Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel BF 21/10
    Aurora79 BF 14/11 
    Kelsson BF 8/12

• Aurora1979

FY tusan vad folk det var på Gekås idag!! Det gick inte att ta sig fram någonstans. Var bara att lämna vagnen på lämpligt ställe och gå runt och hämta saker, helt omöjligt att ta sig runt MED vagn och knappt ens då. :/ Började dessutom shoppingen med att köra kundvagnen på mig själv så att jag fick halta omkring med ett litet sår på hälen... suck! Med stor mage och förkylning i kroppen så är jag härmed HELT SLUT! Får nog vara tacksam att jag inte hamnade på förlossningen i Varberg idag hehe.... Sitter i soffan och skakar på huvudet åt min man som nu efter vi kom hem började storstäda badrummet?!

Hm.. kanske ska låna den plastade frottén jag har i spjälsängen till mig själv... och vad har man i bilen om nu vattnet gått?? Min svägerska jobbar på ett äldreboende så hon fick med sig ett gäng stora bindor som jag kan ha efter förlossningen... tror hon skulle kolla om de inte hade engångsdrag som de gamla har i sängarna ibland oxå. 

• Aurora1979

Kelsson: kanske ska förvara en sopsäck i bilen "just in case" ;)
    Hade det inte varit för allt folk precis överallt hade det varit mycket trevligare shopping än vad det blev nu. Dessvärre misstänker jag att det knappast blir bättre ju fler veckor närmre jul man kommer...

Karmosin: nä det brukar ju inte vara det vanliga, men något ovanligt ska väl hända mig någon gång under denna graviditeten... ;) 

• Aurora1979

Karmosin: Vill inte sippra fostervatten i sängen eller bilen heller haha... så något lämpligt att sitta på kan vara bra att förbereda sig med. 

Strössel: Här blir det oxå kalas ikväll, fast en försenad kombinerad inflyttningsfest/födelsedagskalas för mig. Har lovat att ha lite partaj för hela makens familj så det får bli nu, har inte hunnit innan och lär inte bli enklare med såna tillställningar framåt i tiden :P

Nu blir det att göra pajbottnar och sedan plantera lite höstblommor att ställa ut på trappen. Och maken får städa. Ha en bra lördag allihop!  

• Aurora1979

Kasa: Min BM har sagt åt mig att gå och ta sprutan eftersom jag inte tog för svininfluensan 2009/2010. Ska försöka hinna med det denna veckan.

• Aurora1979

Carlan: Skönt att lillan mår bra iaf! Men väldigt tråkigt att du ska må så dåligt! *kram*

Ego: Idag går jag in i v.37, bara 27 dagar kvar till BF! Förvånad Mår oxå oförskämt bra skulle jag tro. Inga förvärkar, inte direkt svullen alls... Knappt att man våga säga hur bra man mår med tanke på alla som INTE mår så bra.   

• Aurora1979

Najje: Ja vi som mår jättebra under graviditeten får försöka se det som så att vi ju haft det kämpigt innan... Fast det är i stället synd att det är så många ivf:are som mår dåligt under graviditeten oxå! Om inte för olika krämpor så är det ofta stor oro inblandat.

• Aurora1979

Idag har jag inte tid att slappa vid datorn hela dagen iaf. Mitt ex kommer hit med sin son och vi ska göra julmat! :) Jag kan inte fira jul utan mina finska morotlådor och kolråtslådor! Tänkte det var enklast göra dem INNAN bebis kommer, brukar ändå frysa ner.

Strössel:Usch vad trist att din man inte känner sig välkommen på det nya jobbet. Har hört om många nu som har riktigt kassa arbetsgivare, det är så tråkigt att vuxna människor inte vet hur man tar hand om varandra liksom? :/

Hoppas att ni får trösta er med en liten bebis i dagarna i stället! :D     

• Aurora1979

Kelsson: eftersom det tar lite tid att göra dem så vågar jag inte chansa på att göra dem efter bebis kommer. Och vi har alltid fryst in ändå så det spelar ingen större roll om det görs en månad tidigare än normalt. :) Nä leverlåda har vi aldrig haft, antar att mina föräldrar inte tycker/tyckte om det, men vet att det ju egentligen tillhör oxå. ;)

• Aurora1979

Kelsson: Du får gärna inboxa över det om du orkar, så får jag se om jag orkar/hinner med att göra?! Har inga riktiga recept  på morot o kålrotslådorna. Har försökt leta reda på ett men hittar inget som stämmer överrens med det jag och mamma hade i när vi lagade tillsammans. Mamma höftade mest till det lite. Jag hade lite som tradition att ringa henne o fråga hur jag skulle göra och fick aldrig några bra svar haha... Men nu går ju inte det längre tyvärr men har lyckats göra själv senaste åren ändå.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011