Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879: Vad skönt att provet gick bra, nu håller vi tummarna mer att provet visar bra med! Ja det kan vara bra att vara hemma ett par dagar, jag antar att du bara kommer vara nervös och gå och tänka på detta nu till ni får svar.

Kelsson: Om jag inte mår alltför dåligt så kanske vi kan ta fikan hemma hos mig? Vore så roligt att se hur Jenni har utvecklats ;D annars så kan vi vänta tills jag kört denna kur om jag mår dåligt av den vill säga.

Nu har jag fått en ny medicin, så vi får väl se om den kan vara bättre, en känsla jag har är att jag helt enkelt inte tål penicillin alls utan får detta hemska illamående. Min diabetesdoktor samt förlossningsläkare tyckte absolut att jag skulle vara sjukskriven resten av graviditeten så nu är jag det. Skönt på något vis att inte bli jagad av arbetsförmedlingen ;D även om det blir ett par tusen mindre varje månad nu..Blodtrycket var lite högre idag men ändå stabilt 130/80, sen lite äggvita igen +2 på sticka. Flödesultraljudet skall tydligen ge en signal på om jag är i riskzonen för att utveckla havandeskapsförgiftning för nu spelar min diabetes tydligen in lite i både äggvitan samt blodtrycket så de vet inte säkert.

• MissCat

massadillan: Jag har bara provat att dricka citronvatten och tranbärsjuice, inget verkar fungera. Ilskna bakterier verkar det vara.

• MissCat

Knytet: De har inte sagt något om någon annan medicin eftersom det verkar bara finnas 3 sorter mot den bakterien som jag har enl läkaren och två av dem klarar jag inte. Men självklart måste det väl finnas något annat om man inte klarar av det.

7879: Vad roligt att ni också har Ludvig som namnförslag! Vi har Ludwig och Martin på namnförslag men vi är inte ense om riktigt vilket av dem det blir :) Det kanske blir lättare att se när han kommer ut sen. Då kanske man ser vad han passar bäst i för namn. Så var det med mina döttrar. Glad Vad roligt med RUL

Kelsson: Det blir flödesul den 12 september för då är jag i v 24.

Massadillan: Jag har redan gjort RUL Tungan ute har avverkat halva graviditeten nu ;D Jag är mycket skeptisk till att badda med örter tyvärr i underlivet, mina slemhinnor är inte som de var innan utan mycket sköra just nu. NU är det verkligen nedräkning för dig massa! Riktigt spännande är det! Jag tyckte det var igår du var i v 32 :D

• MissCat

Massadillan: Det är inge fara att glömma, jag gjorde själv det nyss genom att blanda ihop knytet med 7879 Skäms man börjar märka av graviditetsminnet Solig Vad skönt för dig att ha allt fixat och klart så att du bara kan ta hand om dig själv nu.

• MissCat

Första barnet fick de sätta igång mig och ta sönder hinnan på. Andra så började värkarna hemma när jag låg i badkaret på kvällen men det insåg jag inte då utan trodde bara att jag hade lite ont i magen så jag tog 2 alvedon men insåg kort därefter att det var värkar. BM fick ta virknålen på förlossningen för att vattnet skulle gå men jag var öppen 5 cm när jag kom in, så jag hade gjort halva arbetet hemma utan att vattnet hade gått.

Väldigt olika det där :D

• MissCat

Kelsson: Det var trevligt med fika, hoppas på mer snart igen. Kan man beställa en bäbis som Jenni mån tro? Hon är verkligen en förtjusande unge! Hennes leende sitter kvar i huvudet Skrattande vi får fika snart igen.

• MissCat

Massadillan: Du har all rätt att klaga nu och speciellt på värmen! Jag klagar också även fast jag bara är i v 20, önskade att hösten är här nu så att det blir svalare att sova på nätterna :D

Kelsson: Hihi vad roligt att hon vill försöka äta lite själv iaf Glad

• MissCat

Massadillan: Vilken vacker mage du har! Jag avundas dig inte just nu Tungan ute jag vill behålla min mage som jag har nu hela graviditeten ;D

7879: Vad härligt för dig att höra hjärtljuden ;D

Knytet: Grattis till RUL och till en liten kille :D Jag skall inte skrocka här nu men det verkar som att vi som föder runt nyår och början jan skall få killar Tungan ute 

Jag undrar hur det går för Jordgubbe? Har jag missat ngt eller är det bara så att hon inte skrivit ngt. Jag hoppas allt är bra med dig iaf Jordgubbe om du läser detta.

Sen undrar jag hur det går för Mariza?

Jag pratade med en läkare idag på mvc specen för jag behövde mer Lergigan mot mitt illamående som håller i sig och hon sa att man bara kunde äta de tills tredje trimestern ;( Vad gör jag sen då när inte jag kan äta mer mediciner :( Idag fick jag tänka ut vart jag skulle hoppa av bussen för att kräkas om jag skulle behöva det, inte lätt när man åker mitt i stan. Inte kan man ju heller kräkas lite fort i en papperskorg!! De har ju numer tak över sig och inte lite pinsamt och kräkas däri ;( jag hatar dessutom halsbränne medicinen. Usch nu har jag klagat färdigt.

• MissCat

Kelsson: Du är alltid välkommen när du vill och när du känner för det Glad jag har Gaviscon i flytande form och Gaviscon i tablettform som jag har i handväskan men bara tanken på dem får mig att vilja kräkas :(

Massadillan: Det där med mandlar har jag läst om på flera ställen nu, så det borde jag faktiskt börja äta. Det är ju lätt att ta med sig också.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011