Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2012-09-28 18:44:00 följande:
    MissCat: Skönt att de övervakar dig så noga nu.
    När du har lilla prinsen på bröstet skiter du fullständigt i att du ligger inne över jul . Men som du säger om proteinet o blodtrycket fortsätter att öka så blir det nog inte att vänta så länge innan de gör KS. 
    Nej jag antar att man inte bryr sig :D kanske bara är mysigt iof eftersom jag bara skulle bli stressad av att inte göra något. Ja vi får se nu hur mitt blodtryck ter sig.
  • MissCat
    Sunseed skrev 2012-09-28 19:47:20 följande:
    Jag har inte hängt med i den här tråden så länge. Kan du mycket om det här med kejsarsnitt? Jag står själv i valet och kvalet (av olika orsaker, bland annat min kroniska ländryggssmärta men också lite annat) och undrar vilka som får KS. 

När du väl har bebben där får du nog en jättefin jul ändå. Du får bjuda upp några nära och kära och ha julklappsöppning i sängen. Hjärta 
    Nej jag kan inte mycket om kejsarsnitt eftersom det är min första gång. Jag födde vaginalt de första två gångerna men den sista gången så fick jag en total sfinkerruptur och det är en orsak till att man kan få kejsarsnitt. Det finns ju fler medicinska orsaker till det. Sedan finns det ju de psykologiska orsakerna att man är fruktansvärt rädd för en kommande förlossning. Det viktigaste är att du pratar med din barnmorska om detta i ett tidigt skede.

Ingen av oss kan nog säga vilka som får eller inte för det verkar vara väldigt olika. Glad

Ja julen för mig kommer i andrahand i år :D Tur att mina döttrar skall fira med sin pappa detta året så de inte behöver tråkas ut av mig :)

• MissCat
    Kelsson1 skrev 2012-09-28 20:27:56 följande:
    MissCat: Jenni föddes den 10 december o vi gjorde inte något (annat än att maken lagade julmat) o var inte det minsta stressade . För vem bryr sig om pynt när man har en bebis att titta på??? Helt rätt tänkt du har en bra ursäkt för att slippa julstressen, innan så är du höggravid o SKA inte göra ett smack och efter så är du nyförlöst . Kan det bli bättre?
    Jahapp får väl be sambon att köpa extra praliner då Drömmer hihi
  • MissCat
    Luella skrev 2012-09-28 22:33:06 följande:
    MissCat: Men om du ska snittas den 21/12 så är du hemma till julafton om allt förlöper normalt. En andragångsföderska som snittas får två vårddygn.

Sunseed: Jag vet inte heller vilka kriterier de har för att bevilja KS men jag antar att det måste bero på om det finns fara för mamma eller barn att föda vaginalt. Annars är ju vaginalt det säkraste sättet. Ett KS är en ganska rejäl bukoperation. Sen hur man uppfattar respektive metod är olika. Jag har gjort både KS och fått vaginalt och jag vill aldrig vara med om ett KS igen medan min kompis som också gjort både och tyckte att KS var en "walk in the park" medan hennes vaginala förlossning var något hon inte skulle göra om.
    Jag önskar det med, men om det är som de andra två gångerna så blir det minst 5 dagar på sjukhus då jag är diabetiker och de måste koppmata bebis ett par dygn först och sen för att se att min amning kommer igång efter det. Båda tjejerna fick dessutom ligga i solariet ett par dygn ;( de brukar säga att man får räkna med ett par dagar extra som diabetiker.
  • MissCat
    Luella skrev 2012-09-29 18:16:13 följande:
    MissCat: åh, jag förstår! Men det kan faktiskt vara väldigt skönt att få vara kvar efter KS. Visst, trist med jul men jag tyckte inte att det var en bra grej att bli hemskickad efter en så omfattande operation till vardagsslitet. Ni får ta med en sån där liten bordsgran i plast och lite glitter och Julmust :)
    Ja nu när jag har tänkt efter så kan det nog bara bli mysigt att ligga inne över jul Tomte det är nog lugnt och skönt på BB då iaf ;P Det där med bordsgran ska jag försöka komma ihåg att packa ner i BB väskan sen hihi
  • MissCat

Sunseed: Jag tror också bara det är din mage som krånglar, har också haft ordentlig magknip som känns som knivar. Illamåendet är också klassiskt när man är förstoppad, som om man inte hade nog med gravillamående Obestämd Dessvärre kommer du nog få känna av det fler gånger i graviditeten för så har jag haft fler gånger även på senare tid. Gaserna skall vi inte prata om! Kan fortfarande bli ordentligt gasig i magen fast jag är i vecka 27

• MissCat

Knytet: Vad roligt med shopping :D verkligen fin vagn! Tycker den är ganska lik min vagn med härligt stora hjul Skrattande

Igår kväll så råkade jag ta hem två auktioner på Tradera, tyvärr säger jag eftersom det var på två exakt likadana saker. MAM bröstpump med två flaskor och Avent bröstpump med massa tillbehör. Varför det blev två var för att jag förlorade säkerligen 4 auktioner så jag råkade vara för snabb med de två sista. Är det någon av er som vill köpa MAM bröstpump som är helt ny i förpackning billigare så säg till annars så säljer jag den vidare?

• MissCat

Hej tjejer! Hur mår alla?

Själv så börjar jag tycka det är tungt...gör ont i ryggen och revbenen. Min UVI går inte över så infektionsläkaren har sagt att de skall prova att tömma mig för att se om jag kanske inte kissar ut allt och att det då finns bakterier kvar i blåsan. Skall tömmas den 18:e och är nervös inför det. Vill inte att de kör in ngt rör i mitt urinrör....

Nästa fredag är dags för TUL igen så det är spännande att se om han har växt mycket Glad Är i vecka 27+4 idag. Blodtrycket i tisdags hade gått ner till 130/70 med blodtrycksmedicinen så jag är glad för det men har fortfarande +2 på sticka.

Mitt mål nu är till vecka 35 då bebis bör vara såpass mogen om det skulle hända något.

• MissCat
    Sunseed skrev 2012-10-05 16:25:13 följande:
    Jag mår urk idag. SÅ hormonell och deprimerad och arg. Konstant. Jag känner mig onormal och otacksam som inte går omkring och är lycklig utan bara känner att livet är skit. Är det normalt? Jag borde väl vara världens gladaste som efter 6:e blastisen nu har fått plus? Men nej. Jag känner mig mest orolig och stressad över livssituationen och att vi bor trångt och hur jag ska orka jobba nu när jag är gravid och så trött att jag vill gråta varje dag efter lunch. Hur gör man?
    Det där du känner är inte ovanligt. En del gravida får en depression och det är viktigt att du pratar med någon om detta. Det är ju inte säkert att du fått en depression, det kan ju även vara så att dina hormoner är helt knas nu men  ändå viktigt att du pratar med en läkare om detta som kan sjukskriva dig ett tag.

Är så spänd på hur det gick för dig idag!
  • MissCat

Kelsson, Najje, Sunseed, Innana och 7879: Tack för stöd. Dessvärre så höjdes blodtrycket igen igår även med medicin och hade +3 nu på protein sticka så de skickade iväg urinprov till lab för att kolla njurarna. Det kan vara så att mina njurar tar stryk mer nu eftersom jag är diabetiker och gravid men de sa att nu måste jag vara noga med att tyda symtom och ringa direkt om jag får ont i huvudet, flimmer eller ont i bröstkorgen. Jag fick höja min blodtrycksdos och skall tillbaka på fredag igen, då för TUL och blodtryckskoll.

Måtte han få stanna tills vecka 35 iaf.....

Nu känns tömning som en droppe i havet Solig jag verkar svara bra på det penicillinet som jag äter i förebyggande nu iaf, det är positivt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011