Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack för alla grattis tjejer :D

Massa: Jag byter på måndagar eftersom jag hade ÄP en måndag som de räknar som 2+0 men på sös så har de en dag senare på mig med så jag byter på tisdagar. Jag frågade min BM om det där men enligt henne så bryr de sig inte om en dag mer eller mindre. Varför de har en dag senare på mig är för att min ivf läkare råkade skriva den 31/12 istället för den 30/12. ÄP 9/4 måndag och ET 11/4 onsdag och de räknar ju ET som 2+2.

Jag kör veckobyte måndagar som jag gjort hela tiden :) Vad bra att dina prover såg bra ut nu igen, nu håller vi tummarna att de håller sig där med! Foppatofflor är otroligt sköna de med då man har svullna fötter :)

• MissCat

Jag tar gärna en fika snart Kelsson, nästa vecka ser ut att bli lite hektisk men efter den så Skrattande jag messar dig. Kramar!

• MissCat

Ja hoppas allt går/gått bra för Inanna! Jag är så spänd på att få höra!

Angående protein i kisset så kollar de inte den varje vecka om inte blodtrycket ligger över en viss nivå. Dock måste man vara medveten om att kontrollera sina egna symtom, som t ex huvudvärk, dimsyn osv.

Jag har också protein i mitt kiss (+2) men mitt blodtryck ligger just nu peppar peppar bra så nästa gång skall jag testa hos BM om en månad. Jag skall iof på ett nytt UL den 12:e september för att göra ett sk flödesul för att kontrollera flödet för man kan tydligen se om man har ngt fel där. Då kontrollerar de ljumskar och bebis. Min BM sa att vi skulle hålla tummarna att mitt blodtryck skulle hålla sig i schack till minst v 34 iaf :)

Fick också svar på att min eländiga UVI är tillbaka (blir såå trött på det) aja skall resa bort ett par dagar nu så jag får börja med penicillin på måndag istället eftersom jag kommer bli sängliggande igen av den.

Det bästa nu är att både jag och sambon kan ligga och känna hur lille plutt sparkar Hjärta

• MissCat

7879: Jag tror allt bara kommer gå bra för er, jag tänker på er.

Knytet: Kan du inte få en remiss till vattengympa kanske? Det finns ställen där man enbart behöver betala med högkostnadskort så man till slut får frikort. Det gjorde jag min andra graviditet då jag hade en otrolig foglossning, det var underbart.

• MissCat

Kelsson: Ja det är så min BM lugnar ner mig iaf för havandeskaps förgiftning är inte att leka med, kan leda till döden i värsta fall. Som sagt man är nojjig för allt man drabbas av :) Ja vi får se hur det blir nu med fika nästa vecka Kelsson, annars får vi ta det veckan efter :) Kram

• MissCat

Tänk att förlossningar är så olika :)

För mig så var lustgasen min bästa vän under hela de båda förlossningarna. Min första så blev jag igångsatt och sög gärna in lite för mycket lustgas Tungan ute för jag har mycket låg smärttröskel, fick EDA och tyckte fortfarande lustgasen var min bästa vän, blev sedan sugklocka då jag legat 24 tim för då orkade jag inte mer :D

Den andra så var jag öppen 5 cm när jag kom in och då blev lustgasen min bästa vän, hann aldrig få EDA utan blev erbjuden slidbedövning som gjorde mer ont än vad krystvärkarna gjorde. Sedan gick det för fort istället så jag hann inte ens förbereda mig på att hon ville ut och tog då i för kung och fosterland så jag fick en total sfinkerruptur, blev då nerskickad på OP för sövning.

Efter varje förlossning glömmer man smärtan man hade ganska direkt, helt fantastiskt.

Denna gång blir det kejsarsnitt :) men kommer fråga om jag får lustgas när de skall sätta bedövningen i ryggen.

• MissCat

Haha ja dessa värkar gör att man verkligen går in i sig själv :) man får nästan förbereda mannen på det :)

• MissCat

Kelsson: I torsdags när vi skulle resa iväg så ringde läkaren och sa att jag måste börja med tabletterna direkt. Jag bestämde mig då att på fredagen kunde jag det. Jag tog på morgonen och en på kvällen men då mådde jag så dåligt att jag på eget bevåg slutade att ta den lördag morgon eftersom vi inte var hemma. Jag tänker nu vänta till jag kommer till läkarna imorgon för att berätta att det fungerar inte att ta en medicin man skall hålla på med i 10 dgar om man skall må så dåligt som jag gör.

Jag känner dessvärre av min uvi ordentligt med :( jag får se hur det blir imorgon om det finns något annat sätt att få i sig tabletterna.

Hur har ni det själva? Har lilla Jenni upptäckt ngt nytt?

• MissCat

Åhhh GRATTIS!!!! INANNA!! :D jag smygskriver här eftersom jag råkade se det i 40+ tråden redan :D Vad söt hon är!! Hur mår ni? Gick allt bra för er?

Du måste berätta allt när du kan och vill samt har tid.

• MissCat

7879: Jag tänker på dig idag och hoppas att allt går bra för dig.

Inanna: Vad skönt att det gick bra för dig med en vaginal förlossning :) Ja den där lustgasen kan man lätt bli beroende av Tungan ute

massadillan: Allt kommer gå bra för dig, snart har du din lilla bebis här också :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011