• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Speck: Förlåt glömde aldeles Skäms. Då får du berätta om hur enkelt det var när bebis beamades ut så vet jag om jag också ska beställa en sådan förlossning Skrattande.

Silverklar: Tackar! Härligt att höra att allt bra med dig. Har du hört med BM om du ska äta extra järn när du är trött o hängig?
    Helt klart har du en livlig bebis i magen o inget annat, tycker att du kan andas friare nu när allt var bra på KUB.
    Hoppas att du får reda på kön på RUL, det var helt fantastiskt!
    Stor Kram!

• Silverklar

Kelsson: Mitt hb var 140 så jag tror inte att det beror på det. Tröttheten är nog bara en av mina få gravsymtom plus att jag varit så orolig för MA m.m. att jag tror det påverkat humöret.
    Kram!

• Jis

Speck: Jag fundrade oxå på det, hur kommer det sig att jag innan inte känt Flavio men nu minsann. Jag tänkte att det kanske är så att jag numera vet vart jag ska känna + att så mkt som den sparkade så måst det ju kännas.

• Kelsson1

Silverklar: Det lät ju bra. Trötthet är ju inte värsta gravidsymptomet man kan ha . Men nu kan du slappna av när KUB är över då är också värsta MF risken förbi. Hoppas att även tröttheten blir åtminstone mindre.

• Silverklar

Nu när det ser ut att gå bra kan jag vara tacksam för mina lindriga symtom. Och trötthet är som sagt en av de lindrigare symtomen.  Även om jag också hoppas att jag blir piggare snart. Hoppas att ditt illamående går över snart.

• spets

Alltså det här får inte vara sant!!! Jag skulle ha varit på ultraljud i går! Jag började gråta i receptionen och dom säger att det inte finns någon tid för mig, men då kommer läkaren och ger mig en tid om 20 min. Här har jag väntat på denna tid i flera veckor och jag tar fel dag. Usch vad jag hatar mig själv! Helt sjukt vad förvirrad jag måste vara:) tack snälla doktor!!!

• Kelsson1

Spets: Så är det att vara gravid! Brukar kalla mig själv för Teflonpanna eller gravidhjärna kommer inte ihåg någonting alls! Allt måste in i telefonens kalender som påminnelse annars existerar det inte...
    Vad snällt av doktorn att ge dig tid ändå. Stor Kram!

• strössel
    Speck: Ring till försäkringskassan och du får två alternativ antingen sitta och vänta på din tur eller att dom ringer upp dig. Jag har ringt mycket till fk ang min sjukskrivning och ringde igår och kom fram på 4 minuter. Berätta gärna vad dom sa är oxå nyfiken. Det dom sa till oss när vi var på infomöte att dom rekommenderar att man tar ut fp lite längre perioder för att det ska flyta på med pengarna. Men alla gör som dom vill, jag kommer ta 1,5 månad sen ska jag ha semester och spara fp i en månad.
  • spets

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhooooooooooooooooooooooooo!!!!!!

Lillparveln gjorde ett rejält skutt på UL. Jaq var livrädd att jag inte skulle se något hjärta bulta, men allt såg bra ut och den verkade leva runt där inne trots att jag inte har några symptom.
    Jag är i v.12+1 i dag och UL visade 12+5 så det kanske är en liten tjockis :)

Sjukt lycklig dag!! I dag ska vi berätta för sambons två barn :) Hoppas dom blir lyckliga! Bästa dagen i mitt liv på mkt mkt länge :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011