• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska

Kelsson. Jag känner med dig!! Min sambo är en total idiot för det mesta. Jag är också arg kan inte röka och orkar inte heller gråta. Min sambo fattar ingenting av det här med graviditet och hanverkar inte bry sig heller. Han tror att allt är som vanligt och att min semester inte betyder någonting (jag jobbar bara 50% så varför skulle jag behöva semester som jobbar så lite). Han tror fullt ut att jag vill bo hos hanns mamma + man + 7 hundar när vi är i mora. JAG VILL BARA HA SEMSTER OCH GÖRA INGENTING!!!!!!! och när jag inte klarar av att tala i normalt tonläge mer för han slutat lyssna, och jag börjar näst intill skrika. då ber han mig vara tyst och går och kollar på tve. Ja man kan bli arg för mindre!!!

Så ja idag är en värdelös dag  

• Kelsson1

anderska: Det är jätte synd om oss båda idag! Olika orsaker men lika synd om oss! Jag förstår dig fullständigt att du inte vill göra någont på semestern. Jag låg i mammas soffa hela semestern o gjorde ingenting. Kan ångra det lite nu, känns som man inte haft semester alls. Hoppas du får en fin semester trots allt! Kanske dags att gå o sova så den här hämska dagen tar slut föhoppningsvis är det bättre imorgon för oss båda!

• Aurora1979

Strössel: Fina tavlor!

Kelsson och Anderska: Usch, såna dagar är verkligen hemska!  Hoppas er resterande kväll går fort så att det snart blir en ny dag.

Männen har verkligen ingen aning om hur man mår som gravid och vad hormonerna gör med oss gravida. :/

• anderska

ja jag hoppas verkligen dagen blir bättre imorgon. Mitt humör är förfärligt och jag tål verkligen inte min sambo just nu!

• anderska

nä de vet dom verkligen inte aurora. Min tycker bara jag är dum ihuvudet och skriker för ingenting. dock tycker inte jag att jag skriker. Undra om det är stor risk att man glider ifrån varandra under dom här 9 månaderna, just nu skulle jag kunna slänga ut honom!

• Kelsson1

anderska: Känner en som faktiskt slängde ut sin under graviditeten o tog tillbaka honom efter förlossningen

• Jis

Vilka fina Strössel, super. Vart hittade du dom?
    Aurora, jag insåg i helgen att jag redan nu innan bebisen är född kommit mkt  närmare både min mamma å pappa.  Jag beklagar verkligen att din mamma inte finns i livet. Det måste kännas extra tungt i sådanhär tillfällen. Kram

Låter som att ni andra har en riktigt dålig dag, Ha en sån riktig skit dag imorgon är det bättre igen. 

• Aurora1979

Anderska: Jag var iofs rätt lugn och "snäll" i början tyckte han. Men blir jag arg så blir jag ARG! Och när jag är ledsen så är jag LEDSEN. Alla känslor verkligen förstärkts.... och ibland är verkligen ens karl helt dum i huvudet! Men som tur är så är min karl oftast rätt okej! ;)

• Jis

jag får sånna ryck att jag blir så förbannad om han klagar på nått. Att herregud, du vet inte ett skit om hur det är att vara gravid. Det är jag som får ändra mitt liv osv. meddans han inte har behövt göra ett skit. Å nej att leverera små pojkar och flickor under TVF grjejjen räknas inte ;.)..å efter det brukar han fatta att det inte är läge att klaga så mkt för jag biter tillbaka.

• anderska

Ja vi har det inte alltid så lätt, dock har inte våra karlar det heller. Tror inte min sambo hade gjort detta om han vetat hur jag skulle bli, även om det var han som velat ha barn mest. Men det han tänker på mest är då att han vill bo hos sin mamma i mora när vi ska dit så han kan dricka öl och slipper köra en mil bort för att bo hos hans syster. Då kontra jag med att jag kommer inte få dricka öl på över 1 och ett halv år, då fatta han ingenting. det var väl ingen uppoffring för mig typ jaja jag skiter i ölen men det var hela hans sätt att bete sig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011