsliga slemhinnor som ivf:are sen kan det vara små kärl som spricker. Jag undrar egentligen om det finns någon här som inte har blött lite. Jag har också varit inne på gynakuten 3 ggr fram till v 16 och då såg de att min moderkaka låg väldigt lågt. Som sagt, det är obehagligt att det kan komma blod men behöver absolut inte betyda något.

• MissCat

Hur mår alla?

Både ni som väntar och har fått era små Glad

Själv så är det som vanligt: krämpor , krämpor och återigen krämpor men jag ler ändå för jag vet att min kille mår bra i magen. åkte på ny penicillinkur igen för UVI som vägrar släppa så efter denna kur blir det penicillintablett dagligen resten av graviditeten. Som tur är så är det inge gbs. Halsbränna som inte är från denna jord...äter mandlar i massor och dricker gaviscon ( skall gå över till novalucol). Har lite högt blodtryck igen och +2 på protein på sticka. Mitt HB hade sänkts nu till 113 så det får bli broccoli, spenat, blodpudding och leverpastej på menyn nu ett tag för att slippa järntabletter men det tar väl inte lång tid innan man får gå över på tabletter antar jag.

Ställde mig på vågen hos BM och fick mitt livs chock!!!! Jag vet att jag gått upp ungefär 12kg under hormonbehandlingarna bara på ett år ungefär. Att jag slutade röka hjälpte nog till. Men nu då??!! Jisses......har gått från strl 38 till 42/44 mer åt 44.....har gått upp ytterligare 10 kg nu under graviditeten, hur skall detta sluta om 3 månader? Mycket beror nog också på att jag har varit mest liggandes i sängen och inte orkat göra ngt.

Har iaf beställt barnvagn nu så det blir spännande att se hur den är när den kommer eftersom ingen verkar ha skrivit något om den. Har jag köpt grisen i säcken tro? Flört Jag har sagt till min sambo att NU vill jag börja boa i hemmet så han får lov att ta sig en tur till ikea. Jag själv stannar hemma så han slipper dra med sig en snigel runt därinne Tungan ute

När jag var på diabetesrond (diabetesläkare samt förlossningsläkare) igår så sa de att vi bör hålla tätare kontroll nu för nu börjar det hända saker i graviditeten....vad mer kan hända?

På tisdag skall jag träffa en annan läkare för att prata om kejsarsnitt och tillbaka till BM igen nästa fredag.

• MissCat

Kelsson: Ja jag står ut med allt och har ändå ett leende på läpparna. Jag brukar tänka på vilket jobb det har varit att komma hit bara :D Jag är i v 25 nu.

Det blev en classic lux från billigabarnvagnar.se www.billigabarnvagnar.se/product_info.php&osCsid=1bcf4dc9e1e62a21e885e7e3bbf89ad3 det är den enda med stora hjul som jag hittat och som verkar billig. Visst hade jag kunnat köpa en begagnad för samma pris som man vet något om t ex emmaljunga men jag har haft emmaljunga och de har inte de stora hjulen jag vill ha. Sedan verkar denna vagn vara hög eftersom jag är lång Solig den föll mig helt enkelt i smaken men jag är lite rädd att den inte skall hålla måttet då den är lite väl billig för att vara ny.

Klart vi skall promenera sen, all julmat vi kommer stoppa i oss ;P

• MissCat

Kelsson: Det gör inget, jag flyttar inte :D Denna vecka är sambon hemma och är sjuk och nästa vecka så är jag själv borta tis, ons och fredag ;) Det är ingen brådska men jag vill gärna träffa Jenni innan hon glömmer bort tant Tungan ute

• MissCat
    Knytet skrev 2012-09-20 15:42:33 följande:
    7879, hihi kul med reaktioner Solig

Var hos sjukgymnasten med mitt avdomnade ben idag. Har nu fått diagnosen, merlagia paresthetica. Skönt att få veta vad det är i alla fall, trodde aldrig jag skulle få svar på det. Det är alltså en nerv som ligger i kläm vars funktion enbart att registrera känsel. Förhoppningsvis kommer känslen tillbaka efter förlossningen eftersom jag fått denna sjukdom av graviditeten. I annat fall finns det lite olika metoder för att försöka "väcka" nerven. Vilka grejer man får vara med om...hehehe
    Vad skönt för dig att veta diagnos. Låter läskigt att man kan få en nerv i kläm bara sådär men jag är inte förvånad av vad man kan få av att vara gravid Tungan ute

Läste om det och det verkar vara vanligt vid graviditeter, eller vanligt är det ju inte men men det är oftast gravida som får det.. Man kan också få en kortisonspruta runt nerven skriver de, har läkaren föreslagit det? Eller vill de vänta tills förlossningen?
  • MissCat

Najje: Så fina pojkarna dina är, verkar så himla glada och härliga. Hur går det att ha två så små samtidigt?

• MissCat

Sunseed: Angående testande så hade jag nog också testat som en galning om jag hade haft tester över hemma. Haha skulle nog ta ett test nu med bara för skoj skull Tungan ute Att se de där två strecken är en obeskrivlig känsla man får.

Att du mår bra skall du vara glad över. Min första graviditet mådde jag hur bra som helst, hade halsbränna endast nån gång men inte mer än det. Den andra graviditeten så var det foglossning så jag fick gå på gravidsim genom landstinget. Denna graviditet så verkar jag få allt man kan tänka sig, så man vet att man minsann är gravid! Alla graviditeter ser så olika ut.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011