-
Tack! Jag jobbar hårt men stressar inte men ska försöka dra ner på antalet timmar nu. KramViksan07 skrev 2011-11-26 13:46:37 följande:Tredjemaj: så betedde sig min mage också förra graviditeten, när jag jobbade längre än nu och stressade. Den blev hård och jag fick stanna upp och andas. Försök att inte oroa dig för att föda för tidigt, det är säkert ingen fara :) men ta inte i för mycket heller :)
-
Vickan och strössel- jag hinner eller orkar knappt kommentera trots att bebisen fortfarande är i magen så förstår helt. Det är kul att bara läsa och se hur det går för alla även om man inte hinner kommentera allt. Kram
-
Köpte också min begagnad för ca 500 om jag minns rätt. Kolla blocket och tradera.carlan skrev 2011-11-27 20:01:43 följande:Mannen min börjar bli orolig nu när bebis snart ska komma. Vist har ni som fått era bebisar pratat om babynest. När jag tittar runt på nätet verkar dem sååå dyra. Vart har ni köpt dem och betalat?
-
Kelsson -jättefin mage!
Aurora- gud så spännande att ni ska in på förlossnigen!! Längtar galet mycket efter bebisen
Viksan- kan inte ge några råd men låter som en bra idé att ringa bb.
Tänkte tipsa alla som har en bit kvar (eller alla som är intresserade men kanske inte lika relevant om man är på väg in till bb ) om en bok "Stark, glad och gravid" där det finns träningstips. Bla bäckenbottenövningar som jag har slarvat lite med. Kör styrketräningsprogrammet ca 1 g/vecka.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197660418 -
jag har inga egna erfarenheter som du förstår men har tyvärr hört om de som fått bristningar sista veckan innan förlossning. Min mage kliar också och jag har inte fått bristningar hittills så det behöver inte finnas ett samband.Jis skrev 2011-11-28 20:17:32 följande:en fråga, jag har ju som sagt gått upp mkt sista veckorna (typ 4 kilo) å idag märkte jag att det började klia på magen...kan det vara så att man får bristningar nu på slutet, alltså jag är i vecka 39 och har klarat mig från bristningar hittills...Jag vill verkligen inte få några. Jag har insett att jag kommer gå upp mkt mer än jag ville men det är så det är, sålänge jag slipper bristningar (har några på magen sedan innan å dom har hunnit blekna, fick dom för 10 år sen eller så...), jag menar kilorna kan jag få bort sen men bristningarna...*Buhu*...Vad har ni för erfarenhet?
-
Va spännande med RUL! Njut!Najje79 skrev 2011-11-28 20:29:22 följande:Jag har också känt rejält senaste veckan. Vilken tid har ni RUL? Vi har kl 13.00.
-
Jis - hoppas du klarar dig men får du lite bristningar kommer du förmodligen bara se på dem och le och tänka på när du hade F i magen
-
Grattis till RUL Deaily och Najje!
Tviling-UL - sååå sött! -
Coolt Viksan! Då får vi hoppas på en snabb förlossning så att vi får två bebisar i tråden idag! Ska tänka på er!
-
kelsson- spännande med förvärkar! jag måste nog läsa på lite hur det ska kännas. Har också fått hård mage så blir lite fundersam om jag också haft förvärkar. Lite tidigt med nästan 8 veckor kvar till BF va?
Speck - va gulligt med avtryck! Vill jag också göra.
Enya - vi lyssnade först efter RUL men jag var bra nyfiken redan innan så hoppas det går att höra något imorgon.