• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer, ni har verkligen hunnit skiva massor. Jag lovar att jag läst minsta inlägg men istället för att kommentera så kör jag ett ego-inlägg

Tack för fika-stunden igår. Det var verkligen trevligt att få träffa er. Hoppas att vi kan göra om det snart igen men jag misstänker att det kanske blir när bebisarna dykt upp. Här är iaf länken till första hjälpen-kursen som min kompis gick: http://barnistan.se/7812.

Ja, igår var vi ju och gjorde ultraljud. Blodkärlen ligger kvar där de låg så det blir planerat snitt. Nu när det är bestämt så känns det inte så farligt (bara lite). Läkaren på UltraGyn sa att det inte bara är risk för att jag förlorar blod under förlossningen utan även bebisen och det avgjorde ju saken ganska snabbt. 27 oktober bär det av mot BB Stockholm för att plocka ut våran son.

Hoppas att ni får en trevlig helg!

Förresten, ang Bugbaboo Donkey så dyker det upp någon enstaka på Blocket så det kan vara värt att bevaka men jag skulle nog satsa på en ny och sälja sen. Våran Donkey står på matsalsbordet i kartonger och väntar på att få bli uppackad .

• Luella
    Aurora: Jag har BF den 4/11 så bebisen kommer 8 dagar tidigare. Trevligt med en fika efter 3 år, då är man ju verkligen kompisar. Jag har hängt i en tråd sedan början av 2008 när jag startade utredningen för min dotter. Vi har aldrig träffats eftersom vi bor i helt skilda delar av landet men vi planerar att ses när en av tjejerna är friskförklarad från sin cancer (hon fick avbryta sina IVF-försök och köra med cellgifter istället).

Kasa: märklig dröm, men det är väl så det ska vara har jag läst någonstans.

Strössel: jag tror iofs inte att det är någon fara men det är bra att du har ringt. Bättre med ett samtal för mycket. Med lite tur får du sitta med CTG en stund på förlossninge och så är du lugnare sen.

Jis: jag ser att du redan fått svar av Vickan men vi hade kudde i både vagn och säng. Sen hade hon på sig sånna typ sovpåsar (se länken nedan). Dom jag hade när jag var liten men de finns att köpa lite överallt. Börja med att köpa en och se om det passar just er bebis. Och så en trevlig liten filt ovanpå om man vill. Min dotter var expert att redan från dag 1 sparka av sig precis allt som låg på hennes ben. Det var bara åkpåsen hon inte rådde på men den var rymlig så hon hade gott om utrymme att ligga i den och sparka. Kudde köpte vi Rätt Start på Babyproffsen.

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504629&sectionid=clothes&subsectionid=underwear
  • Luella

Strössel: Men fy vilken skräckupplevelse! Och vilken hysterisk personal, vart var ni? Att bara lämna er en hel timme låter ju galet. Skönt att det såg bra ut till slut. Många många kramar och hoppas att du får en lugnt och fin kväll gumman.

• Luella

Kikar in som hastigast bara för att meddela att syskonvagnen är monterad och står och glänser här i all sin prakt. Lycka! Skrattande

Speck: Jag förstår verkligen att ni har det kämpigt. Stor kram

Kelsson: Tack för tips om gravidboxen!

• Luella

Lulis: fy vad läskigt!

Åh, dagarna sniglar sig fram . Dom här sista 9 dagarna jag har kvar på jobbet kommer bli tunga kände jag idag. Det gör mer och mer ont varje gång jag reser mig. Men det blir bättre efter att ha gått några meter. Men det som är jobbigast är nästan de gånger som jag ska hämta och lämna på dagis men samtidigt är det mina bästa stunder på dagen så jag vill inte byta bort dom. Det känns som om bebisen har trängt in lungor, magsäck och urinblåsa i varit litet litet hörn av kroppen där dom inte får plats. Självklart har jag glömt mina järntabletter två dagar på raken igen så jag känner mig helt matt.

• Luella

Tack Aurora och Jis Hjärta

Är det förresten någon mer än jag som lider av jättevarma fötter? Jag sover till och med med kylklampar i fotändan som fötterna ligger på Rynkar på näsan

• Luella

Tack alla för kommentarer om vagn och varma kroppsdelar.

Det har varit en riktigt hemsk dag på jobbet och nu vill jag bara förtränga allt som hänt och lägga mig på soffan.

Stort Grattis Vickan! Tråkigt med en jobbig förlossning men skönt att bebisen verkar må fint.

Kram alla

• Luella

Carlan: Fy vad jobbigt att du mår så dåligt!

Ang vaccin har jag inte ens tänkt på det. Nu är det iofs bara drygt två veckor kvar men man vill ju inte bli sjuk efter bebisen kommer för då smittar man ju honom. Jag får fråga min BM.

Strössel: Vad skönt att din man fått jobb! Fin mage!

Jis: Skönt att allt ser bra ut!

Kelsson: Det låter inte som någon kul upplevelse. Jag får ofta panik för att jag inte får tillräckligt med luft men jag har aldrig fått känslan av att vara nära att svimma.

Najje: Hur ofta kommer ni att behöva packa in barn och vagn i bilen? Ang jacka finns det fina på POP . Inte gratis men fina.

Vickan: Vilken fruktansvärd förlossning! Men en söt bebis blev det

Ego: Nu börjar det bli så himla tungt att släpa mig till jobbet. Det funkar bra när jag väl lyckats ta mig dit men rusningen på tbanan är verkligen jobbig. Det är så fullt att det inte ens går att klämma sig in till de fulla sittplatserna så jag står precis innanför dörrarna och lutar mig mot väggen och håller ut armarna runt magen. 7 arbetsdagar kvar, inte så länge men känns som en evighet Obestämd

• Luella

Najje: Ja, då vill man ju att den sk "vanliga" vagnen ska gå att få med sig. Annars hade man ju kunnat skaffa en enklare vagn för de tillfällen man ska åka bil. Men bra att den ni tittat på verkar få plats.

Lulis: Jag jobbar med människor och människor har så mycket mystiska idéer om saker och ting. I går var en dag som jag misstänkte att världen blivit galen. Sen är man ju lite extra stingslig när man är gravid också .

Jag somnade en stund på soffan, så skönt verkligen. Nu ska jag försöka gå och lägga min jättepigga dotter.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011