Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet skrev 2012-12-19 10:09:59 följande:
    Mariza, hoppas ni får åka hem idag {#emotions_dlg.flower}.
    Jag är i vecka 36, 35+4 idag. Snitt den 14 Jan, 3,5 veckor kvar Skrattande. Jag mår bra men börjar känna att det är lite jobbigt då det är så trångt o obekvämt i magen. Det är varken skönt att stå, sitta ligga, gå. Jobbar sista dan på Fredag o det ska blir skönt. Har jobbat konstant sen jag var 19 så ett uppehåll på 1,5 år nu passar mig perfekt. Vi ska satsa på snabbt syskonförsök sen också så förhoppningsvis blir pausen ännu lite längre Tungan ute. Lägg gärna ut en bild på prinsen när du orkar o har tid. Kramar
    Vad skönt det ska bli sedan när magen krymper igen och liten har kommit hem. Det låter jättesunt med ett långt uppehåll från arbetet och fokus på lite annat. Solig
  • Sunseed

Är handledsskydd från Apoteket prisvärda?
    Det verkar tyvärr som att jag redan har fått problem med Karpaltunnelsyndrom. Jag har svårt att få igång händerna på morgonen och det smärtar och skär upp i handleden. Jag såg att dom säljer för 160 kr st, men det känns ju onödigt om jag inte vet att det hjälper. Glad Har någon av er använt det, eller har ni andra tips mot smärtan och orörligheten? Jag har en TENS-apparat hemma men vet ej om det kan hjälpa eller vart jag kan sätta elektroderna.  

• Sunseed
    kattm skrev 2012-12-19 18:29:43 följande:
    Jag tyckte att det hjälpte mycket med handledsstöd och var glad att jag köpte dem. Var noga med att få rätt storlek, bara. Jag tänkte att jag nog kan få användning för dem senare i livet också.
    Jag köpte ett idag och JISSES så skönt det var. Allra helst när jag sitter vid en dator mest hela tiden också. Även om det inte är datorrörelserna som gör ont (snarare gripa saker och klämma till) så var stödet jätteskönt, och istället för att få ont hela tiden påminner skyddet/stödet om att jag inte ska vara så brutal. Kyss
    Hjärta 
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-12-19 14:57:19 följande:
    Jag är i v. 34+1, har Juluppehåll men har några arbetsdagar till 11 januari. Sedan om det blir kejsarnsitt så hoppas jag det blir 2 v innan BF 29 jan för min första tjej kom ju två veckor tidigt, så då kanske jag hamnar på samma datum som dig Knytet!
    Knytet: Ja visst ska det bli skönt med ledighet och att få njuta av bebis, roligt att ni ska köra på snabbt syskonförsök!
    Det är så spännande att följa er som nästan är i mål. Solig
    Hoppas att du får en lugn och skön jul.
  • Sunseed

Imorgon är det dags för RUL och jag är skitnervös. Jag är i vecka 19 (18+5) nu och jag väntar ivrigt på fosterrörelser så att man kan få börja våga tro att det är sant. Jag märker att jag slår ifrån mig det hela en del. 
    Jag kanske, kanske kände lite rörelser sent igår kväll. Men det är så svagt så man vet ju inte om det är tarmar eller annat som grejar. Men jag inbillar mig att det kanske var den lille eftersom jag är väldigt hård i magen och i avsaknad av gaser mest hela tiden (om ni ursäktar detaljerna). Skrattande

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-20 18:48:41 följande:
    Sunseed: Spännande men är övertygad om att allt är bra. Jag kände första riktiga sparken först kring v20 innan det var det bara som kolsyrebubblor . Tror starkt på att det var bebis du kände, snart snart kommer du att känna bebis konstant...
    Längtar! Baby
  • Sunseed

PHU. RUL gick bra. Vi väntar en liten pojke som låg och tog det lugnt. Jag ger mig den på att det är han som är livad i min mage på nätterna. Hjärtat slog och han höll för öronen. Baby
    Nu ska vi försöka smälta det här. Det är fortfarande overkligt, men kanske lite mer verkligt än sist.
    Tack för allt stöd. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-21 12:01:36 följande:
    Sunseed: Blir ju lite tårögd , är så glad för er skull! Vänta du bara, snart börjar han med fotbollsträningen i magen
    Hjärta
    Jag ser fram emot fotbollsträningen... I alla fall litegranna.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011