• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Nu har jag missat att skriva på en vecka, haft sonen, jobbat och varit jättetrött. Puh att man kan bli så seg trots att jag bara jobbar halvtid...

Kasa: Vad härligt att RUL såg finfint ut -grattis!!

Anderska: Vad spännande om det är bebis som du känner! Jag kände i v 13, men då har jag ju varit gravid en gång tidigare så jag känner igen känslan. Jag tycker att det verkligen känns som muskelryckningar när bebben håller på, de lite mindre rörelserna känns verkligen så.

Aurora: Åh vad kul att din man har känt bebben sparka! Min man har inte känt det ännu, bebisen drar sig undan när han kommer med sin hand.

• Kelsson1

Spets: Man behöver inte bo i villa, radhus eller lägenhet fungerar bra o är man bekväm av sig som jag så överväger fördelarna över nackdelarna . Inga frågor är kokko, svårt att veta när man är gravid första gången. Vi blir alla visa med tiden

Aurora: 8 nätter går fort ska du se o om du inte orkar kan du alltid höra om sjukskrivning. Härligt att kunna se magen röra sig, bara längtar dit!

Jis: Håller med dig fullständigt, bara längtar tills riktiga preggo magen kommer!

tredjemaj: Välkommen till gänget, hade ett tag då jag inte heller orkade skriva något så det är helt ok att bara läsa. KRAM!

Viksan: Hoppas du inte tar ut dig för mycket nu. Ta hand om dig själv.

• Aurora1979

Kelsson: Hoppas det! Avskyr även normalt sett att jobba somrarna eftersom det är så stressigt då.... blir ju liksom 100ggr värre när man är gravid och har fler än sig själv att tänka på när man stressar runt. Printade precis ut ansökningarna om gravidpenning, hm får försöka få till en träff med chefen så vi fyller i ungefär lika. :P

Åh blev så tokförbannad på min man idag. Vår barnvagn har kommit och skulle hämta ut den ikväll. 2 min efter kl 18 när jag säger "ska vi åka då?" så säger han, "vaddå? Men posten har ju stängt nu, det är sommartider". Men va faaaan, här har jag suttit och varit så exalterad över att hämta ut den och så klämmer han ur sig sommartiderna DÅ! Hehe, man blir lite extra arg och sur som gravid. :P 

• Kelsson1

Aurora: Kom ihåg att inte ta ut dig för mycket nu på jobbet. Du måste tänka på dig själv o "medpassageraren" i första hand! Jag grinade till maken idag Känner mig så oattraktiv just nu så det finns inte o får aldrig några komplimanger. Det är jag iofs van vid, har aldrig fått komplimanger men tidigare har han visat det istället genom att vilja ha sex med mig. Nu vågar han inte ens det så jag känner mig lika attraktiv som en gravid flodhäst. Får se om det blir någon bättring. Missuppfatta mig inte nu, min man är världens goaste, han har ställt upp hela vägen för mig. Det gör han bara för att han bryr sig! Han fixar allt hemma, lagar mat, handlar, städar, tvättar tar hand om hunden osv så jag kan inte klaga bara för att jag inte får komplimanger. Jag uppskattar verkligen allt han gör o talar om det för honom också. Det är väl bara hormonerna som ställer till det för mig, får mig att känna så här o vara så här känslig...
    Nog gnällt nu, ville bara få ur mig det

• Aurora1979

Kelsson: ja det blir inte mycket gjort på jobbet kan jag säga, så tycker även synd om mina kollegor som får göra mina saker... som att de inte redan har mycket att göra själva! :/

Man blir så osäker på sig själv och man är verkligen superkänslig över allt möjligt. Jag brukar inte vara riktigt så här labil annars. Men nu gråter jag över det mesta känns det som. Så när jag skällt färdigt på mannen så brukar jag i stället fortsätta gråta lite över hur dum jag är mot honom haha... Det är nog lite synd om våra gubbar med ibland.... ;) Fast de kan omöjligt förstå och veta hur det känns för oss. Vi står ut med mycket under våra 9-10 månader som gravid (inklusive en förlossning) medans han "bara" behöver stå ut med en hormonstinn kvinna. :P    

• Kelsson1

Aurora: Inte alls synd om dina kollegor, de kan gott ställa upp nu när du är gravid!
    Jag brukar inte heller vara så här känslig men känns faktiskt lite bättre nu efter att ha gråtit ut ordentligt. Hoppas det håller i sig ett par dagar åtminstone . Det är synd om de och inte jag får faktiskt vara obeslutsam också nu, får skylla även det på hormonerna.
    Nu måste jag gå o sova blir alltid så trött av att gråta. GOD NATT!

• Jis

Har precis ätit middag med en kompis som är ett år yngre än mig. Hon fick reda på i höstas att hon har cancer. Nu trodde dom att det var borta men igår hade dom upptäckt metastaser i levern. Nu är det en ny 8 veckors omgång med cellgifter och strålning. Hon är så tapper så det finns inte. Helt plötsligt så kändes mina problem som peanuts, vad har jag att klaga på? Usch, livet är så hemskt orättvist.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011