• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Äsch då Jis! Nu tycker jag du ska ta o sluta upp med dom där dumheterna!

• Speck
    strössel skrev 2011-04-30 09:42:23 följande:
    Speck: Jag kollade måtten och hårdliften är mindre än citykorgen jag har måtten i Emmaljungas katalog.

Vi är lite osäkra på om vi ska köpa citycrossen längre vi ska kika på Classic Sport istället den var i storlek L i emmaljungas katalog och Citycrossen storlek M, så den är något större. Men vi har inte bestämt oss än vi ska kika på vagnar i helgen.
    Ok, jag har inte mätt citykorg och hårdlift, men som jag skrev, de ska inte va FÖR små iaf.
    Mm jag ville ha citycrossen för att den var mindre och inte så stor o otymplig Glad Men det här med barnvagnar är just det som är så himla kul just för att det är så individuellt vad man själv tycker är viktiga egenskaper för en barnvagn! Vad man har för behov osv. Jag ville kunna gå på grusväg och i skog = jag behövde fyra raka fasta hjul. Jag vill ändå inte ha en jättepansarvagn till barnvagn så jag kollade på de som var lite mindre. Jag ville inte ha en duo vagn då jag inte har lust att förvara separata delar så att säga. Och jag ville ha en snygg vagn - och då fanns (obs enligt mitt tycke) bara emmaljunga city cross kvar!
    Här är verkligen smaken som baken Skrattande

Längtar tills vi får hem vår barnvagn!

Jis - skönt att det slutat blöda!

Har äntrat vecka 25 idag! Hoppas ni får en trevlig valborg!!
  • Speck

strössel: Classic Sport hade väl ett lite tyngre chassi också va?
    Och ang att vara trött o illamående - när jag var typ 7 v gravid och var som tröttast så var vi ju bortresta hos makens familj, och då lämnade jag middagsbordet (de hade suttit i flera timmar o snackat) och gick o la mig o sov en timme, och sen efter midnatt på nyårsafton så dröjde det inte alltför länge så släpade jag med mig maken hem - trots att natten var ung enligt honom. Men fick bra förståelse från alla så det var liksom inga problem när jag sa att jag inte orkade.

• Speck

kelsson: "snart" dags att beama ut bebis, haha du är då positiv!! Det är ju 4 mån kvar hahaha!! och vem fasiken gillar hur sin mage ser ut?Det är bara vänta så ska du se att magen inuti växer ikapp magen utanpå så att säga och då kan du nog våga fota Skrattande

• Speck
    strössel skrev 2011-05-01 08:35:45 följande:
    Speck: Ja chassit  väger 7 kg på classic sport och citycross väger 6,5 kg det är verkligen en barnvagns djungel men samtidigt väldigt roligt att kika och provköra Skrattande ser fram emot dagen då jag lägger handpenning på en vagn men det känns som en evighet dit.  Har du börjat spana på bebissaker som inredning till rummet än ? Det ser jag fram emot att få börja kika på.
    Jo det är kul att gå runt och titta o så, men vi har inte kollat sådär jättemycket tillsammans.. och när jag provkört så tycker jag de flesta modellerna har känts bra liksom, men de är ju dumt att man inte får provköra på grus, i skog, lite olika terräng..
    Ooooh ja! Jag o maken har sedan i december bestämt vilken spjälsäng, vilket skötbord, barnstol (till kök inte bil) allt vad vi ska ha från IKEA (jag gillar deras design, kvalité och priser).
    Vi ska ha Hensvik spjälsäng och skötbord (en hylla med skötbordsöverdel), och Blåmes barnstol (röd). Och sen vill jag ha taklampan Kryp Skrattande
  • Speck

Strössel: Jag förstår, kanske du vågar om några veckor efter RUL Glad Vi ska ha ljusgult baby rum och sen vita möbler, men mörkt golv så det inte blir föör ljust. Tror de blir bra.

Kelsson: Haha förstås, jag är mer gången nu än jag var för en månad sen. Din logik går inte att säga emot. Skrattande
    Härligt med VUL imorrn!! Jag ser fram emot övermorgon då jag får höra bebisens hjärtljud!!

Carlan: Söt säng! Jättefin!

• Speck
    Jis: Skönt att bebis mår bra iaf, det är huvudsaken!

Kelsson: Snarast hit med uppdatering för fasiken!!

Strössel: Jo jag har kollat på föräldrapenning.. Jag hoppas på att vi går runt om jag tar 3-4 dgr/vecka. Det är ju inte ens i närheten av så mkt pengar som jag brukar bidra med, men jag hoppas på att kunna vara lite billig i drift här hemma första tiden Flört 
    Vi har hyffsat bra ekonomi så, så det är inte det, det är räntan på bolånen som oroar mig lite, vi betalar dubbelt så mkt i ränta nu som för ett år sen och mera kommer det bli...
    Jag o maken vill ju båda känna att vi lever också och inte bara överlever liksom, så det är lite knepigt. Men vi försöker spara så mkt vi kan nu och behövs det så får jag väl ta ut fler dagar, men jag kan inte ta ut hur mkt som helst då jag bestämt mig att bebis ska inte skolas in förrän i januarigruppen 2013 (då är bebis ca 1 år 4 mån). Och sen vill man ju gärna ha kvar lite till övrig ledighet om dagis har planeringsdagar eller dyl, för långa sommarsemestrar osv.
  • Speck

Carlan: När du f¨tt ditt moderskapsintyg efter RUL så skickar du in det till FK och så skickar dom papper som du ska ge din arbetsgivare att fylla i.

Jag kommer inte få ut en massa pengar heller, men mest för att jag inte vill ta ut för mkt dagar. Eftersom jag inte vet om man kommer få "påfyllning" iom syskon så vill jag verkligen hushålla med dagarna. Jag ser det verkligen som ett mirakel att jag är gravid och tar inga syskon till detta barn för givet..

Lagt upp ny bild för v 25.

• Speck
    carlan skrev 2011-05-02 22:57:47 följande:
    Gud vad jag letat efter din mage. trodde du hade en blogg... Men du har ju en jätte fin mage. Grattis! Vilken vecka var du i när du gjorde ditt VUL?
    Hahah har du letat efter min mage? Jaaaaaaa.. Nu förstår jag va du menar.. Nä jag lägger alltid bara upp bilderna i mitt egna galleri Skrattande
    Vul var jag i vecka 9, v8+3 har jag för mig. Tror det står på bilden faktiskt?
    Joda min lilla spända bollmage och jag vaggar på här i vardagen.. Glad Många andra i min gravidtråd har liksom så mycket högre magar, min mage känns så lååg liksom.. Äh jag vet inte. "Häng-mage" Skrattande

Usch idag har jag jätteont i huvet och längtar bara tills jag är på väg hem från jobbet igen..
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011