Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Är oxå relativt nojjfri om man nu kan säga så. ;)
    Kan sörja mitt gamla efternamn lite men mest för att det är så ovanligt i Sverige... (tror det bara är min släkt som heter så) nu har jag en lillebror som förhoppningsvis för namnet vidare i stället. Rätt skönt att kunna säga sitt namn utan att behöva bokstavera det oxå! ;)

Har så vitt jag vet inte några större problem med foglossning även om min husläkare skrev att jag har det i mitt intyg? Men visst lite on har jag emellanåt, speciellt om jag suttit/legat still länge.  

• Aurora1979

Kelsson: har ju oxå varit rätt lyckligt lottad och inte haft direkt ont av något (förutom på jobbet), inte illamående heller. Flera har till och med sagt att jag verkar piggare sen jag blev gravid hehe...

Kläder i stl 50 har vi kanske med lite tur 1-2 uppsättningar av. Tror inte du behöver köpa ngt egentligen, Många av 56 plaggen kan du säkert börja använda redan nu och som någon skrev så kan det även skilja sig i storlekarna. Vissa plagg jag har i samma storlek kan det skilja flertalet centimetrar på. Har köpt en uppsättning kläder som Grynet ska få på sig på sjukhuset i stl 50 men inte mer än så egentligen.

• Aurora1979

Jis: Visst känns det helt plötsligt väldigt mycket närmre förlossningsdags när det börjar med en 3:a!? =) Grattis till v.30. Själv går jag visst in i v. 34 på tisdag! Förvånad

• Aurora1979

Jag har inte tvättat något av bebisens kläder/sängkläder än... för man ska väl tvätta alla kläderna en gång har jag läst/hört?
    Har inte skrivit förlossningsbrev än men har nog tänkt att göra det. Har definitivt inte packat väskan än. Hur tidigt bör man göra det egentligen?? =) 

• Aurora1979

Har ju parfymfritt tvätt- och sköljmedel hemma så egentligen är det väl bara att sätta igång och tvätta men antar att jag vill spara något att göra tills jag ändå bara går hemma och väntar.... :P Fick en mysdress av min svägerska i fredags och insåg att den är säkert kommer att vara toppen även efter förlossningen. Har inte så mycket kläder som sitter skönt att jag vill lägga undan det redan. :P Så det blir väl bebisens kläder jag kan lägga ner i så fall.

• Aurora1979

Ska bli intressant att följa resten av serien... =) Kände igen oss i paret Emma och Erik, de har ju nästan samma historia som oss.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011