Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2012-12-29 14:41:28 följande:
    Ehm. ..skulle inte vara rullstol utan RUL Sunseed!
  • Sunseed

MissCat: Vad härligt att höra att lillen mår bra. Jag läser med intresse om det här med delamning. Jag gjorde en bröstreduktion för 9 år sedan (p g a ryggsmärta) och hoppas på att jag åtminstone ska kunna delamma, men man vet ju aldrig. Det låter också som ett litet trauma det där med kejsarsnittet. Vilken tur att du hade en så bra narkossköterska och att dom bytte läkare. Jag själv har viss skräck för läkare och ingrepp så jag kan mycket väl få för mig att gå hem. Det har jag gjort från både kvinnokliniken och IVF-kliniken, med skillnad att på IVF-kliniken gav dom lugnande och ett vilorum. KK gick jag verkligen hem ifrån mitt under en undersökning. Dom fick boka ny tid med narkos. Hur som helst - jag är så glad att det trots allt gick så bra! Och jag blev alldeles varm när jag läste att han vill ligga i fosterställning vid ditt hjärta. Hjärta

Och det där med rullstol: Det känns som att jag skulle behöva en ibland, så helt fel var du inte ute! 

Kelsson: Jag ska inte tänka så långt framåt, men jag är glad att läsa att det går så bra för dig att börja jobba. Jag hoppas att det ska kännas någorlunda bra för mig också framöver, just för att vi troligen väljer liknande upplägg, så att man kan mjukstarta jobbet med lillplupp och pappa hemma. Jag kan tänka mig att det är skönt att få lite vuxenkontakt samtidigt som det inte blir FÖR många omställningar på en gång med jobb och förskola och och och. 

Knytet: Vilken tur att han fanns och kunde komma till undsättning. Ibland är man kanske för envis för sitt eget bästa. Hoppas att du får lite vila nu och kan ta det lugnt. Solig

7879: Vad spännande med ultraljud på torsdag! Jag tycker att det var tappert att släpa sig fram i nysnö, höggravid, med vagn. Själv är jag redan som en pensionär i kroppen. Och tack för tipset om sköldkörtelvärdet. Jag ska till BM om en månad så jag ska ta upp frågan då.

Luella: Ochalla  ni andra såklart! GOTT NYTT ÅR!

• Sunseed

Hoppas att några av er är online. Är lite orolig och sitter i 40-minuters kö på 1177
    Jag har inte haft några flytningar under graviditeten. Men sista två dagarna har det varit alldeles blött i trosskyddet. Jag blir såklart orolig att det är vatten som sipprar. Hur har ni haft det?
    Flytningar för mig är inte vatten. Det står ju att man kan få ökade flytningar under graviditet, men som sagt... Vatten? Gråter 

• Sunseed

Väntar och väntar. Ja. Måtte det vara flytningar. Jag är bara i v21 så jag vill inte ha någon födsel snart. :)

• Sunseed

Bra tankar kring det där med studenter! Jag har heller inget emot att dom är med, men eftersom jag är livrädd för sjukvårdspersonal så behöver jag känna mig trygg - så det ska jag minsann skriva jag också! Dom får gärna vara med, men dom får inte sy, peta, sticka eller dra. Se men inte röra. Glad

• Sunseed
    7879 skrev 2013-01-01 14:17:29 följande:
    Har blandade känslor inför nya året, pappa min har fått obotlig cancer så vet inte vad som händer honom, känns jobbigt.
    Vad tråkigt och ledsamt att läsa om din pappa. Hjärta
  • Sunseed

Jag har följt och läst här även om jag inte har orkat skriva så mkt sedan nyårsdagen. Jag hänger med och hejar på er som snart ska föda!!^

Jag blev smittad av kräksjuka när jag var på Akuten då ett par vuxna valde att sitta där det var som mest trångt och där folk måste gå förbi oavsett om dom skulle gå hem, till kassan eller in till läkare, samtidigt som deras barn var magsjukt och satt med spypåse (de kunde lätt ha valt att sitta i ena änden av korridoren istället för mitt i där alla måste passera och allra närmast det pyttelilla väntrummet dessutom. Najs! Jag hoppas att jag aldrig blir så dum när jag blir förälder. Demon 

Akuten är under ombyggnad så all form av smittskydd verkar ha försvunnit. Förr skrev man in sig ganska snabbt när man kom (alldeles vid ytterdörren - det var som en sluss mellan en snabb inskrivning och resten av akuten) och därefter lotsades man antingen till ett rum eller till en stor väntsal. Nu satt man istället i någon form av kö i ett par timmar innan man fick nämna vad man sökte för, vilket då innebar att man kunde vara hur smittsam som helst och sitta mitt i smeten. Hur märkligt som helst.

Nåväl. Tur att man har lite IVF-kilon att ta av. Lillen verkar nämligen må fint, för jag känner små fingerlätta puffar varje dag nu och har varit i kontakt med BM för lite tips och råd nu när jag är hungrig efter fem dagar. A-fil med hallon och Resorb är min kost just nu.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011