Viksan: Ja, vi födde där förra gången men då på våren. Vi kommer vara där mellan 27/10-29/10 som allt ser bra ut den här gången. Vore kul att ses där och titta på underverken
Kel: Det är inte säkert att man hamnar på Patienthotellet då BB Stockholm har en egen eftervårdsavdelning som är jättefin. Där stannade vi förra gången istället för att flytta till hotellet och det var toppen. Inför den här förlossningen ville jag till patienthotellet så att min dotter kan komma och bo hos oss men det avrådde läkaren från och sa att alla snittade stannar på BB Stockholm där läkare finns. Men tydligen får syskon vara på BB Stockholms eftervård så jag hoppas att det löser sig.
Ang syskon har du ju helt rätt, det är lite extra jobbigt även om det är ett kärt "problem".
Kasa: Vi höll på att inte komma till BB Stockholm då jag gick över tiden. Var bokad för igångsättning på SÖS men på natten mot igångsättningsdagen så började fostervatten att sippra. Det kändes jättekonstigt att gå på toaletten och efter ett tag förstod jag att jag kissat färdigt och att det var något annat som kom
. Då skulle vi åka direkt till förlossningen på SÖS istället eftersom det satt igång av sig själv. Som tur var så var det fullt på förlossningen på SÖS och min man ringde BB Stockhom där vi hade en bokad plats. Så som tur var blev det BB Stockholm men det var verkligen på håret.