Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

God morgon i tråden!

Hoppas ni sovit lite bättre än jag inatt!

Lindis och jordgubbe- har tyvärr inga migräntips men hoppas ni får klarhet i vilken medicin man kan ta som gravid. Bad låter härligt! Massage är mitt tips mot allt så kanske värt att prova. Jag försöker gå flera gånger i månaden och det hjälper mig verkligen slappna av och lindrar trötta muskler.

Jis och alla som har svårt att sova - försök att undvika vätska på kvällen. Jag vaknade av en dröm nu inatt men vaknar sällan av kissnödighet sen jag slutade dricka efter ca 20 på kvällarna. Ändrar sig kanske om några veckor när bebisen trycker på men får just nu sova 8-9 timmar flera nätter i veckan. 

Viksan- verkligen tråkigt med ditt ex. Tycker det är bra argument att Fsk inte tillåter att du tar hand om ditt barn samtidigt som du är sjukskriven (verkar ju logiskt). 

Kelsson- grattis till mammaledigheten. Låter så härligt att nara vara hemma och vänta...

Carlan - fina kläder. Va bra att du får bli igångsatt tidigare så att du slipper må illa längre än nödvändigt. 

Najje- tror vi alla har nojjat lite inför RUL men du har ju tom känt bebisarna så försök fokusera på rörelserna och hur roligt det kommer bli att se dem (och tänk bort häxan på jobbet).

Ego: vi har tvättat alla bebiskläder idag. Inser att vi köpt massor med pyjamaser men få byxor och tröjor till nyfödd (stl 50). Förmodligen för att vi i början inte tänkte på att allt med fötter faktiskt är en pyjamasCool Har mycket av nästan allt i stl 56 och 62 men frågan är om bebisen riskerar att bada i stl 56?. Vad säger ni - hur mycket stl 50 ska man köpa? Tror ju min bebis kommer bli stor eftersom magen ligger i det över spannet på kurvan men vet att det inte behöver ha ett samband.

• vinterbebis12

Tack för alla tips om kläder. Vet inte hur många gånger jag frågat hur ni gjort med kläder och efter varje gång känns det som att vi har tillräckligt men sen köper jag ändå mer Flört

Vickan - bra med syskonvagn! Visst var det Axel lill-killen ska heta? Fint!

Carlan - hoppas ni blir nöjda med bilen!

Kelsson - mysigt med din systerdotter och roligt att hon får en tjejkusin snart.

Jis- vilket fint foto! Har du färgat håret? Trodde du var blond!

Aurora- om du behöver slappa i soffan kan jag tipsa om "så mycket bättre" på tv4.

Ego: nu ska jag till gymmet. Har slarvat lite med träningen på sistone och börjar känna av ryggen.

• vinterbebis12

Tack för svar strössel! Hur mår söt-Liam? Hoppas att vår kan använda 50 in ngn  vecka i alla fall. Har köpt jättesöta kläder i stl 50. Nu har jag verkligen dragit ut på gymbesöket. Ser ni mig online den närmaste timmen får ni skälla på migTungan ute

• vinterbebis12

carlan- du är jättefin med din gravidmage!  Du ska inte känna dig som en säl, fast sälar är i och försig väldigt söta! Vet att jag har tur som fortfarande kan gå till gymmet och inte har ont.

Tycker ni som har ont och mår illa är starka som håller humöret uppe. Snart har ni era belöningar här! Hur går det med namn förresten? Vi har jättesvårt att bestämma och har långa listor. Hoppas få lite inspiration av er när era är ute Flört

Speck och strössel - kul att ni ska döpa på vår BF. Ni får hålla tummarna för att det händer med än två dop i tråden den dagen!!

Karmosin- roligt att du gillar babynest. Vi har köpt vårt begagnat och ska hämta det om någon vecka. Bra att veta att några har kunnat använda stl 50.

• vinterbebis12

Va spännande att Aurora inte är i tråden! Så nyfiken om vi gissat rätt på dag. Igår var vi på föräldrarutbildning. Var riktigt bra. Ser faktiskt mest fram emot förlossningen. De pratade om slemproppen och om jag minns rätt sa det att det kan ta ca 2 veckor till förlossning efter att den släppt.

Hur långt innan BF går ni andra på ledighet? Jag har bestämt 2 veckor innan men börjar känna mig trött. Har mått så bra hittills men tror jag får gå lite tidigare, kanske 3 veckor innan.

Spännande med alla fixerade bebisar- så mysigt att ni snart har era här. Tänk vilken härlig jul ni har att se fram emot.

Enya - stackare som mår dåligt, hoppas tipsen i tråden hjälper. Har du förresten testat B-vitamin? Har hört att det ska hjälpa.

Spets - håller med om tipset att vara den som tar första steget med någon liten gest. Då har du åtminstone försökt och det skulle förmodligen vara uppskattat.

• vinterbebis12

Kelsson- låter som min mamma, syster och andra människor som jag pratat med. Så tröttsamt!! Min teori är att de personer som först gör ivf och sen blir spontangravida är mycket mer öppna med det än de som gör ivf båda gångerna och på så sätt hörs de mer. Har flera på mitt jobb som gjort ivf med barn nr 1 och sen snabbt blivit gravida med barn nr 2. Det kommer kanske hända någon av oss men långt ifrån alla. Sen kan man ju fundera på varför folk ens börjar fråga om nr2. Nu är det ju fokus på första barnet och precis som du är jag så tacksam att ens få bli mamma att jag just nu har svårt att "gapa efter mer".

Ego: sitter i soffan och känner mysiga sparkar. Längtar oerhört efter bebis nu.

Sov gott (så gott ni kan alltså, jobbigt med störd sömn som många verkar ha)

• vinterbebis12

Det är så intressant att läsa allt ni skriver om mjölkstockningar och annat. Jag sitter och gråter till Drömmen om ett barn (som vanligt).

Aurora- kram till dig (en dag försent)

• vinterbebis12

Kelsson- jag är inte och föder.Cool

v 33 i helgen så hoppas det dröjer åtminstone till efter årsskiftet. 1/1 går jag in i v 38 och då räknas inte bebisen som förtidigt född om den skulle komma. Har blivit lite orolig för att den ska komma tidigt. Försöker att inte stressa och att jobba mindre.

Här är bebiskläderna också tvättade, så mysigt att förbereda sig.

Ha en bra dag!

• vinterbebis12
    Viksan07 skrev 2011-11-26 13:23:36 följande:
    Tredjemaj: du har säkert inget att oroa dig för, bebis trivs nog därinne och stannat till efter årsskiftet. Har du mkt sd?
    nej, inga alls så jag ororar mig i onödan. Har däremot jobbat en del och ibland blir magen helt hård men min teori är att det är bebisen som ligger och trycker ut rumpan och ryggen.

Mysigt att det snart är dags för er! Tycker mannen allt får bjuda på en färdknäppp Cool På föräldrarutbildningen sa det att det var det enda som funkade men att det krävdes 10! Verkar som sagt lite mycket att orka med...

Ja, det kanske är bebisar på g för Aurora och Kasa. Spännande!
  • vinterbebis12

Kelsson - vad är Bepanthen? Måste vara skönt att vara ledig och invänta bebis`?Jag sover bra men vaknade tidigt imorse och då är det så skönt att det är helg och att ha möjligheten att sova lite på em.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011