Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Karmosin: FIN!! :D
Karmosin: FIN!! :D
Eileen: Nä har inte heller tänkt på den förrän jag såg en massa broschyrer på MVC och frågade min BM om jag behöver det...
Strössel: Ja det blev till en riktigt bra dag idag med bara goda nyheter. :) Hoppas ni har det bra hemma i soffan!
Eileen: Nä jag hade inte heller tänkt en tanke på influensaspruta förrän jag såg alla lappar om det på mvc. Men det var bara gravida som inte tagit svininfluensasprutan under 2009/2010 som behövde ta sprutan vad jag förstod?
Jag är ytterligare en av dem som har haft en jättebra graviditet.... känner mig otroligt lyckligt lottad som mått så bra. Man kan gnälla om ditten o datten men så kommer man till någon gravidtråd och läser om alla andras jobbiga symptom och då inser jag snabbt att jag ska sluta gnälla. ;)
Vickan: Åh stooort grattis till pojken!! Jättetrist att det blev en jobbig förlossning för dig, men skönt att ni båda mår bra nu iaf!
Speck: Ja jag har inte en blekaste aning om vad som rekommenderas egentligen, men jag är ju förbi v.20 iaf. Antar alla får fråga sina respektive BM.
Strössel: Åh vilka goda nyheter att din man fått ett jobb, 6 månader med "lite" dubbelarbete får man stå ut med i dessa tider. Ni får se det som lite extra klirr i kassan och det behövs säkerligen med liten bebbe som behöver byta ut sin garderob rätt frekvent så här i början. ;)
Vickan: Åh vilken söt liten en!! Men så himla tråkigt att förlossningen blev en sån tråkig och hemsk upplevelse för dig/er!
Kelsson: Har oxå råkat ut för svimningskänslor ibland, mest på jobbet när jag ansträngt mig för mycket. Inte alls trevlig känsla. :/
Ego: Blev äntligen sjukskriven på 100% idag! Provåkt en tur till förlossningen idag oxå, så att vi hittar när det är dags. Men vi insåg att vi nog ska ta en annan väg som är lite längre men enklare och med bättre vägar.
Strössel: Men herre jösses! Blir så ledsen att höra hur din mamma beter sig mot dig!! Hon verkar behöva sig en tankeställare om hur man beter sig! Vad säger din syster? *stor kram*
Kelsson: Har ju haft sån tur att jag aldrig behövt uppsöka det sjukhuset över huvudtaget! Min man har varit där några gånger men det var flera år sedan och förlossningen har han då aldrig besökt innan. Men nu hittar vi... ;)
Strössel: Det är svårt för utomstående att säga ngt, så att din systers svärföräldrar inte sa ngt kan jag förstå, men självklart blev även dem illa berörda. Vet verkligen inte hur man ska få någon att inse att beteendet inte är okej. Kanske hjälper det om din man säger till henne som Kelsson skrev? Min mamma var oxå duktig på att kritisera men inte alls på samma nivå som din mamma verkar göra. Sa man till henne att det hon sa var elakt så fick hon det på något sätt att vara synd om henne i slutändan ändå och man själv kände sig dum...
Kelsson: japp, det är bra att provåka en gång haha... min man stressar dessutom lätt upp sig så han blir helt virrig vilket inte vore så kul just då kanske. Fast han kommer vara superstressad ändå men lite underlättar det kanske att vi vet hur vi ska åka. ;)
Lillstintis: Tror att det är Strössel och sen Karmosin på tur härnäst, och sen jag?
Strössel: Klart man får prata om annat än bebisar i tråden! Ventilera av dig bara! Håller tummarna för att du får crosstrainern såld!
Ego: Känner mig lite sjuk och hängig. :( Ont i halsen och sådär allmänt bläig. Hoppas det går över fort för jag har inte tid att vara sjuk den här helgen! Ska ju till Ullared i morgon och så har vi lite kalas här hemma på lördag.
Strössel: Toppen!
Viksan: Men åh vad typiskt att sittdelen blivit förstörd pga slarv... :( Hoppas ni hittar någon billig att köpa!