• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Hur är det med alla i tråden? Själv mår jag bra efter att ha haft en liten svacka. Skönt med ljuset och solen!

• Knytet

7879, här är det bra :). Ludvig fick sin fem mån vaccination igår o grät knappt nåt. 7080 g o 65 cm. Oj vad snabbt det går. Två tänder har kommit upp också.
    Har fått ok från CFC att köra igång med syskonförsök hos dom. I em har vi möte med proffesorn för att lägga upp en plan. Det blir korta metoden, med kortison o ev assisted hatching. Känns så skönt att göra detta i Danmark där dom inte är så stelbenta som i sverige :)
    Skönt att du mår bättre nu. Var det trubbel med mannen ? Stor kram

• Kelsson1

Knytet: Vad tiden flyger iväg. Så spännande att ni får köra igång med syskonförsök redan, håller tummarna hårt att det ger utdelning på en gång!

• Sunseed
    7879 skrev 2013-06-11 20:59:48 följande:
    Hur är det med alla i tråden? Själv mår jag bra efter att ha haft en liten svacka. Skönt med ljuset och solen!
    Hej!
    Vad jobbigt att ha haft en svacka. Hoppas att det vänder för dig nu. Solen och värme kan göra mirakel.  
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-06-12 07:09:28 följande:
    7879, här är det bra :). Ludvig fick sin fem mån vaccination igår o grät knappt nåt. 7080 g o 65 cm. Oj vad snabbt det går. Två tänder har kommit upp också.
    Har fått ok från CFC att köra igång med syskonförsök hos dom. I em har vi möte med proffesorn för att lägga upp en plan. Det blir korta metoden, med kortison o ev assisted hatching. Känns så skönt att göra detta i Danmark där dom inte är så stelbenta som i sverige :)
    Skönt att du mår bättre nu. Var det trubbel med mannen ? Stor kram
    Tiden rusar iväg. Vad skönt att vaccinationen gick bra så att mammahjärtat slapp brista. 
    Vad spännande med syskonförsök! Blir det igångkörning nu under sommaren eller senare?   
  • Sunseed

Ego: Här rullar det på. Sista dagarna har varit lite jobbiga då lillen har börjat kräkas väldigt mycket. Det är inga överskottskräkningar om man säger så, utan ljusbrun spya, vissa gånger i kaskader, så både jag och han är inlindade i frottéhanddukar för det mesta. Vi har varit i kontakt med BVC:s läkare och det är ingen fara på taket för än så länge får han i sig mer än vad som kommer upp, men det har varit tuffa nätter med en trött mamma. Det är troligtvis bara "normala" kräkningar, för med tanke på färgen så har det hunnit passera ända ner till mag/tarmkanalen (galla) och så länge han bajsar så visar det att det inte är något fel. Nu har han såklart inte bajsat på hela dagen igår, så om inte det kommer igång idag får jag ringa igen.

Förutom den lilla parentesen så går allt jättefint och jag är kär i mitt lilla gullefjun. Äntligen har han börjat kunna sova korta stunder i vagnen, för att bära honom dygnet runt har varit lite tungt för armar och axlar och bärselen känns inte bra att använda när han är inne i en ordentlig kräkperiod. Men nu så, nu har jag armarna fria sedan flera timmar faktiskt och har både duschat och klätt på mig före lunch! Den ni!

På söndag bär det iväg på hundutställning, det blir vår första lite längre utflykt. Tidigare har vi bara varit runt till släkten. 

• Kelsson1

Sunseed: Så jobbigt, BVC tyckte inte att ni skulle testa mjölkfri ersättning när han spyr så mycket?
    Hoppas hundutställningen går bra. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-06-12 10:17:01 följande:
    Sunseed: Så jobbigt, BVC tyckte inte att ni skulle testa mjölkfri ersättning när han spyr så mycket?
    Hoppas hundutställningen går bra. 
    Nej, de sa inget om mjölkfri ersättning utan mer att det är normalt att de kräks om de kanske äter för mycket eller för snabbt. Vi har nu börjat ge mindre ersättning per gång, men lite oftare istället och idag har han bara kräkts två gånger. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Annars ringer jag imorgon igen.
  • Kelsson1

Sunseed: Ibland kan det vara intolerans mot mjölk om de spyr och ibland kan det räcka med att byta ersättning. Vi gav Jenni Sempers vanliga ersättning och det gick bra, sedan köpte maken av misstag Lemolac (fortfarande Semper) och vi märkte inte så mycket annat än att det var grynigt i flaskan o jag trodde att jag hade gjort fel på något vis. Sedan började Jenni spy väldigt mycker, vilket hon inte gjort tidigare. När vi bytte tillbaka till vanliga ersättningen så slutade hon spy. Så om han inte har spytt tidigare utan det kom plötsligt skulle jag inte lyssna på BM utan försöka hitta orsaken till spyorna. Menar nu inte oroa dig bara att du känner ditt barn bäst själv o är det något som är onormalt för honom så lyssna på dig själv o inte på goda råd (inte ens mina ) utan gå på magkänslan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011