• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Anderska: Tröga jag skrev fel i tidigare medd - härlig att ha sett bebis sprattla i magen!!

• spets

ÅÅÅhhh.. vad roligt att få se bäbisen. I morgon ska jag på UL v.12+1 ocvh jag är så nervös att jag är halvdö. Skulle putsa fönster i dag och orkade bara att göra ett enda. Ligger nu på sängen och önskar att tiden kunde gå lite snabbare. Jag har i princip inga symptom förutom att jag är slö och trött och att brösten växt en storlek. Fram till v.8 mådde jag illa varje dag. Jag är livrädd att dom säger att det inte står bra till. Blir nog en sömnlös natt :/

• anderska
    spets skrev 2011-07-13 15:44:40 följande:
    ÅÅÅhhh.. vad roligt att få se bäbisen. I morgon ska jag på UL v.12+1 ocvh jag är så nervös att jag är halvdö. Skulle putsa fönster i dag och orkade bara att göra ett enda. Ligger nu på sängen och önskar att tiden kunde gå lite snabbare. Jag har i princip inga symptom förutom att jag är slö och trött och att brösten växt en storlek. Fram till v.8 mådde jag illa varje dag. Jag är livrädd att dom säger att det inte står bra till. Blir nog en sömnlös natt :/
    ag har inte heller haft direkta symtomer men det gick ju bra ändå. Förstår att du är nervös, mitt hjärta höll på att stanna. Men det kommer gå så bra för dig, du måste andas och försöka ta de lugnt =) Kram
  • spets

anderska: Ja, det kanske är så... längtar sååå tills i morgon. Gjorde dom vaginalt UL eller sånt där utanpå magen på dig :)?

• Kelsson1

Viksan: Jo har som varit inställd på flicka ända sedan urminnestider så var verkligen skönt att höra att det är prinsessan som kommer nu
    Men stackaren! Kan du inte bli heltidssjukskriven om det är så jobbigt du kan ju inte sitta i busskurar o gråta heller. STOR KRAM!

Jis: Underbart fin bild av lill*! Vår var inte så sammarbetsvillig den här gången, ville absolut inte bli fotograferad så fick lite halvsuddiga bilder. Men men huvudsaken är att hon mår bra

Spets: Är helt övertygad om att allt kommer att gå som en dans, inget att oroa sig för! Var bara glad att du slipper illamåendet, det är inget att längta efter kan jag be att få tala om! De gör nog vanligt UL när du är ändå i v13.

• Lillstint

Anderska och Jis: Grattis till era ul! Det är alltid lika underbart att se de små liven och veta att de har det bra därinne.

Speck: hur känns det när bebisen hickar? 

• Speck
    Jis: Jättegrattis till lyckat ul! Förlåt att jag har så noll koll, men visst var det RUL du var på .. eller?

Viksan: Usch fy fan va hemskt, jag lider med dig, jag har verkligen också haft sådär jätteont att man bara vill gråta. Min bm frågade bara varför jag inte sjukskrev mig själv på heltid om jag hade så ont.. (svaret är nån konstig dum lojalitet mot jobbet). Men iaf, du är inte jag och jg rekommenderar dig absolut att få en heltidssjukskrivning och kolla upp om det är sån där falsk ischias som man kan få under grav och se till att få en dejt med en sjukgymnast också! Jag gjorde faktiskt övningarna en del och tyckte de hjälpte, men ju större jag blev destu svårare fick jag att ta mej ner på marknivå för att göra de olika sakerna så sanningen är att jag lagt ner nu, fick så snablans ont av att ligga på sidan o rygg, osv.  

Strössel: Vi köpte på IKEA Vyssa Slöa för 299kr, den de hade bäddat med i butik för det verkade så gosigt i den sängen så vi köpte dom madrasser (madrass och bäddmadrass) de använt. Jag förstår inte hur det kan va motiverat att köpa den för nästan tusen kr, jag tror bebis kommer sova finfint på denna! De va inte billigast, inte dyrast, verkade skön. Ang bäddmadrassen skulle vi köpt den för 99kr Vyssa Tulta, men den var slut i flera veckor så till slut köpte jag den för 199kr (vyssa tröst) bara för att jag ville ha allt hemköpt o klart.
  • Speck
    Lillstintis: Det hade inte jag heller en aning om tills jag frågade för några dagar sen! Jag hade i flera dagar, veckor kanske, känt ett rytmiskt dunk då o då i magen och trodde först det var pulsen, min alltså, pga att jag låg eller satt dåligt men det var långsammare än min puls och gjorde att det kändes som att det ryckte i hela magen..
    Men sen fick jag veta att det är hicka, utan tvekan. Det - som jag skrev - rycker till i hela magen, känns mest där jag har bebisens rygg (typ mitten på magen) och är väldigt rytmiskt som hjärtslag! Fast med typ 2 sek mellan, hick....hick...hick...hick... och kan hålla på i flera minuter upp till en kvart! (stackars bebis). 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011