• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska

Jis: helt otroligt. Ja man kan inte bli annat än rörd. Det finns idioter sen finns det idioter, det vill jag lova! *pustar ut* vilken tur att inget hände!! Hoppas hon skämmer ögonen ur sig!

• Kelsson1

Kasa: Hoppas du har underbart på semestern!

Strössel: Grattis till v26 och att graviditetsförsäkringen kickat in!

Speck: Ok, det var bara 4blöjor, det var inte många... Då förstår jag att du köpte ett paket

Vickan: Härligt att allt såg bra ut och att de håller bra koll på dig o bebis! Nej inte alltid man ser så fin ut. Speciellt på väg hem från jobbet, för mycket kläder på sig o svettas som en tok...

Speck: Min make är värdelös på att ge komplimanger oberoende på om jag ber om det eller inte . Har jag gjort mig i ordning (säg stått två timmar framför spegeln o fixat) så kan han säga när jag frågar vad han tycker: Fint. Så jag får bara lov att klara mig utan komplimanger Normalt går det bra, hade bara en jobbig dag...

• Kelsson1

Ännu ett inlägg från teflonpannan här ...
    Ego den här gången: Jag gick in i v19 idag!!!! O det är fredag, får se hur jag firar det, kanske genom att sova på soffan en stund när jag kommit hem

• anderska

Strössel: Grattis till v26. Tänk vad tiden går =)

Kelsson: Grattis till dina 19 veckor idag =) 

Någon mer som nyser väldigt mycke under graviditeten? Jag har nyst hela förmiddagen idag. Det kommer och går. Lite skumt :p    

• Kelsson1

Jis: Visst gör det, i februari hade jag aldrig trott att det var möjligt

anderska: Tack! Nej, jag har inte nyst, tror att maken gör det istället för mig varje morgon

• Lulis7

Efter att jag äntligen vågade mig över till gravidtråden har min tid och ork inte riktigt räckt till för att skriva... Men jag läser allt ni skriver och det är roligt att följa vad som väntar längre fram i graviditeten.

Är i vecka 9 nu. Förutom att jag är helt sjukt trött så mår jag bra. Har molvärk i magen till och från. Mådde ordentligt illa ett par dagar och tänkte att nu är det min tur, men det har gett med sig igen. Jag åt indiskt vid ett par tillfällen förra helgen och tror att det var alla starka kryddor som magen reagerade på. Får väl vara lite försiktig med kryddorna ett tag.

Har läst om era hus-/radhusdrömmar. Idag har vi skrivit kontrakt på en bostadsrättsvilla i en by mitt ute på den skånska landsbygden. Så i november lämnar vi Malmö. Vi tycker att det ska bli skönt, men det blir ju helt klart en omställning när man är van vid att ha allt på nära avstånd. En stor fördel är att priserna ligger på en helt annan nivå än den ni beskriver i Stockholmstrakten!

Imorgon åker vi ut på landet i en vecka. När jag kommer tillbaka ska jag bli bättre på att kommentera det ni skriver. Jag lovar! Ha en bra vecka! Kram

• Kelsson1

Lulis: Helt ok, jag hade också flera veckor i början av graviditeten då jag inte orkade skriva något! Du är välkommen att läsa så mycket du vill o skriv när du känner för det/orkar!
    Låter helt underbart med bostadsrättsvilla på landet. Visst kommer det vara en omställning men är säker på att ni kommer att älska stället! Stor Kram o ha det så skönt på landet!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011