Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Aldrig fel att se pluttisen . Sa läkaren vad du kan göra för att leva med bortdomningen?

Massadillan: Menar du att du inte längre har protein i urinet heller? Det är ju super bra!
    Jag köpte extra tjocka bindor från apoteket som jag använde första tiden när jag hade som mest avslag o blod...

MissCat: Oooo så roligt både att det blir en pojke o att RUL gick bra! Stor Kram!
    Har fått någon ny Amelia (har inte hunnit läsa senaste än) så säg till om du vill ta en ny fika o få några (tror att det är två) "nya" tidningar

• Kelsson1

Massa: Min havandeskapsförgiftning kom med äggvita i urinet, blodtrycket började stiga först efter att jag blev igångsatt över ett dygn efter äggvitan... Så hoppas de fortsätter att hålla hård koll på dig

• Kelsson1

Massadillan: Inga tecken, var på kontroll på BF, BM bokade tid redan i förväg o då tog de urinprov som standard o märkte äggvitan. Fick tid till två dagar senare då jag skulle få med mig en dunk att samla urin i under ett dygn om jag då fortfarande hade äggvita i urinet. De bad mig ändå lämna ett nytt prov innan jag gick hem. Jag hann till sjukhusrestaurangen o blev uppringd o beordrad att hämta dunken omedelbart . Hämtade dunken o åkte tillbaka nästa dag o blev då igångsatt för jag hade tydligen fortfarande rejält med äggvita i urinet. Som sagt så började blodtrycket höjas först under förlossningen...

• Kelsson1

Massadillan: Med havandeskapsförgiftning är det inte fara för bebisen utan riskerna ligger hos mamman. Men nej mådde inte dåligt, hade inte huvudvärk o var inte svullen bara äggvita i urinet. Blodtrycket började som sagt att stiga under förlossningen och huvudvärken kom ett par dagar efter förlossningen då blodtrycket steg än mer.

• Kelsson1

Massadillan: Det var exakt så jag kände det, hård i magen (som ett tryck) o svårt för att andas. Jag i min enfald trodde att det var bebis som tryckte på konstigt tills jag var på CTG o barnmorskan sa att ja nu har du en förvärk... (de hade frågat innan om jag hade haft mycket sådana o jag hade svarat att mig veteligen hade jag inte haft några förvärkar ). Kände mig rätt korkad då

• Kelsson1

Massadillan: Tycker att det är lite väl länge att vänta till 22:a om du har protein i urinet... Jag skulle vilja att du svänger förbi o kollar det senast fredag morgon...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011