• Speck
    Vickan I skrev 2011-04-17 18:54:38 följande:
    Kul beställa vagn Speck :). Brun är jättefin. Längtar också att få göra det. Men allt för tidigt än haha. Börjar smått längta att min mage också ska växa. Syns inget än och alla som säger att tvåan ger mage direkt!
    Hahaha, ja det känns enormt skönt att ha beställt den nu faktiskt. Jag började bli lite stressad, bara 18 v kvar Flört Är i v 22+1 idag (v23) och med upp till 12 veckors leveranstid.. och så vill man ju ha den hemma ett tag innan bebis kommer.. O sådär. Så barnvagn beställd, bilbarnsstol inköpt. Nu är det bara småsakerna kvar, haha!

Magen din kommer nog snart, men det finns dom i en gravidtråd för augusti som inte direkt börjat visa någon mage än i v 22, så det är ju väldigt individuellt när den kommer. Min kom ju på en gång typ, men dte är nog för att jag är så slapp i huden, haha! Inget som håller emot Tungan ute
  • Speck

Meede: Det kommer nog gå bra på KUB, bara man har bestämt sig för huruvida man vill görat eller ej så är halva jobbet gjort, sen är det bara väntan på resultatet..  Tungan ute

Kelsson: Haha, ja men om ni ska dela kostnad för barnvagn på 8 år så kan ni ju slå till på en limited edition variant med parasoll och hela kitet Flört
    Jo barnvagnsdjungel är det definitivt, jag har läst och kollar och funderat och frågat runt massor tills jag kom fram till vad jag gillade och inte, samt vad jag ansåg att jag hade för behov av en vagn. Och iom att jag gillar att gå i skogen o så så blev små svängbara hjul ett stort INTE, och det var c:a halva djungeln utrensad bara där, haha!

LGT: Det kommer nog gå finfint på VUL! Skrattande

• Speck
    Aurora: Asså en "vanlig" barnvagn kan du ju ta med dig nästan överallt på samma sätt som en med svängbara hjul bara det att du måste svänga på vagnen på annat sätt.. (ok vissa vagnar är lite större än andra) Vill du kunna gå i terräng rekommenderar jag inte svängbara hjul, jag hörde en tjej som hade haft en barnvagn med svängbara framhjul som så fort det blev en ojämnhet i marken typ tvärställde sig och sen fick hon dessutom byta ut dom 3 gånger på 1 år pga att de blev sneda. Jag har inte tålamod för att sakerna ska gå sönder av vanligt användande när de kostar flera tusen..

Kelsson: Citykorgen, då tar du bort själva sittdelen från chassit och måste förvara det på annat ställe och klickar på liggdelen som kallas citykorg. Medan hårdlift då fäller du bara ner ryggstödet och upp fotstödet på sittdelen och lägger ner hårdliften i vagnen och du behöver på så sätt inte förvara sittdelen hemma nånstans, och sen kan du ta ur hårdliften ur barnvagnen om du t ex ska nånstans o vill ta med dig sovande bebis men lämna vagnen.
    Om jag lyckades förklara mig förståeligt ? :S
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-19 13:34:55 följande:
    Hur mår alla gravida idag? Ingen som skriver något...
    Själv har jag varit illamående hela dagen (skönt att jobba då) nu är illamåendet lite bättre efter lunch vanligtvis är det tvärtom (kan min kropp inte bestämma sig) Skrattande

Jag mår ok, förutom bäckenuppluckring, muskelvärk i musklerna kring höften (trol pga att jag inte går som vanligt), huvudvärk och sjukt trött! Ser fram emot påskhelgen och få upp lite målarfärg på väggarna i barnrummet förhoppningsvis.  Skönt med kort vecka både den här och nästa vecka.
    Ska träffa MVC dr på torsdag och be om lite mera sjukskrivning.

Är lite orolig för bebis dock, ända sen i helgen så har jag känt av den mindre.. I vanliga fall brukar den utöva karate i magen när jag ska gå o sova men nu har den varit lugn.. Jag känner fortf sparkar men bara svagt och inte så ofta. Bör jag vara orolig tror ni?

• Speck
    Viksan07: Jag kan säga att hos oss så får man inte lyssna på hjärtljud förrän i vecka 25! Så jag är i vecka 23 och har fortfarande inte fått höra bebis hjärtljud, så det är väldigt olika från kommun till kommun.

Jis: Usch stackare, vilka eksem! Rynkar på näsan

Kelsson: Jo, inte är det billigt att vara gravid. Nya kläder måste man ha och så med alla sjukskrivnignar titt som tätt så får man inte mycket i lön heller.. Jag vet precis hur det är. Jag har fått 1300kr i ersättning från FK hittills Cool Nu jävlar ska de firas..lol.
    Tristigt med blödningarna.. Hoppas de går över sfsm!
  • Speck
    Vickan I skrev 2011-04-20 22:46:49 följande:
    Gjorde ett sista försök när jag lade mig i sängen istället och nu hittade jag han!...och nej har inte kollat kön men kände direkt och utropade även spontant till sambon "jag hittade honom". Så nu kan jag sova gott.
    Härligt! Jag väntar fortf som sagt på att få lyssna på min bebis hjärtslag för första gången. Vickan - vart bor du? Jag kommer över och lånar mockajengen du lyssna med Flört Nä men 3e maj får jag komma och lyssna på hjärtljud och då ska hon även väga mig (usch) och ta blodprover (usch) och mäta magen (tjock) haha! Nää men ska bli kul o få veta hur man ligger på stl kurvan och sedan också se hur mycket jag gått upp (usch).

Jag har inte fått sova inatt, vaknat av att jag varit kissnödig eller att jag haft ont så jag har varit vaken sen 4:45.. Tjoho.

I em iväg till MVC dr. Men idag är sista arbetsdagen innan långhelgen!
  • Speck

Strössel: Asså om jag säger så här, jag hänger väl här mest bara för skojs skull om jag säger så. Jag är ju aktiv i "vanliga" gravidtrådar anpassade till min grav månad bättre, här är jag ju bara för människornas skull. Precis av samma anledning som jag fortf är kvar i IVF-i väntan på.. tråden (även om jag är allt mindre aktiv där numera). Jag uppskattar dina inlägg och tycker det är synd du lämnar oss. Ha det bra.

• Speck
    Missan: Jag går snart in i vecka 24 och har väl i så fall ännu mindre gemensamt med er. Men som sagt, är här för människornas skull bara för att se så Vickan, Kelsson, Jis, Kasa ja alla tar sig vidare till "mål" (=förlossning). Men  trådar för nygravida är ganska stressande att vara med i då det handlar mycket om blödningar och tyvärr sker alltid ett visst bortfall pga missfall. Jag tyckte det var stressande att behöva läsa om iaf i början av min grav. Men nu så känner jag min bebis sparka så mycket dagligen att jag inte behöver oroa mig för sånt längre på samma sätt (nu är dte helt andra nojjor typ för tidig födsel o dyl Tungan ute).

Haha imorse låg jag helt fascinerad och kollade på magen, bebis låg och sparkade och ålade runt så  mycket så jag såg hela magen flyttade sig, och alla sparkar och buffar blev som tydliga snabba "utbuktningar" i magen, det är så jäkla häftigt att kolla på!

Jis: Fy fasiken - hoppas det går över snarast!!!
  • Speck
    Vickan I skrev 2011-04-22 10:48:58 följande:
    Speck - ja visst är det häftigt med magen och hur det kan röra sig så . Längtar dit jag med. har ju inte velat ha ngn mage som syns fram till nu, men nu längtar jag plötsligt efter det. Klart vi ska hålla reda på varandra hela vägen fram i mål! Oj vecka 24 snart, hur kan tiden gå så fort för sig, men inte för mig haha.

Haha, jadu, tiden är relativ Skrattande 24 veckor för mig som gått så fort för dig har för mig inte gått så fort, medans dina 12 veckor har rusat fram enligt mig o segat sig fram (kanske?) enligt dig..
    Idag när jag satt o åt middag så roade sig lillspeck med att ligga o sparka på min urinblåsa - inte så skönt faktiskt! Jag fick som akuta känslor av att vara kissnödig som gick över lika fort igen, haha! Blev en lätt schizad känsla där.

kasa01 skrev 2011-04-22 10:56:52 följande:
    Hej alla! Har följt med men inte skrivit så mycket. Behöver hjälp, vad fasen ska jag göra åt illamåendet? Är hemma nu, sängliggande, mår så illa att jag inte kommer ur sängen.. Har inte mått så här dåligt förr, har två graviditeter bakom mig (en son o en mola). Har läst om illamående, men inget hjälper. Har seaband o lergigan comp, inget hjälper... Urk!
    Jag hade tyvärr inte så kraftiga besvär, jag kräktes inte en enda gång under illamående-perioden. Däremot mådde jag ju illa och då var det bara mat som hjälpte. Gärna havregrynsgröt utan nåt till eller knäckemackor för de "la sig" så i magsäcken att de dämpa illamåendet bra. Jag håller med ovanstående talare - ring vårdguiden och be om rådgivning, eller be din man ringa om de känns jobbigt. Kram
    strössel skrev 2011-04-22 20:02:09 följande:
    Vad roligt att dina föräldrar blev så glada Skrattande mina föräldrar blev överlyckliga det blir deras första barnbarn och mitt barn kommer bli väldigt bortskämd vilket kanske inte alltid är så bra Flört. Vad skönt att det inte har kommit nåt mer blod kram !
    Mina föräldrar blev överlyckliga också, deras första barnbarn också, och min moster blev jätteavis på min mamma som ska bli mormor haha! Hon vill också! Skrattande
    Jis skrev 2011-04-22 13:55:32 följande:
    Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!
    Skönt - hoppas nu blodet håller sig borta så du slipper oroa dig nåt mera!
    Kelsson1 skrev 2011-04-22 14:12:47 följande:
    Alla som är längre gångna kan ju relatera till oss som är i början, det är inte sååå länge sen ni var där o kan skriva om hur det var för er för att lugna o ge oss nya råd. Jag ska också försöka bli bättre på att kommentera alla men har helt enkelt inte haft ork för det just nu. Dels orolig som f-n för blödningarna o sedan väldigt illamående så har varit tvungen att ligga ner mycket o inte orkat ta mig till datorn. När jag väl kommer till datorn har alla skrivit så mycket så mina kommentarer känns överflödiga...
    Vet du, jag har full förståelse för att du inte orkar kommentera. Jag själv hade ett par veckor (mellan vecka 6 och 10 tror jag) som jag knappt orkade skriva nåt alls jag var bara SÅ trött och SÅ illamående. Och sen självklart - även jag då det begav sig SÅ orolig för mina blödningar. Det är väl det som är det med alla nygravida - alla är bara för illamående och trötta för att egentligen orka bry sig om nån annan, asså om du förstår mig rätt.. Sen så fort man orkar ha ögonen öppna lite längre o man kommer ur koman i vecka 10-13 (beroende på för mig började det släppa i v 10-11 redan) så kan man börja engagera sig igen Glad Jag ville egentligen bara säga det här - Jag förstår dig. Tungan ute
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011