Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag har varit så ilsk hela helgen. Är det normalt? Jag är verkligen skitarg och trött på allt. Jag är innerst inne jättetacksam för att jag är gravid (såklart) men jag vill bara ha det gjort. Jag känner mig sur på att ha känt mig tjock och gravid i snart två år. Utmattad liksom. Fasen, undrar om inte dom här IVF-resorna sätter sina spår trots allt. Kroppen är så sliten att jag bara ligger och gör ingenting, förutom halvtiden jag jobbar. Så jag gissar att det är en del understimulans också. Samtidigt så känns det som att ryggen ska gå sönder om jag gör mer än så här. Jag kommer inte ur min blues just nu. 

• Sunseed
    7879 skrev 2012-11-25 20:50:05 följande:
    Knytet: vet tyvärr ingenting om småblödningarna som du fått, inget som jag erfarit, hoppas du får klarhet i vad det beror på. Miss Cat: ja en mycket rörlig bebis men med lugna, snälla rörelser. Tack för tipset om sötmandel, det ska jag prova! Sunseed: det såklart att du säkert är påverkad av IVF och allt vad det innebär och så är det extra jobbigtnär hormonerna svajar av graviditeten! Själv har jag haft en bra helg, varit fullt upp med middagsgäster och lek för Elin samt pepparkaksbak och ännu mera lek för Elin med sina kusiner. Känns skönt efter en sån här lyckad helg. Bara fyra veckor kvar till Jul och nästan två veckors ledighet för min del!
    Åh vilken härlig helg du har haft! Solig
    Jag längtar efter lite julpyssel med en liten faktiskt. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-11-25 22:22:09 följande:
    Sunseed: Jag var nog rätt lugn o harmonisk under graviditeten så länge allt gick som jag ville , var det någon som vågade säga något avigt så blev jag störtförbannad o tog länge innan jag lugnade ner mig

7879: Myshelg  
    AHA. Där har vi det! Precis så! Så länge jag får bestämma och det går som jag vill så går det jättebra. Skrattande
    Idag mår jag bättre. Jag har fått min halvtids stimulans på jobbet, lagom för att bli trött och harmonisk så att jag somnar middag om en stund. 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-11-26 13:31:43 följande:
    Jag måste nog säga att ivf resorna har sätt sina spår. För de flesta av oss har det varit som en berg o dal bana i 2 år så det är nog inte konstigt att man är som man är. Själv märker jag också av att jag är äldre och gravid. Det var lättare på ngt sätt när man var 21-24 år att bära. Denna gång kommer inte min rygg palla sele.

Det jag ser som fördel är att jag är mer mogen idag för barn som jag inte var då.

Så Sunseed, det är tillåtet att bara ligga på sofflocket om man känner så.
    Skrattande
  • Sunseed

Hur har ni gjort med bilbältet - eller är ni alla över 1.60 i strumplästen? Jag är i vecka 17 och börjar redan få problem att sätta på mig bältet. Det är för kort för att jag börjar bli rund om magen och sitter långt fram i bilen. Jag är inte flodhästtjock, men uppenbarligen tycker Ford att man inte ska vara kort och gravid. Kyss

Förr fanns det bältesförlängare, men det är inte tillåtet längre. Bara till gods. Hur tusan gör man?? Tilläggas bör att jag bor så att busskommunikationerna inte är dom bästa - annars hade jag väl köpt ett busskort. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-03 18:39:14 följande:
    Sunseed: Finns väl gravidbälten att köpa? Eller är det de du menar inte skulle vara tillåtna? Men de kostar en slant...
    Nej, jag har sökt efter förlängning av bältet. Gravidbältet tackar jag för tipset för! Sånt vill jag ha! Men det gör också att jag måste ha mer bälte till förfogande, men redan idag, trots att jag inte är gigantisk, så räcker det knappt till för att jag sitter längst fram och kör. Vilka problem man stöter på. Skrattande
  • Sunseed

Strunt samma. Jag och sambon får byta bil. Hans bälte är längre. :) Men det är helt sjukt att man inte ska kunna köra sin bil. Förr använde gravida bältesförlängare men det är tydligen förbjudet.

• Sunseed

Jag har bältet under magen och det gör ont för det är för kort. Men sambons bil fungerar bra. Sabla skitFord. :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011