Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Cahela skrev 2011-06-10 22:09:52 följande:
    Anderska: Du kan gå och kolla järnvärdet redan nu, är det lågt så hjälper tabletter. Tröttheten var mitt största symptom, var aldrig pigg på de veckorna. Sov hur mycket som helst.
    Ja min sambo börja bli trött på mig :p jag bara sover hela tiden. Men jag ska kolla de på måndag.
  • anderska

Grattis Tredjemaj, underbart =) Om en vecka ska jag får göra ul och vi är SÅ nervösa!!!

Speck: Vilken fin mage du har =)

Ego: Det drar och sliter så i min nedre mage, hoppas det bara är för att det växer och frodas. En vecka kvar till ul, som vi längtar. Hoppas det slår ett litet hjärta där!!!

• anderska

Hej tjejer. Jag tänkte hör med er om det är någon som fått svamp down there under graviditeten, och vad har ni använt då?? Ringde mödravården igår men dom behövde tydligen inte ta något prov för att se om det verkligen är svamp utan de tyckte jag kunde gå till apoteket och köpa receptfritt direkt. Så nu är jag lite orolig att det ska va skadligt för den lille imagen att man har svamp. Tycker jag är orolig för det mästa just nu, är grymt nervös inför vul på tisdag =( suck*

• anderska
    strössel skrev 2011-06-15 10:17:50 följande:
    anderska: Jag har aldrig haft svamp men be dom på apoteket hjälpa dig och berätta att du är gravid så kommer dom ta fram den bästa medicinen för dig. Som jag har förstått så är svamp väldigt vanligt att få under en graviditet så jag tror inte det är farligt för bebisen. Men behandla det så fort som möjligt så det inte förvärras och vill du ta ett prov och kolla om det är svamp så kan du vända till till vårdcentralen om nu inte mvc ville ta ett prov på dig.
    Tack för svar. Ska svänga förbi apoteket sen.
  • anderska
    kasa01 skrev 2011-06-15 10:35:54 följande:
    Anderska, jag fick lite runt v 7, fick rådet från kliniken att dricka surt, citron eller tranbärs juice mm, åt grapefrukt. Behövde aldrig medicin eftersom det gick bort av sig själv, men det var helt ok att använda vid graviditet sa de.

jag har också funderat på de, har inte alls mycke "kli" haha bara lite och inte direkt vid öppningen där den brukar vara. sen är det ju väldigt varmt och fuktigt ute och de är lätt att det bli en aning fel baland i kroppen också. men kanske skulle testa att dricka lite surt :p drack faktiskt tranbär igår =)

Har ni också varit oroliga och lite nojjiga? jag känner mig jätte dum men jag är så orolig. Hoppas att vul ska lugna mig en aning!!!

• anderska
    kasa01 skrev 2011-06-15 10:58:38 följande:

Anderska, om jag får ett bra besked ang MKT LOVAR jag att aldrig mer nojja! Går som i vakum, ena dan hoppfull, andra dag bara tårar. Det är olidligt...

Jag hade inte heller så farligt, lite svid mest när man var på toa. pressade en citron i en vattenflaska o tog en klunk då o då. Gick som sagt bort av sig själv. Får man mycket (så det ser ut som keso sa de...!!) måste man få antibiotika, men det ska inte heller vara skadligt för den lille. Lycka till! kram

åå jag förstår din oro! Hoppas verkligen allt ser bra ut!!!!

Innan har jag inte oroat mig så mycke direkt. det är mer nu när det har börjat närma sig vul nu är de ju bara sex dagar dit. och han som ska göra vul är inte en läkare som vi tycker så himla mycke om. ganska dålig svenska och han ser alltid så allvarlig ut. jag är bara orolig att det inte ska finnas ett hjärta som slår. jag är inte så orolig för missfall utan mest hjärtat :/

• anderska

Godmorgon tjejer.

Kasa: Hoppas verkligen på goda nyheter för dig idag!!!

Själv vakna jag kl tre och har mått illa som f*n sedan dess. Har prövat äta lite men de hjälper inte direkt. Jag har lite kramper imagen men hoppas verkligen de ska gå över. Är nära på att sjuka mig från kvällens jobb men vet inte vad jag ska säga då ingen vet att jag är gravid.

• anderska
    Vickan I skrev 2011-06-16 11:32:22 följande:

Kasa - Ah jag förstår. Men känner att det blir bra besked. Dessutom så kan jag tänka mig att folk kan säga vilka positiva saker som helst, men att oron är för stor för att kunna ta till sig det. Så kände jag fram till vår screening. Det var 15 veckor av ren terror att vänta ut. Läser en massa man inte borde gör man ju också, så jag har redan nu nytt orosmoment inför TUL.

Lillstintis - Både jag och Strössel ska göra ett TUL i vecka 25 och tiden dit segar fram. Jag har ju haft problem med denna graviditet och jag är livrädd att det ska visa att bebisen är tillväxthämmad då. Det görs även som rutin då man äter blodförtunnade medicin eller ibland enbart på att man gjort IVF har jag förstått det som.

Anderska - Som Kasa skrev. SÄg att du har rännskita och inte vet säkert om det är magsjuka. Då kommer de som sagt def inte vilja att du kommer och inte heller ställa följdfrågor haha.När du sedan är tillbaka så säger du att det passerade och antagligen bara var ngt du ätit.

haha ni är roliga tjejer =) Det ska jag definitivt säga om det händer igen! Nu är jag lite mesig av mig så nu samlar jag ihop mig och bege rmig till jobbet. så hoppas jag för allt i världen att jag inte spyr!!!
  • anderska

Kasa. Underbart. Blir så glad för er skull =) Nu kan du njuta ifulla drag, och tänk kanske en liten tös där inne =) Härlig avslutning på veckan!!!

Själv har jag börjat må illa. jag kräker inte men det är inte långt ifrån. Det ärmest på morgonen och kvällen men de håller i sig lite under dagen också. Hoppas jag ska få må bra imorgon, fick en heldags shopping och hotell övernattning i Malmö av min smbo i födelsedagspresent. Ska bli riktigt lyxigt att få komma bort över en natt =)

Vad hjälper er andra när ni mår illa??

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-06-17 22:41:44 följande:
    Speck: Det är förståeligt att du har kortare stubin nu. Skriv av dig bara så känns det lite bättre sen!

Jis: Låter helt underbart, det är du värd! Njut lite istället för mig också!

Strössel: Var hade du köpt salvan/krämen? På nätet eller säljs det i butik också? Men åk in till sjukhuset om du är orolig! Annars tror jag att du kan lungt strunta i vad gamla tanter säger, alla graviditeter är ju olika! Är helt övertygad om att bebis mår jätte bra i magen o fortsätter att vifta på även om du inte känner av det! STOR KRAM!

Vickan: Kan inte garderoberna vara bra att ha ändå? Ökar det inte lägenhetens värde? Vi har garderobsvägg i sovrummet (i lilla tvåan) o jag är super nöjd så köp den du. Om det känns bättre kan du intala dig själv att det är av annan orsak...

kasa: HELT UNDERBARA NYHETER!!! Vet inte vad mer jag kan säga men du ser, man ska inte alltid lita på statistik. STOR STOR KRAM!!!

Ankaja: Härligt att illamåendet gett med sig. Tråkigt att du bytt ut det mot foglossning istället. Jag håller kvar vid illamåendet jag . Kan riktigt se framför mig hur roligt ni hade med badkaret igår , skrattat gott här...

anderska: Inte mycket som hjälper mig mot illamående. Jag tog under ett par veckor Postafen men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt, har inte fått något utskrivet av läkare då jag inte kräks. Det underlättar dock att småäta hela tiden, illamåendet har för mig blivit värre om jag hinner bli hungrig.

Ego: Tror att jag har känt av bebis igår. Var som små små bubblor som kittlade i magen o kändes inte som gaser. Hoppas att det var bebis o att jag får känna mer snart!

Ja jag håller med om att illamåendet blir värre om man hinner bli hungring. Ska nog köpa ett paket kex å ha i väskan så man kan små tugga.

Det trycker inte ner något på mig är inte så långt gången än men det sliter och drar i min mage och jag börjar känna mig svullen om buken.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011