Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Slänger in en lite hastigt tagen bild från idag när vi var vittnen på min mans systers vigsel. Jösses vad fort det gick, 3 min från start till slut och det var ju ändå den långa varianten haha... ;)

Magen ser helt enorm ut och så har så klart klänningen fastnat i nylonstrumpbyxorna eller nåt... men sånt är livet! ;)

Strössel: Vi får slänga ihop en mer organiserad träff senare när vi fått våra små... ;)

NN81: Vore jättekul om du kan komma annars tar vi och gör om det en annan gång så klart.    

Najje: Japp inboxar mitt nummer! Och tack för uppmuntrande ord! {#emotions_dlg.flower} 

• Aurora1979

Tack för alla fina komplimanger! :D

Lulis: Jag går in i v.35 på tisdag.

Igår var jag som sagt på bröllopsfest och ALLA gissade på en tjej... galet ju. Tror det bara finns en enda som gissat kille på mig än så länge?! Och den som gissade kille har gissat rätt på alla gravida utom en hon träffat de senaste 5 åren... ska bli spännande att se vad det blir haha... 

Najje: Hos oss får man fixa KUB själv om man vill ha det.

Tredjemaj: jag har inte haft någon möjlighet att dra ner på antal timmar jag jobbat, men däremot har jag tagit det lite lugnare på jobbet när jag känt att jag inte riktigt orkar, bara gjort det jag måste liksom. Men det beror ju så på vilken typ av jobb man har om man KAN dra ner på tempot eller inte. NU är jag sjukskriven i stället. Har inte heller känt mig tröttare (sovatrött) utan snarare tvärtom och har mått pyskiskt MYCKET bättre så graviditeten har nog fått mig att må bättre rent allmänt men sen är det jobbigare för kroppen i vissa avseenden.

• Aurora1979

Vi är ett gäng fulla med konstiga hormoner som gör att vi reagerar helt galet emellanåt. Jag har oxå en fin man som tar hand om mig och oroar sig för minsta lilla krämpa jag har. Men ändå råkar han ut för mina små utbrott och gråtattacker när det inte går EXAKT som jag vill. Känner mig som en riktig barnrumpa ibland haha... Sen när vi fått ut våra mirakel så är det andra jobbiga hormoner som tar över i stället.... :P

Jag äter inte medvetet fel saker men det har hänt att jag inte vetat om/tänkt på vad jag stoppat i mig men jag har faktiskt lyckats att inte nojja över det.   

Jis: Det är som sagt inte konstigt att F sparkar mindre nu, eftersom det är mindre plats kvar. Min BM sa att så länge man inte märker drastisk skillnad så brukar det inte vara någon fara alls. Sedan är det mindre sparkar men man känner ju ändå av rörelser.

• Aurora1979

Vickan: Skönt att det verkar bra iaf, duktigt att säga nej till att veta! Är SÅ nyfiken och har ingen som helst känning själv av vad det kan vara för sort i magen.

Najje: Skönt att allt var bra med Bill och Bull! :D

Ego: Går in i v.35 idag. =) Tiden går fort och ändå såååå långsamt.
    Vilket nummer var det förresten man skulle ringa till FK för att få hem rätt blankett för att få igång maskineriet om makens inkomstuppgifter inför den tillfälliga föräldrapenningen???     

• Aurora1979

Kelsson: Då hoppas jag strössel ser detta och har kvar det! =)
     På min makes jobb ska det bli mobilförbud eftersom "alla" missköter sig och bara står och grejar med sina smartphones istället för att jobba! Sa till honom att DU lämnar då INTE ifrån dig din mobil de här veckorna som är kvar! Tror nog att det är okej även med cheferna när de vet om varför han behöver den med sig. ;) Och min man är inte en av dem som missköter sig heller för den delen. ;) 

• Aurora1979

Strössel: Tack! Då var blanketten beställd...

Har verkligen inte någon känsla åt något håll för egen del, däremot gissar alla på en tjej, vet inte riktigt vad dem baserar sina gissningar på. ;) 

• Aurora1979

Jis: ska oxå begära f-penning nu antar jag men vete tusan hur många dagar jag ska ta ut och för hur lång tid...

• Aurora1979

Kelsson: ehm folk brukar väl allmänt prata om antal dagar/vecka, eftersom det blir olika antal dagar per månad?Eller? Men räknaren på FK räknade väl ut hur mycket man fick ut efters skatt/månad? Kommer inte ihåg, det var ett tag sen jag var inne lite snabbt och kollade. Blev bara deppig av hur lite man får ut haha.... Gillar inte all byråkrati kring att få ett barn. Kan inte bara allt sköta sig automatiskt! :P

Vårat dilemma är lite att eftersom vi är nyinflyttade så vet vi inte hur mycket våra elkostnader kommer att ligga på under vinterhalvåret. Så vi tar nog ut fler dagar nu i början för att säkra upp lite och sen dra ner framåt våren? 

• Aurora1979

Carlan: bra tips. Jag funderar mellan att ta ut 4 eller 5 dagar. Men då skulle jag kanske kunna ta ut 4 plus någon/några lägsta dagar?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011