Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

skatten12 skrev 2012-01-12 05:32:28 följande:
    Söte : gumman ! Klart du är välkommen :)
    Längtat till att du kommer hit ;) till mig sa dr att bra vul i dem
    Veckorna betyder bara bra:) jag litade på
    Dem, men frågasatte ändå de, dem som får missfall har oftast inten vart på
    Vul och de är oftast fel innan v 13. ! Du ska se att de går vägen denna gÅngen. Men förstår helt klart din oro och rädsla.

Ego:
    Jag är så lycklig över min mage :) jag klappar på den hela dagarna och njuter av sparkarna .. Sån skillnad de blir dag
    För dag. V25 nu, nu tickar de på :) hoppas nu för allt i världen dr sjukskriver mig, :( håll tummarna :)!!

En fråga: har ni bilbarnatolen fram eller bak?
    Var i går o kolla och hon var noga med att predika över att barnen ska sitta bak. Jag vill ha min bebis brevkd mig? Nej nej! Ren fara för trafiken och er .. Hur gör ni?
    Dealiy, vi kommer ha den bak i bilen. Om någon av oss åker själv kanske vi har barnet fram. Vi köpte ingen bas till babyskyddet så vi kan flytta runt det. Kommer du åka mycket bil?
  • vinterbebis12

cattm - jag tror att relativt nya bilar går att stänga av på ett säkert sätt. Kanske skiljer sig mellan olika modeller också.

• vinterbebis12
    Enya70 skrev 2012-01-12 17:56:22 följande:
    Är förresten i vecka 22+1 idag och den senaste veckan har magen plötsligt blivit jättestor, kul!
    Och jag känner mer tydliga sparkar. Häromkvällen kunde till och med min man känna sparkarna från utsidan av magen. Mysigt och han blev såååå glad!
    Mysigt!
  • vinterbebis12
    strössel skrev 2012-01-12 16:17:55 följande:
    Jis: Vi vill ha tätt emellan med tanke på min ålder.

Vickan l: Vi ska försöka själva och sen om det inte funkar göra ivf igen, men då får vi betala och då tar vi nog Cvl i Uppsala.

Viksan: Ja även att man sagt att man inte ska tänka på det, så gör man det iallafall. Det ligger liksom i bakhuvudet och maler fast man inte vill tänka på det, utan hoppas man lyckas ändå utan att hålla koll på äl osv. Anledningen till att vi försöker själva är att vi har lyckats bli gravida på vanligt sätt.
    Spännande med syskonförsök. Förstår att det efter ivf-karusellen inte är lätt att tänka "blir det så blir det" som man gärna vill tänka. Jag vet inte hur vi ska göra med syskon. Vi har aldrig fått plus utan ivf så risken/chansen  för en bebis utan ivf känns minimal och därför känns det onödigt att skydda sig. VIll helst inte ha barn tätare än två år men skulle det bli skulle vi  såklart bli överlyckliga. Kanske gör några ivf till för att få syskon men vi har också adoptionsplaner så det gäller att tajma det hela pga väntetiderna för adoption (vi står redan i kö). Men första året med bebis ska vi försöka att bara flyta med och försöka att inte tänka för mycket på nästa steg. 
  • vinterbebis12

Karmosin- jobbugt att vara så trött. Kan din mamma ta barnen lite mer nu framöver så att du får sova ordentligt?

Ego: Jag börjar bli så rastlös av att gå hemma och vänta på bebisen. Någon som har tips på hur man kan få tiden att gå? Vill bara ha bebisen NU!

• vinterbebis12
    Najje79 skrev 2012-01-12 22:11:12 följande:
    Såg du på nyheterna i morse? Där tog de upp just ADHD och att barn måste få bättre stöd i skolan.... men hur sjutton ska det gå till när de aldrig satsar pengarna på det! Blir så upprörd när jag tänker på att man som höggravid ska behöva ta den delen och oroa sig etc. Vi har samma på mitt jobb, jag har haft jätteångest över hur det ska gå för barnen och särskilt dem med särskilda behov som man har lagt ner väldigt mycket tid och energi på. Som tur är har vi fått in en jättebra tjej efter mig, vilket gör att jag kan slappna av och släppa jobbet.

Ego: var idag och kollade på barnvagnen, blev väldigt förtjust i den. Jag ville ta ut den och prova den i bilen och det gick bra bara den bars ut och inte kördes...tyvärr regnade det just då så vi (jag och en kompis) fick vänta ett tag och expediten sa flera gånger att "ja, du ska ju inte bära, det är ju inte så bra". Tror ni någon hjälpte oss? De var tre stycken som jobbade, det var inga kunder och de stod i ett hörn och pratade med varandra. Hade jag tänkt att köpa något hade jag gått därifrån direkt, men nu skulle vi ju bara prova. Så vi fick bära vagnhelvetet ihopfällt fram och tillbaka till bilen. Någon av dem kunde väl ha hjälpt till tycker jag...
    Tråkigt Najje, servicenivån varierar verkligen. Passade vagnen? Hade du hittat en likadan begagnad?

• vinterbebis12
    Speck skrev 2012-01-15 10:14:14 följande:
    Nu blev de bestämt också att makens fam som kommer hit över helgen fr norrland ska äta middag hos oss också sen efter dopet.. puh!
    Tur maken har sem hela veckan för ja kommer behöva laga mat o baka hela veckan för o hinna med.
    Tänkte bjuda på gulaschsoppa o hembakt bröd bara, inget fancy. Å en flaska rött eller två :) Vi kommer behöva duka i vardagsrummet, inte en chans vi får plats 12 pers i vårt lilla kök :)
    Det ja grubblar över är hur ja ska få plats m tre tårtor och en stor kastrull köttsoppa i kylen?! :s
    Vilken fest! Du får hoppas på låga grader så att du kan sätta ut lite av maten på balkongen eller på annat ställe utomhus.
  • vinterbebis12
    Luella skrev 2012-01-15 11:37:53 följande:
    tredjemaj: Här kommer ett sent svar, jag missade det första gången. Min mamma är en så aktiv pensionär så jag är mest glad att hon kan hämta min dotter en dag i veckan. Men jag ska nog försöka få några timmar till tror jag. Det är skönt att sova.
    Jag förstår att tiden går långsamt när man bara vill att bebisen ska komma. Om du orkar är mitt bästa tips att aktivera sig och träffa kompisar och läsa roliga böcker som inte handlar om barn.

Jis: Vad jobbigt för din vän, hoppas att det går bra! Men jag tycker nog i alla fall att det är bättre att få veta innan istället för när man precis har fött sitt barn. Förlossningen är så jobbig i alla fall och tiden efter när man bara gråter fast allt är bra. Jag skulle inte vilja ha en obehaglig överraskning då. Det kan man iofs få även om man gjort KUB.

Lulis: Vad jobbigt med jobbet. Som förälder till ett dagisbarn där två duktiga pedagoger slutade samtidigt förstår jag verkligen dig och föräldrarna. Hoppas att det löser sig till det bästa!

Kel: Grattis till första natten i vagga. Här samsover vi fortfarande hela familjen . Lilla A sover oftast hela natten, ibland vaknar han och vill amma. Nu ammar jag i sömnen, ibland får jag ont i bröstvårtorna dagen efter som han sugit fel men nattsömnen gör det värt det iaf.

Boktips: Jag läser nu en bok som är så himla bra verkligen. Den kan man läsa både när man har spädisar eller har stora barn och även innan bebisen kommer så klart. Den heter: Växa-inte lyda av Lars H Gustafsson.L
    Låter som att du ska fråga henne om mer hjälp, det låter bra. Mina föräldrar säger nästan aldrig nej men de vill heller inte tränga sig på så av egen erfarenhet vet jag att det är bra att våga fråga.

Tack för tipsen, jag ska försöka att akrivera mig mer.

Ha en bra söndag!
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2012-01-15 11:51:36 följande:
    Låter som att du ska fråga henne om mer hjälp, det låter bra. Mina föräldrar säger nästan aldrig nej men de vill heller inte tränga sig på så av egen erfarenhet vet jag att det är bra att våga fråga.

Tack för tipsen, jag ska försöka att akrivera mig mer.

Ha en bra söndag!
    aktivera mig menar jag förstås
  • vinterbebis12

Viksan - ser att du också är vaken. Min man försökte få mig att vända på mig i sömnen för tydligen snarkade jag som en häst men givetvis vaknade jag. Han har nog inte förstått hur lättväckt jag är och nästa gång har han order om att lägga sig i soffan utan att väcka mig, jag behöver sova inför förlossningen som jag har bestämt ska starta imorgon. Skrattande

Vilken fin bild på Gustav! Verkligen sött när de börjar le.

Har också hört att pyjamaser med fötter kan bli små snabbt. Vi har fö en sådan sovpåsepyjamas som du tipsar om och har sett några på tradera om du är öppen för begagnat. 

Något som vi ev. ska prova är en sådan här sovpåse/täcke, någon som har provat?:  

http://www.alltforforaldrar.se/page/tavling/vinn-sommarens-sovagottpase-fran-barnbutiken

Angående kudde säger vår BM att man inte ska ha det utan att man ska vika ett örngott och ha det som kudde men alla verkar säga olika.

Jis - jättefin bild på Walter!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011