• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vad bra Strössel, då gör jag slag i saken och beställer genom länken du postade.

Suck, hur jobbigt kan det vara att packa två stackars väskor med kläder? Jag kommer av mig hela tiden och jag lägger i och ur kläder och kan inte bestämma mig för vad som ska med.

• Luella

Strössel, var köpte ni era Eskimo Star? Jag upptäckte att frakten låg på 75:- hos Köpabarnvagn.

• Luella

Kasa: vi har valt BB Stockholm, det var toppen sist. Dom har bara familjerum med egen toalett och mannen får (köpa) mat på avdelningen. Mannen är garanterad att få stanna kvar med mamma och bebis och han får sova i en riktig säng och ingen liten brits eller extrasäng. Sånt är viktigt för mig.

Jis: fin mage

Strössel: Tack, det får bli ett besök på Babyproffsen imorgon.

Ego: lite stressigt här, ensam med tjejen ikväll då min man är borta. All respekt till ensamstående föräldrar. Jag har knappt sovit en blund i natt och är så himla trött verkligen.

Kram alla!!

Och grattis till lyckade ul/tul idag!!

• Luella

Carlan: jag missade ditt inlägg förut. Jag förstår att du är ledsen och orolig. Du gör helt rätt i att ringa förlossningen. Jag är ju ingen expert men magens storlek är inte samma sak som bebisens storlek, om den ser lika stor ut kan det bero på andra faktorer. Jag håller självklart tummarna för att det ska gå bra. Många kramar Hjärta

• Luella

Tredjemaj: Oj, är det bara hälften som får föda där av de som valt? Även om jag inte är jätteförtjust i det där kejsarsnittet så är en klar fördel att jag vet att jag får komma dit. Inget ont som inte har något gott med sig.

• Luella
    Viksan: Ja, vi födde där förra gången men då på våren. Vi kommer vara där mellan 27/10-29/10 som allt ser bra ut den här gången. Vore kul att ses där och titta på underverken

Kel:
    Det är inte säkert att man hamnar på Patienthotellet då BB Stockholm har en egen eftervårdsavdelning som är jättefin. Där stannade vi förra gången istället för att flytta till hotellet och det var toppen. Inför den här förlossningen ville jag till patienthotellet så att min dotter kan komma och bo hos oss men det avrådde läkaren från och sa att alla snittade stannar på BB Stockholm där läkare finns. Men tydligen får syskon vara på BB Stockholms eftervård så jag hoppas att det löser sig.

Ang syskon har du ju helt rätt, det är lite extra jobbigt även om det är ett kärt "problem".

Kasa: Vi höll på att inte komma till BB Stockholm då jag gick över tiden. Var bokad för igångsättning på SÖS men på natten mot igångsättningsdagen så började fostervatten att sippra. Det kändes jättekonstigt att gå på toaletten och efter ett tag förstod jag att jag kissat färdigt och att det var något annat som kom . Då skulle vi åka direkt till förlossningen på SÖS istället eftersom det satt igång av sig själv. Som tur var så var det fullt på förlossningen på SÖS och min man ringde BB Stockhom där vi hade en bokad plats. Så som tur var blev det BB Stockholm men det var verkligen på håret.
  • Luella
    Jis: ja, dom borde ha sett en missbildning tycker jag. En gång kanske man missar men inte flera. Jag hoppas att det går bra idag. Stor kram
  • Luella

Kasa: vad roligt att du har blivit hjälpt till världen av självaste Gudrun . Synd att hon inte jobbade när du skulle föda.

• Luella
    Kasa: Ska ni inte göra ett nytt försök att få BB Stockholm och Gudrun den här gången då? Om det blir panik med att komma dit får du ju åka ambulans. Jag tror att det är hundra gånger trevligare än SÖS.

Carlan och Jis: Hoppas att det går bra idag!

Strössel: Åh nej vad jobbigt! Jag förstår att du är ledsen och upprörd. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag hade ett ex förut som jag var förlovad med som inte heller tyckte att man behövde ha ett nytt jobb för att säga upp sig från det gamla. Jag hade ont i magen hela tiden och vi hade inte ens några barn. Jag har inget bra tips på  lösning förutom kanske att sätta sig och göra en budget med minus-poster (räkningar) och plus-poster (lön, föräldrapenning etc). Så får han se själv att det inte går och förklara vad han tänkt att göra för att bidra till hushållet. Många många kramar till dig.
  • Luella
    Ego (glömde det): Jag jobbar hemma idag och det är så skönt verkligen. Jag sov middag efter lunchen och försov mig med en hel timme! Så nu sitter jag här med mitt dåliga samvete och försöker göra nytta. Mvc kl 15:00, det blir sista gången jag ser henne innan bebisen kommer. Hurra!!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011