• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel, fy vad jobbigt. Kan dom inte bara skynda sig? Hoppas hoppas att du går över tiden så allt är klart när bebisen kommer.

Jag testade också TENS förra gången. Jag tyckte att det funkade när förvärkarna satte in hemma men sen när dom riktiga värkarna kom hjälpte det inte ett dugg. Jag testade akupunktur, varma vetekuddar och profylaxandning. Inget hjälpte, bara epiduralen.

Tredjemaj: Jag tyckte att det var helt overkligt när jag väntade första barnet. Men jag hade inga problem att knyta an. Hon var min fina fina prinsessa från första ögonkastet och är fortfarande.

• Luella

Jag är verkligen livrädd för getingar så när jag läste om att dom där sterila kvaddlarna känns som getingstick var det helt uteslutet för min del .

Aurora och Kelsson: jag beklagar verkligen era förluster .

Strössel: det är nog bra att vara påläst och öppen för förslag. Jag trodde aldrig jag skulle gå med på någon epidural, jag skulle ju andas genom förlossningen men man ändrar sig när man väl ligger där. Det enda jag var helt säker på var att jag inte ville ha lustgas och det höll jag fast vid under hela förlossningen.

• Luella
    Eileen: Grattis till allt!

Och grattis alla som går in i ny vecka idag! Själv går jag in i vecka 34 idag.

Speck: Skickar jättestor kram. Min bvc-sköterska var hemsk så jag brukade mest gråta när jag gick därifrån. Jag ville så gärna amma och hon tyckte att jag hade råkat ut för amningsfantatiker på BB Stockholm och sa till mig att ge min bebis ersättning och att hon var för liten för sin ålder. Hagga.

Vickan: Jag tror verkligen att det kommer gå bra för er med igångsättning. Och tänk så skönt att ha en bokat tid så ni slipper lämna er son under panik och massor av onda värkar.

Strössel: Min dotter hade inte mössa inne när hon var bebis. Jag hade ett par bomullsmössor (hjälm-mössor) bara. Men nu var ju hon en vårbebis. Jag har funderat på samma sak inför lilla vinterbebisen. Kanske att man har en mjuk bomullsmössa som undre lager och sen en varmare utanpå det när man går ut? Men storlek på mössor är jättesvårt. Den här gången ska jag inte köpa några förrän bebisen är född och jag kan prova hur dom sitter. Min dotter växer i sina mössor ca 6-8 månader efter jag köpt den och det hunnit bli fel säsong.
  • Luella

Fin mage Cattm!

Jis: ibland måste man ut även om det är kallt så det kan vara bra med en varm mössa. Det kan vara något som bara måste handlas, eller tid hos BVC, eller rusa till läkarens öppna mottagning för att kolla något som man är jätteorolig eller något annat. Jag har tittat på några fina mössor med fleecefoder på HM som inte var så dyra. Men annars har jag också svårt att veta hur varm mössa bebisen ska ha. Jag känner på mig att det kommer bli ytterligare massor av mössor som inte passar eller som är för varma eller för kalla för årstiden .

Vad härligt att det äntligen är helg! Jag har varit på så dåligt humör på jobbet hela veckan. Och idag när det äntligen är fredag så var det bara strul och dumma människor överallt som satte käppar i mina hjul för att förhindra att jag skulle komma hem i tid och mysa med familjen (Någon här som har erfarenhet av att jobba med Indier?).

Dessutom har min dotter fått höstblåsor. Dom sitter på tungan och gör tydligen jätteont så hon vaknar och gråter hela nätterna och så fort hon ska äta eller dricka för då svider det. Stackars lilla tjej Gråter.

• Luella

Fin mage Carlan!

Speck: Jag önskar jag kunde komma med något tips om Lokes nattliga kräkningar.

Grattis till ny vecka Dealiy!

Najje: Det är jobbigt när man inte är överens om en så stor sak. Jag förstår honom att han inte vill berätta förrän han är helt säker, för så var jag. Jag vill kunna vara ledsen ifred och inte att folk ska tycka synd om mig. Men v. 24 går nog inte, dels för att det kommer att synas (tips: klä dig i tighta kläder hemma ) och dels för att du ska klara dig igenom en hel julhelg utan att dricka alkohol plus undvika en hel del mat som hör julen till. Sen vill man ju berätta för sina närmaste innan dom på jobbet får veta.

Tack Kel, och tack för tips om Minimojs!

Strössel: Jag tror också att det kan funka bra med vit fondvägg. Där kan man sätta upp sånna där figurer i plast sen när barnet blir äldre.

• Luella

Enya: Jag har haft molvärk av och till under hela graviditeten (och den förra).

Strössel: Åh vad fint ni har fixat!

Najje: jag förstår din oro och hoppas att det kommer gå bra.

Dealiy: För mig räcker det att se könet på ultraljudet. Jag tror inte på alla teorier om magform och annat .

Vad bra med gratis babyskydd Kel!

Vickan: kul med vagnen!

Jis: vad fint!

Ego: Allt flyter på som vanligt. Bebisen sparkar massor, min dotter är sjuk, jag har ont i ryggen och är på dåligt humör. Men vi var på bio ikväll jag och min man och det var mysigt. Men vi fick hoppa över middagen och åka hem till "stora bebisen".

• Luella
    skatten12 skrev 2011-09-18 21:53:28 följande:
    Tjejer ! Har ni tips emot förstoppning ? Jag äter råa grönskar kiwi dricker mkt mm men går på toa 1-2
    Ggr i veckan .. Känns jobbigt nu;(
    Krossat linfrö, messmör, katrinplommon, yoghurt, kiwi, fullkorn tex bröd eller fullkornspasta.

Undvik: kokta morötter, banan, äpple, vitt bröd, vit pasta, mjölk och andra mejeriprodukter.
  • Luella

Jag glömde bort att skriva mogna päron, det är också bra för magen.

Jag äter filmjölk varje morgon med päron och mängder av krossat linfrö. Senare på dagen äter jag bröd med messmör och det har hjälpt mig bra trots att jag äter två järntabletter om dagen.

• Luella

Kel: Aha, jag så är det ju så klart. Jag rabblade bara upp allt dom sagt till oss på Astrid Lindgren och Sjukvårdsrådgivningen i samband med min dotters förstoppning. Vad jobbigt att inte få sova ordentligt.

Vickan: Skönt att A håller sig frisk. Jag är inte van vid allt det är vabbandet, min dotter var bara sjuk 7 dagar sedan dagisstarten i aug förra året. Jag ska leta upp en pyssel-tips-tråd som jag sett förut här på FL och åka till Panduro och shoppa lite.

• Luella

Grattis NN81!!

Själv är jag helt slut efter en VAB-dag och det känns som om ryggen ska gå av när som helst. Var hos MVC idag och det såg fint ut med hjärtljud och allt. Järnvärdet uppe på 114. Har även köpt en gravidkudde att sova med.

Nu middag och sen vila på soffan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011