• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

7879: Vi får ta en träff någon annan gång, hade inte räknat med att du hinner ut till mig men skadar inte att fråga

• Sunseed

Sedan Hampus föddes har vi titt som tätt gråtit lyckotårar, och just nu undrar jag när dom tar slut.
    Imorgon har vi dop och det var en ren slump att vi bokade just den här helgen. Härom dagen började jag gå tillbaka och fundera på vad som hände för precis ett år sedan.
    Idag, för ett år sedan, sattes ett 6-dagars embryo in (Hampus). Ett 5-dagars embryo fäster inom 1-2 dygn så ett 6-dagars fäster inom 1 dygn. Med andra ord fäste Hampus i min livmoder den 31 augusti 2012. Jag minns att jag kände ett hugg dessutom, men jag vågade inte tro på det.

Imorgon har vi dopdag. På ettårsdagen av infästandet. Vi har delat med oss av vår historia med IVF:er, insättningar, strävan, lungemboli, oro, dålig tillväxt, igångsättning, akut kejarsnitt till prästen (som själv är pappa och har genomgått akut kejsarsnitt), en ung och jätterolig präst. Han sa att alltsammans kryper innanför skinnet på honom så  att han är inte säker på att han kan hålla sig från att gråta. <3 

Imorgon kommer mina brorsbarn (2 och 4 år) hälla vatten i dopfunten. Vi och faddrar (våra syskon) är involverade och läser texter och dikter och en ung tjej (talang) sjunger och spelar. Det kommer att bli en väldigt speciell dag. Det känns riktigt stort.

Hur kändes det för er andra? Det är ju trots allt väldigt stort att få fira en dag med någon som man aldrig trodde skulle komma.

Hjärta 

• Gloxi

Sun, låter som att ni kommer att få en helt underbar dag imorgon. Jag håller tummarna för att vädrets makter är med er.

Lillan döptes i kyrkan och av prästen, som vigde oss för 2 år sedan. 2 andra ungar döptes samtidigt och det var så formellt att vi tågade ner för altargången. Detta hade jag inte räknat med så tårarna kom. Det påminde så om vår bröllopsdag, även om jag tyckte att det var större att få döpa sitt drömbarn.

Annars så var hela ceremonin stressande för lillan var sjukt trött och grät hela tiden tills hon hade blivit döpt. Hon var bara 3 månader och sov ju helst vid mitt bröst på den tiden. Men, hon somnade i min famn efteråt och sov när vi tågade ut ur kyrkan.

Lycka till och njut av firandet av gullungen!

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-08-30 21:13:19 följande:
    Sun, låter som att ni kommer att få en helt underbar dag imorgon. Jag håller tummarna för att vädrets makter är med er.

Lillan döptes i kyrkan och av prästen, som vigde oss för 2 år sedan. 2 andra ungar döptes samtidigt och det var så formellt att vi tågade ner för altargången. Detta hade jag inte räknat med så tårarna kom. Det påminde så om vår bröllopsdag, även om jag tyckte att det var större att få döpa sitt drömbarn.

Annars så var hela ceremonin stressande för lillan var sjukt trött och grät hela tiden tills hon hade blivit döpt. Hon var bara 3 månader och sov ju helst vid mitt bröst på den tiden. Men, hon somnade i min famn efteråt och sov när vi tågade ut ur kyrkan.

Lycka till och njut av firandet av gullungen!
    Tack. <3
    Vi har satt upp partytält hemma ifall vädret inte är det bästa.

Att få döpa sitt drömbarn, som du säger, känns så stort.
    Ett fint minne för livet.  
  • Speck

Sunseed: hoppas dopet blev lyckat! Du hann före mig att svara Gloxi ang burkmat ;)

• 7879

Sunseed, hoppas dopet var lyckat! Ja visst känner man stor tacksamhet! Kel, jo det får vi göra!

• Sunseed

Dopet blev underbart! Har en resume i min blogg för den som hittar dit. :)

Det är fullt upp annars. Föräldragrupp imorgon och så tänkte jag börja ta mig rill öppna förskolan på bebisgrupper. Jag börjar längta ut nu efter fyra månader i bebisdimman. :)

• Knytet

Tjejer, Ludvig ska få syskon , jag är gravid !!!! Första behandlingen, helt otroligt. Vi e så glada. Kändes verkligen som vi hittat det rätta konceptet för oss. Visste exakt vilken mängd läkemedel, körde kortison som sist o bad om assisted hatching. Nu är det bara att hålla tummarna att det blir en bra graviditet som håller hela vägen. Hmm undra om det är en eller två som satt sig....

Hur mår ni ? Hur går det med allt ?

Ludvig jagar jag hela dagarna nu. Han ställer sig överallt o ramlar överallt. Åtta månader igår .

Kram på er !!

• Luella
    Knytet skrev 2013-09-15 08:28:03 följande:
    Tjejer, Ludvig ska få syskon , jag är gravid !!!! Första behandlingen, helt otroligt. Vi e så glada. Kändes verkligen som vi hittat det rätta konceptet för oss. Visste exakt vilken mängd läkemedel, körde kortison som sist o bad om assisted hatching. Nu är det bara att hålla tummarna att det blir en bra graviditet som håller hela vägen. Hmm undra om det är en eller två som satt sig....

Hur mår ni ? Hur går det med allt ?

Ludvig jagar jag hela dagarna nu. Han ställer sig överallt o ramlar överallt. Åtta månader igår .

Kram på er !!
    Hurra Knytet! Vilken fantastisk nyhet . Jättestort grattis till er alla tre!

Kram
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011