Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879 skrev 2012-12-21 20:18:09 följande:
    Sunseed: vad härligt att allt såg bra ut, grattis till er blivande kille! Och jag tycker det är skönt att känna bebisrörelser så hoppas du får känna det snart själv!
    Själv var jag hos barnmorskan på kontroll idag, magen växer så det knakar har lagt sig en bra bit över medellinjen nu, men har inte gått upp mer än 7 kg så det är lika som förra gången. Mår bra och är nu Julledig så det känns skönt!
    Tack!

Vad skönt att allt är som det ska. Jag märker ju (som bara har gått halvvägs) att det är så himla många moment att gå igenom hela tiden. Man inser mer och mer vilket mirakel det är. Solig 
  • Sunseed

Ni är väl för rara, allihopa. Ett stort, varmt tack för stöttning. Vilken resa vi får vara med om. Solig

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-22 11:53:00 följande:
    Sunseed: Jag delade ju upp "resan" i små delmål hela tiden så jag hade hela tiden något nytt att se framemot
    Vad hade du för delmål efter RUL? Det känns för långt med födseln i maj. Skrattande
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-22 16:02:07 följande:
    Sunseed: Finns ju många med antal dagar , komma under visst antal dagar, exakt mitten av graviditet, nå en viss vecka osv...
    Jag får klura lite!

Nu har jag varit inne och beställt tid hos Mina Vårdkontakter. Jag blir lite nojig över järnvärdet. I alla (ja alla.. :D .) mina appar sägs det att man bör kolla järnvärdet omkring vecka 20. Jag är i vecka 19 och har ingen tid hos BM förrän första veckan i februari. Jag sover konstant och hela tiden känns det som, så jag kanske ska kolla något så enkelt som järn i alla fall. Solig Annars får jag helt enkelt bara fortsätta sova.
  • Sunseed
    Knytet skrev 2012-12-22 22:58:23 följande:
    Sunseed, grattis till lyckat RUL :). Roligt med en liten kille. Du kommer snart känna mer rörelser o vad det lider se hela magen ändra form. Min Ludde gillar att putta ut med rumpisen till höger om naveln så hela magen blir sne o jag lätt illamående, haha

Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.
  • Sunseed

En dag som den här vill jag sprida lite kärlek. Jag vill ge ett stort tack till er för allt stöd. Här tassar man in i en tråd där man känner några, men inte alla. Och den värme och den stöttning som kändes på en gång är fantastisk. Men såklart, så blir det när IVF-tjejer möts. På något sätt känns det som att det finns en oerhört stor portion ödmjukhet inför livet, vilket är förståeligt med tanke på den process (både fysisk och psykisk) som IVF innebär. Jag känner mig trygg här. Tack! Hjärta

Jag vill önskar er en riktigt God Jul. Njut på med era bebisar och magar. Jag har haft en gråtstund idag när jag öppnade ett paket och fick en babybjörn-sele av min bror och hans tjej. Det blev så verkligt. Jag vågar inte riktigt tro ännu, trots att vi har kommit halvvägs. Förutom det fick jag en gravid-bola. Nu har jag åkt hem och sitter själv i soffan en stund innan nästa heat kör igång. Jag sitter här och stryker mig på magen och försöker njuta i nuet. 

Solig

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2012-12-25 12:08:16 följande:
    God jul alla fina tjejerTomte!
    Berätta hur du har det!
    Kram 
  • Sunseed

Jag fick kontakt med BM via mail och hon tyckte inte att jag behöver ta nytt Ferritin-prov nu eftersom jag tog för två månader sedan och hade bra värde och jättefina depåer. Däremot kunde jag prova t ex Niferex men bara varannan dag för att se om jag blir piggare. Jag gissar att dom tar nytt blodprov om ett par veckor när jag ska dit?

Hur som helst så får vi se. Nu är det fullmåne så nu kan jag inte sova alls. Skrattande 

Hoppas att ni har det bra! Det är så skönt med lediga dagar. Eftersom jag jobbar halvtid och var med i Örebro på ett julfirande så fick jag nästan fyra arbetsdagar den dagen, vilket gör att jag inte jobbar förrän torsdag och har varit ledig en vecka nu. Lovely! 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-29 09:07:25 följande:
    Sunseed: Bra att du får börja med Niferex, hoppas du blir piggare av de.
    Har de kollat sköldkörtel värdena på dig sedan du blev gravid? Är de värdena inte bra kan man också bli väldigt trött.
    Bra att du sa att det är fullmåne, förklarar varför jag sover så dåligt o är trött (brukar aldrig ha koll på när det är fullmåne kommer bara på det efteråt när jag sover dåligt ).
    Skönt med ledighet, nästa vecka är min sista vecka som mammaledig, börjar jobba den sjunde  
    Hur känns det att börja jobba igen?

Dom tog en herrans massa blodprover när jag skrev in mig, men i ärlighetens namn vet jag inte exakt vad. Jag ska tillbaka första veckan i februari så jag får fråga lite då. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-29 10:06:19 följande:
    Sunseed: Bra, fråga på.
    Känns faktiskt helt ok när det är maken som ska stanna hemma nu o Jenni behöver inte börja på förskola än. Jenni är ju väldigt pappig annars också så tror inte att hon kommer att sakna mig för mycket och jag saknar faktiskt intelligenta konversationer vid det här laget (har varit hemma över ett år). 
    Vad skönt att höra att du känner så. Vi funderar också på något liknande upplägg. Jag är hemma första året och sambon tar ledigt efter det.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011