Sunseed skrev 2012-09-28 19:47:20 följande:
Jag har inte hängt med i den här tråden så länge. Kan du mycket om det här med kejsarsnitt? Jag står själv i valet och kvalet (av olika orsaker, bland annat min kroniska ländryggssmärta men också lite annat) och undrar vilka som får KS.
När du väl har bebben där får du nog en jättefin jul ändå. Du får bjuda upp några nära och kära och ha julklappsöppning i sängen.
Nej jag kan inte mycket om kejsarsnitt eftersom det är min första gång. Jag födde vaginalt de första två gångerna men den sista gången så fick jag en total sfinkerruptur och det är en orsak till att man kan få kejsarsnitt. Det finns ju fler medicinska orsaker till det. Sedan finns det ju de psykologiska orsakerna att man är fruktansvärt rädd för en kommande förlossning. Det viktigaste är att du pratar med din barnmorska om detta i ett tidigt skede.
Ingen av oss kan nog säga vilka som får eller inte för det verkar vara väldigt olika.
Ja julen för mig kommer i andrahand i år :D Tur att mina döttrar skall fira med sin pappa detta året så de inte behöver tråkas ut av mig :)