Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
GOTT NYTT ÅR ALLA I TRÅDEN! Tack för ert fantastiska stöd under 2011. Snart är det min tur att rapportera om en ny bebis i tråden. Vill att han/hon ska komma ut nu.
strössel - vilken hemsk upplevelse! Tur att din syster var där och kunde hjälpa och att allt gick bra.
nana123 - jag fick också som mensvärk ibörjan. Livmodern växer och magen och tarmarna påverkas.
Eileen- tack för att du delade med dig. Låter som en jättejobbig förlossning och jag är glad att resultatet av den blev en liten fin Hector. Kram
jis- underbar bild!
Massa- härligt att ha dig här i tråden!
Lulis - här var det tvärtom på TUL, bebisen var mindre och det har jag också oroat mig för så jag tror aldrig man blir helt kvitt oron. Många i tråden har ju fått stora bebisar och det har gått jättebra. Spricka tror jag man kan göra oavsett storlek. Har hört att knipövningar kan förebygga lite.
Najje - förstår att du funderar mycket. Jag säger som många andra, kolla blocket och tradera. Jag köpte ett stort klädpaket med allt bebisen behöver i princip, kostade runt hundringen. Skickar gärna det vidare till dig när vi har använt det klart.
Svårt att sova här...
najje och jordgubbe - jag har gått på massage flera gånger. Tror inte det är dåligt för bebisen alls.
Najje- cykling är jättebra, har varit en bra träningsform för mig
Lulis - jag slarvar med knipövningarna :(
Deaily - det var i boken "att föda" som Sputnik tipsade om som jag läste att knipövningar kan förebygga sprickor. Ska även testa oljan Jis tipsade om.
Jis - jag går hem ca två veckor innan, mest för att den kanske kommer tidigt. Men hade gärna jobbat till en vecka innan förlossning.
Vilken bedårande tjej Carlan!
va fin han är VIckan! Skönt med beslut om amningen. Hoppas Alvin blir frisk snart. Kram
Viksan- usch, låter som en pärs. som du säger borde du verkligen slippa fler sjukdagar nu. Kram
Va mysigt med RUL Jordgubbe!
Jag börjar också bli lite nervös inför förlossningen. Inte för smärtan eller att spricka men för att bebisen inte ska klara sig eller att den har livshotande skador. Man är så nära nu och sedan ca v 30 har jag räknat kallt med att det ska gå vägen men senaste veckan har jag fått andra tankar. I fredags fick jag panik när jag inte hade känt bebisen på några timmar. Körde då tricket att dricka saft (nästan outspädd) med is och då började den röra sig men oj va rädd jag var att något hade gått fel.
Oj, va många som har katt! Jag har alltid velat ha en katt, får se om det blir någon i framtiden.
cattm- va bra att du fått bra stöd och hjälp med förlossningsrädslan. Om du vill känna rörelser: du behöver inte ta helt outspädd saft, kanske 50/50. Sen ska du luta dig tillbaka, sitt gärna i soffan.
Anderska - jag har också låg smärttröskel i vanliga fall. Oroar mig ändå inte så mycket över smärtan, kanske har förträngt det men ska läsa abascals bok om förlossningssmärta nu i veckan. Kanske hjälper...Har du bra barnmorska att prata med om nervositeten?
Kelsson- bestämd liten tjej du har. Lite sött också att hon vill somna på det sättet.