• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Kelsson: Åh grattis till att det blir en flicka!! :D

Appropå kaffe: Drack inte kaffe på 4 månader för jag mådde så illa av det, är nu de senaste 3 veckorna jag börjat dricka lite igen, dock högst 2 koppar om dagen.

Magen: har varit "förstoppad" sen jag blev gravid... börjar bli riktigt less på att vara hård i magen hela tiden! Har märkt lite skillnad senaste veckan dock, till det bättre som tur är. :)    

• anderska

Grattis Kelsson till en liten tjej. Det där med illamående vet jag inte om de stämmer. Min mamma mådde oförskämt bra med oss alla tre och vi är ett jäng tjejer i syskon skaran!

Jis: Vet hur du känner, förstår din oro. Så tänker jag också inför morgon dagen. Vilken tid ska du iväg?? jag ska göra UL kl elva.  

• Kelsson1

Tack för alla gratulationer!

Strössel: Läste en tråd här på FL, tror det var under Gravid, Ultraljud där de skrev att BM måste tala om kön på barn om de ser det på UL, tydligen någon lag eller regel om det. Hoppas de råkar se vid nästa UL!

Lillstintis: När var du beräknad? Jag är beräknad enligt Äggets ålder till 9/12 o BM ändrade INTE på det men hon sa att hade man gått på mätningarna så hade det ändrats till 12/12.

anderska o Jis: Håller tummarna hårt för er imorgon även om det inte behövs!

• Ankaja

Grattis Kelsson till den lilla tjejen!

Vi ska på RUL nästa vecka och diskuterar fortfarande om vi vill veta kön eller inte. Jag blev lite inspirerad av dig och tror nästan att jag vill veta, om bebis samarbetar såklart.

• Kelsson1

Ankaja: Vår var inte riktigt samarbetsvillig låg som en groda sa BM med beben under rumpan men hon lyckades se ändå. Det blir nog bra vad ni än väljer men för mig fanns aldrig alternativ var självklart att vi skulle ta reda på kön o vi ångrar oss inte en sekund! Helt underbart att veta kön o kunna börja diskutera namn på allvar.

• Ankaja

Ja, just namnbiten är ett tugnt vägande skäl. sen tror jag att bebisen blir mer verklig när den får ett kön, så att säga. De flesta i vår omgivning är emot att ta reda på det och vi har varit lite påverkade av dem men nu så har vi båda börjat tänka om.

Vad sött det lät att hon låg som en groda Skrattande

• Aurora1979

Ångrar mig lite ibland att vi valde att inte fråga om könet på bebben, hade varit lite enklare i förberedelserna och så är det ju namnbiten förstås och slippa kalla bebis för den/det. ;) Blev nog oxå lite påverkade av omgivningen...

• Jis

Jag ska göra UL på SÖS klockan 10.00 imorgon, jag å mannen tar sovmorgon och äter frukost på ett kafé innan. Känns helt rätt. Om jag nu kommer kunna äta nått. är verkligen sjukt nervös.

• strössel

Kelsson: Vi har frågat vid varenda UL och alla har vägrat berätta, tycker det är tråkigt att vi inte kan få veta. Och vi har även sagt att det är så många som får veta men bara fått höra att UL är till för att kolla andra saker.

• Kelsson1

Jis: Låter verkligen helt rätt o väldigt mysigt!

Strössel: Då kanske du kan berätta för de att de har inte rätt att undanhålla er informationen o att det faktiskt tar bara 1-2minuter att titta efter när du ändå ligger där Håller tummarna att de ger med sig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011