Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tack för alla svar om storlekar och pyjamasar :D
Gick in i vecka 34 igår, härligt! Ha en skön söndag allihopa, själv sov jag till 11:40 idag så jag är helt mojsig i huvet nu haha!
Tack för alla svar om storlekar och pyjamasar :D
Gick in i vecka 34 igår, härligt! Ha en skön söndag allihopa, själv sov jag till 11:40 idag så jag är helt mojsig i huvet nu haha!
Anderska: Låter som att det är ligamenten som håller upp livmodern som gör ont på dig, de gav mig mkt obehag i början iaf.
Kelsson: Asså snacka inte ens om det där med pälsallergi.. man kan ju få ångest för mindre. Tänk om bebis inte tål pälsdjur?? Vi har 3 underbara katter varav 2 är så osäkra i sig själva att de skulle aldrig klara av en omplacering. Och den 3e han är bara cool så han skulle kunna bo på en hundkennel om han fick han kunde inte bry sig mindre haha! Men jag kan inte tänka mig att behöva göra mig av med katterna.. USCH hemska tanke! Jag har ju levt med dessa katter i 4 år och maken med dom i 7 år.. Men jag hoppas att eftersom jag vistats runt katterna hela graviditeten så kommer min bebis ha fått antikroppar därigenom (nån undersökning som sa de kunde ske, men som vi säger - däri tvistar de lärde). Plus att varken maken eller jag är allergiska, vi kan bli lite täppta i näsan o få tungt att andas när det är mktpollen ute men inget som visar sig på nåt allergitest. Och så tror jag maken är allergisk mot fågel men har inga problem med dunjackor o duntäcken, bara att äga fåglar går inte.
Idag är första dagen på min semester, maken jobbar 3 veckor till. Ska försöka måla om garderoben i barnrummet idag så den blir klar nån gång så jag kan lägga in alla nytvättade kläder i garderoben nån gång. Nu har jag 2 stora ikeakassar med rentvättade bebissaker (tvättat typ 7-8 maskiner...) (det är inte bara kläder, det är sängkläder, filtar, gosedjur, en babybjörn bärsele etc) och de står nere i tvättstugan för om de skulle stå framme så VET jag att katterna skulle krypa ner o sova däri o håra ner allt..... :P
Jis: Usch livsfarligt ju!! Himla tur du provbromsa - det vettetusan om jag hade tänkt på att göra??
Vickan: Jepp ! Har planerat att jag ska hinna måla om garderob (har jag börjat med idag), baka massor o frysa in, laga en del småpajer o frysa in o annat som är lätt att värma under småbarnstiden, jag ska göra lingondricka på lingonen vi har kvar i frysen (eller om jag gör sylt - det är lite 50/50 nu), jag ska även använda upp alla frysta vinbär vi har i frysen, där blir det nog saft, och så ska jag göra muffins o sånt med vinbär i.. Jag räknar med att vi kommer ha en del fikagäster den första tiden så då kan de va skönt o bara kunna ta fram nåt från frysen...
Sen så ska jag sortera alla bebiskläder efter storlek o sortera bort sånt vi inte vill använda osv. Blöjor och tvättlappar ska vi köpa hem också. Och kanske nån zinksalva eller så.
Njuter såå av att veta jag ska va ledig framöver mend et har inte alls sjunkit in att jag inte ska tillbaka till jobbet efter ett par veckor som vanligt, haha!
Trist att du fick en så sen tid, att du måste gå med det onda bråcket hela sommaren! Min bebis kommer va född då :D
Strössel: Skönt att din bebis låg precis på kurvan, min var ju +12,4% :P
Kelsson: En sak som får det att kännas lite bättre kanske är att du har snart gått halva grav och går snart på mammaledighet! Så det är liksom tillfälligt att du går tillbaka till jobbet :)
Vickan: Ja det är klart man måste göra upp lite planer, eftersom de 3 första veckorna av min semester är jag ensam hemma.. Vill inte bli en av de där uttråkade gravida som bara går o stönar över att tiden inte går :D
Strössel: Ja, det fanns 3 streck som definierade normalgränserna, en understa och en översta viktgräns och sen en i mitten som visade normen, "förväntad vikt". Min bebis låg ganska nära den översta viktgränsen, dvs hade bebis vägt exakt som förväntat så hade det varit +-0%, hade den varit mindre hade det varit - och nu då så hade vi lill-speck på +12,4% :P Dvs den var 12,4% större än mittenkurvan, det "normalaste".
Tredjemaj: Grattis till lyckat UL!
Kasa: Hörrö! Va nu en duktig flicka och gör som du sagt och sluta nojja för vikten! Det finns inget du kan göra åt det nu ändå, förutom att kanske försöka skippa bullar o sånt, men jag menar vem vill gå en hel grav utan lite bullar och sånt? :D Näää du vet ju att man ökar i vikt i början pga allt blod som skapas och så! Men jag blir ju förvisso själv lite "putt" när man ser dom i samma augustitråd som mig som har gått upp typ 10kg i vecka 30+..... Orättvist. Men jag har preciiiiiiiiiiis som du att jag är gravid i röven och om låren haha! Men jag tror att det är för att dimensionerna inte ska bli för skeva med den stora magen som kommer sen ;)
Höfter o rumpa växer för att matcha i size liksom ;P