• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Stackars din man, han verkar ha haft en tuff dag idag. En man som gråter är precis hur hemskt som helst . Hoppas att han verkligen söker massor av jobb nu, och när väl bebisen ligger hemma hos er kommer säkert fadersinstinkten att se till att mor och barn överlever vakna till liv. Jag hoppas att det går bra.

Vilket Babyproffsen var det du köpte handmuffarna förresten? Jag var inne på Babyproffsen på Kungsholmen men hon hade aldrig hört talas om dom.

Jis: Skönt att du har en bra BM och att det verkar vara bra.

Ego: Var hos MVC idag för sista gången. Järnvärdet har stigit till hela 127 :-O. Allt såg bra ut med bebisen också.
  • Luella

Strössel: Åhå, jag ger nog upp och beställer dom där med orimligt höga fraktkostnaden. Jag tänkte lite på din man här under kvällen, hans självförtroende har nog fått sig en rejäl knäck av det här. Och när man ska söka jobb är det verkligen jättetufft att försöka sälja sig själv när man mår som sämst. Jag vet inte vad jag vill säga med det men jag önskar honom all lycka, hoppas att du orkar stötta honom även om du har tillräckligt att tänka på.

Kel: Härligt med lyckat TUL, det är så fint när dom suger på tummen tycker jag.

Jordgubbe: När jag var med gravid med tjejen kunde dom se att det var en tjej på KUB-testet i v. 14. Den här gången kunde dom inte se vid KUB-testet utan vi fick vänta till RUL i v. 18.

Speck: Hoppas att babymassagen blir lösningen för Lokes mage!

Viksan: Jag tyckte att BB Stockholm var jättebra. Eftersom det tog sån tid gick jag igenom 3 skift med BM innan tjejen kom och så ett gäng efter förlossningen också. Alla som kom in i rummet presenterade sig och berättade att dom läst mitt förlossningsbrev innan dom började göra något. Sen fick jag jättegoda energi-shakes för att ge mig kraft och energi. Guld värt.

Carlan: Skönt att det såg bra ut, hoppas att du mår bättre snart!

Ego: I morgon ska jag släpa mig till jobbet igen, det känns så där. Men torsdag jobbar jag hemma igen och sen är det fredag och sista dan på jobbet. Hurra! Jag glömde självklart bort att fråga min BM om det där med vaccinet idag.

• Luella

Usch vad trött jag är idag . Jag gick hem efter lunch för att jobba hemma istället men nu orkar jag inte det heller. Dags att sova middag tror jag.

• Luella

Carlan: vi har nog samma inställning till kläder till barn tror jag. Jag älskade att handla tjejkläder till min dotter innan hon kom och även nu. Och nu är det jättelyxigt att få vältra sig i tuffa kill-kläder även om utbudet inte alls är lika stort.

• Luella

Åh grattis Strössel! Vad roligt att du fått hem vagnen och vad fin den är.

I dag åkte jag och hämtade Gravid-lådan på Big Baby, köpte en haklapp med lamm på och handlade på Ica Maxi. Så jag gjorde väl som dom vill antar jag. Lådorna är slut nu förresten men jag tror att det kommer fler. Jag ringde i helgen och la undan en och det var nog tur. Mycket bra saker tycker jag. Gratis-blöjor har jag nu för typ en hel månad och tvål och olja för hela första året .

• Luella

Hej tjejer!

Jag sitter här med en gigantisk mage och lite förvärkar. Det känns bra men jag kommer sakna min mage så mycket när bebisen är ute. Var inne på HM och tittade på höstkollektionen för gravida, så mycket fint. Och det här är förmodligen min sista chans att ha gravidkläder och framhäva magen. Det är lite sorgligt faktiskt även om jag längtar som en galning efter bebisen.

I morgon när jag vaknar så ska jag slappa mig igenom min sista arbetsdag. Det enda jag ska göra är att fika, rensa mejlen och slå på min redan färdigkomponerade out-of-office.

Jag har lite dåligt minne men någon frågade efter gravidboxen. Som jag förstod det så kommer det fler men ring och fråga hur det är. Dom olika i personalen som jag pratade med var jättetrevliga och affären jättefin med massor av vill-ha-saker.

• Luella

Jag lovar att jag läst alla inlägg men idag är det fredag och jag är för trött för att kommentera.

Kunde dock inte låta bli att klicka på din länk Jis, vi har köpt en sån den här gången. Jag saknade verkligen en sån sist med min dotter.

Ego: Sista jobbdagen är ööööver! Helt underbart men oj vad jag kommer sakna mina kollegor. Nu är det iaf bara 6 dagar kvar till bebisen kommer. Så nu ska jag fixa det sista i helgen och nästa vecka. Kul! Det verkar till och med som att skötväskan jag bestämt att jag vill ha kommer tillbaka i lager under veckan som kommer.

• Luella

Jis: ja det närmar sig onekligen :-O. Det känns märkligt att ha ett datum klart.

Väskan jag vill ha ska vara svart med silverfoder och det är den här:
    www.mylittlestar.se/ju-ju-be-bags/beprepared/461 Det är modellen större eftersom det kommer bli mycket grejer som ska med nu med två barn.

Vi hade en sån här till tjejen som vi har varit jättenöjda med (också svart och silver) men nu är den för liten tyvärr.
    www.mylittlestar.se/ju-ju-be-bags/beall/84

• Luella
    Eileen1 skrev 2011-10-21 23:25:48 följande:
    Ang sleepyhead så hade min kompis som
    Fick barn v.29+2 en hoprullad handuk i sängen som han låg i när han var liten. Det var tips från BB, ja sånt special BB för små bebisar. Det funkade iaf jätte bra så dom
    Köpte aldrig nån utan sen blev det spjälsäng tillslut och han sov länge länge i deras säng. Tänkte att det kanske är en onödig kostnad...ser åxå väldigt lätt ut att sy en sån:)
    Vi rullade fleecefiltar och visst går det också men helt ärligt så var jag urless på dom där fleecefiltarna. Dessutom är det inte enkelt att flytta runt bebisen mellan dom där egenrullade korvarna. Mina kompisar köpte ett babynest och det dom tyckte var så himla bra var att det var enkelt att bära runt bebisen i nestet och kunna lägga henne där dom ville. Men vi använde fleecrullarna jättemycket, hon låg där i soffan, i våran säng, i babygymet etc etc. Så eftersom vi använde det galet mycket så ser jag det som en bra investering att köpa ett riktigt den här gången.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011