Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massadillan: Tänk nu kan de sätta igång dig snart om allt inte är ok med urinprovet

• Kelsson1

Massadillan: Jag är orolig för dig o vill gärna att du redan imorgon går o tar nytt urinprov o mätning av blodtrycket...

• Kelsson1

Mariza: Jag började känna redan kring v14 men det var inte alls varje dag och inte sparkar utan mer som små bubblor. Första sparken fick jag först i v20 och det är nog lite senare som man bör känna något dagligen (minns inte när). Så tror inte att du behöver oroa dig.

• Kelsson1

Knytet: Så mysigt att kunna både se o känna sparkarna
    Tyckte att det var roligt mot slutet att se hela magen guppa när jag låg i soffan o softade  

• Kelsson1

Massadillan: Lova mig att om du får huvudvärk eller någon annan symptom att du åker in omgående!

• Kelsson1

Massadillan: Vet faktiskt inte om det kan finnas andra orsaker. Men vid minsta huvudvärk får du åka in på kontroll!

• Kelsson1

MissCat: För mig fungerade det bra att ha nötter i handväskan eller torra skorpor , för hann jag bli riktigt hungrig var illamåendet inte att leka med...

• Kelsson1

MissCat: Kan ju inte prata om KS eftersom jag inte fått det men däremot kan jag relatera till ÄP som alltid har varit extremt smärtsamt för mig. Det jag gjorde och skulle göra om jag skulle gå igenom det igen är att tänka förbi situationen i OP och bara koncentrera mig på den sköna sängen efteråt med värmekudde o kaffe o god macka. Så du kan också bara låta bli att tänka på själva ingreppet utan försök föreställa dig lilla killen på bröstet, de små små händerna som du kan smeka .
    Faktiskt är lådan med kex inte en dålig idé . Men själv köpte jag o hade typ två påsar alltid i handväskan av Minimellan  

• Kelsson1

MissCat: Tycker att du bör prata med din BM, finns ju hjälp att få mot obehag inför födelse...

• Kelsson1

Massadillan: Jag hade också alltid värsta mensvärken innan graviditeten. Tyckte under förlossningen att värkarna var ändå bättre i jämförelse med mensvärken för att värkarna höll i sig en begränsad tid medan mensvärken bara fortsätter utan paus. Så det kan du se framemot att du hinner andas lite mellan värkarna för det gör som sagt inte ont konstant... (något positivt i all smärta )

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011