• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Lillstintis, här är en till m moderkakan i framvägg! Skönt att allt såg bra ut! Ego: satt på en kompis balkong på söder igår, han slurpade glatt i sig nästan en box rosé å jag en Brämhults hallon/apelsin juice, å sen åt vi sushi, det roluga var att mitt i var jag tvungen att kolla att d var ok att äta tonfisk. Det är så sjukt mkt att hålla koll på. Det var en väligt fin kväll å jag njuter SÅ av att vara gravid. Hoppas ni alla mår bra, med eller utan krämpor!

• anderska

Strössel: Jag har ingen aning varför man nyser. Misstänker att det är för att slemhinnorna förändras under graviditeten kanske...

Kelsson: Jag skulle helst jobbat minst 75% blir inte så mycke till mamma peng sen tyvärr :/  

• strössel

Kelsson: Ja det blev en del saker, äskar att shoppa min mamma är likadan Skrattande hoppas inte bebisen kommer älska det för då kan det blir dyrt när den blir äldre Flört

Vickan l: Det är bra att dom är så noga med oss gravida och kollar oss, känns bra. Sköldkörtelvärdet tog jag i början av graviditeten och det var bra. Hoppas jag får ett TUL till fast jag låg på mittenkurvan men det får jag nog, läkaren sa att vi som opererats för cellförändringar brukar få ett TUL till för att kolla att inget har förändrats.

Lillstintis: Jag har oxå moderkakan i framvägg så jag började känna bebisen väldigt sent, det är inte förrens nu egentligen jag känner den lite varje dag sen början av v 25.

• anderska

Strössel: Var det mycke billigare i ullared? Tänkte om man tjänade lite på att åka dit ?

• strössel
    anderska skrev 2011-07-09 09:45:00 följande:
    Strössel: Var det mycke billigare i ullared? Tänkte om man tjänade lite på att åka dit ?
    Det tror jag du kommer tjäna på, kläder finns det knappt inget av i stl 44-62 men mycket annat allt från sängkläder till babygym åkpåsar och ja allt.

Några förslag på priser:

Lammskinnåkpåse kostar 695 kr
    Åkpåse till bilstolen 279 kr
    Babygym runt 360 kr
    Lekbåge till babygym 60 kr
    Filtar allt från 40-90 kr
    Figurkuddar 50 kr
    Påslakan från 70-120 kr
    Bebisböcker från 9 kr och uppåt.
    Sängmobil barbarpappa 289 kr
  • Vickan I
    strössel - ja det är bra de håller koll på oss. Jag kollade sköldkörteln i början också, men ska tydligen göras igen då det kan förändras? Kanske också har med sprutorna att göra....Du får  säkert göra ett till TUL. Ja shopping är ju så himla roligt. Tittade in hos dig och massa fint .

Jis - härligt när man får sådana där små upplevelser när man bara "jag är gravid" och fylls av lycka. Jag har äntligen efter detta TUL kunnat våga börja känna så litegrann jag med. Visst är det saker att hålla reda på. Jag äter iofs inte fisk och sådant så jag har inte så mkt jag behöver kolla på .  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Jag kollar mitt sköldkörtelvärde var 6:e vecka. Men så har jag ju problem med det oxå och äter medicin för det. Det är ett värde som kan förändras kraftigt under graviditet.

Den här helgen är jag hemma hos pappa (men pappa är inte hemma haha) tillsammans med min bror och hans fina familj, gosat med deras 3 månaders flicka. *mys*  

• Kelsson1

Lillstintis: Stort grattis till lyckat RUL o v20! Inga tvång till antal inlägg här skriv när du orkar/hinner. Stackarn med foglossning, håller med Vickan försök ta det lugnt för att inte få det så jobbigt med foglossningen.

Jis: Sådana kvällar behöver vi mer av. Jag slog på stort o vilade i soffan tillsammans med maken . Just nu under graviditeten har jag inte klarat av att äta fisk just för att det smakar fisk

anderska: Det har du rätt i, men 50% måste ändå vara bättre än inget o så tar du inte ut dig i onödan.

Aurora: Låter urmysigt! Tänk snart gosar du med din egen!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011