Luella skrev 2012-01-15 11:37:53 följande:
tredjemaj: Här kommer ett sent svar, jag missade det första gången. Min mamma är en så aktiv pensionär så jag är mest glad att hon kan hämta min dotter en dag i veckan. Men jag ska nog försöka få några timmar till tror jag. Det är skönt att sova.
Jag förstår att tiden går långsamt när man bara vill att bebisen ska komma. Om du orkar är mitt bästa tips att aktivera sig och träffa kompisar och läsa roliga böcker som inte handlar om barn.
Jis: Vad jobbigt för din vän, hoppas att det går bra! Men jag tycker nog i alla fall att det är bättre att få veta innan istället för när man precis har fött sitt barn. Förlossningen är så jobbig i alla fall och tiden efter när man bara gråter fast allt är bra. Jag skulle inte vilja ha en obehaglig överraskning då. Det kan man iofs få även om man gjort KUB.
Lulis: Vad jobbigt med jobbet. Som förälder till ett dagisbarn där två duktiga pedagoger slutade samtidigt förstår jag verkligen dig och föräldrarna. Hoppas att det löser sig till det bästa!
Kel: Grattis till första natten i vagga. Här samsover vi fortfarande hela familjen
. Lilla A sover oftast hela natten, ibland vaknar han och vill amma. Nu ammar jag i sömnen, ibland får jag ont i bröstvårtorna dagen efter som han sugit fel men nattsömnen gör det värt det iaf.
Boktips: Jag läser nu en bok som är så himla bra verkligen. Den kan man läsa både när man har spädisar eller har stora barn och även innan bebisen kommer så klart. Den heter: Växa-inte lyda av Lars H Gustafsson.L
Låter som att du ska fråga henne om mer hjälp, det låter bra. Mina föräldrar säger nästan aldrig nej men de vill heller inte tränga sig på så av egen erfarenhet vet jag att det är bra att våga fråga.
Tack för tipsen, jag ska försöka att akrivera mig mer.
Ha en bra söndag!