Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
God morgon i tråden!
Hoppas ni sovit lite bättre än jag inatt!
Lindis och jordgubbe- har tyvärr inga migräntips men hoppas ni får klarhet i vilken medicin man kan ta som gravid. Bad låter härligt! Massage är mitt tips mot allt så kanske värt att prova. Jag försöker gå flera gånger i månaden och det hjälper mig verkligen slappna av och lindrar trötta muskler.
Jis och alla som har svårt att sova - försök att undvika vätska på kvällen. Jag vaknade av en dröm nu inatt men vaknar sällan av kissnödighet sen jag slutade dricka efter ca 20 på kvällarna. Ändrar sig kanske om några veckor när bebisen trycker på men får just nu sova 8-9 timmar flera nätter i veckan.
Viksan- verkligen tråkigt med ditt ex. Tycker det är bra argument att Fsk inte tillåter att du tar hand om ditt barn samtidigt som du är sjukskriven (verkar ju logiskt).
Kelsson- grattis till mammaledigheten. Låter så härligt att nara vara hemma och vänta...
Carlan - fina kläder. Va bra att du får bli igångsatt tidigare så att du slipper må illa längre än nödvändigt.
Najje- tror vi alla har nojjat lite inför RUL men du har ju tom känt bebisarna så försök fokusera på rörelserna och hur roligt det kommer bli att se dem (och tänk bort häxan på jobbet).
Ego: vi har tvättat alla bebiskläder idag. Inser att vi köpt massor med pyjamaser men få byxor och tröjor till nyfödd (stl 50). Förmodligen för att vi i början inte tänkte på att allt med fötter faktiskt är en pyjamas Har mycket av nästan allt i stl 56 och 62 men frågan är om bebisen riskerar att bada i stl 56?. Vad säger ni - hur mycket stl 50 ska man köpa? Tror ju min bebis kommer bli stor eftersom magen ligger i det över spannet på kurvan men vet att det inte behöver ha ett samband.