• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

carlan skrev 2011-04-24 20:04:31 följande:
    Tack för era svar.
    Varsågod Cool

Dealy: jag har haft linne på mig över magen men har varit i solen mkt idag.

Ego: (OT) Vi har haft en riktig toppendag idag jag och maken! Jag började dagen med att sitta på baksidan och plantera mina stenväxter jag köpt i en asfin kruka (det blev verkligen fint - oj så jag skryter Tungan ute) och sen kom maken och ville visa att han byggt färdigt blomlådorna och då n'mnde jag att jag ville ha en grind på framsidan o sagt å gjort så for vi till bauhaus o sen hem o snickra. Den är nästan färdig, ska målas och monteras upp på förrådsväggen bara.
  • Speck
    Carlan: 399 kr, vilket pangpris - jag hittar den bara för 499kr överallt! Jag funderar på att köpa ett sånt för jag tänker vekligen på det nu när jag spänner på bältet över min lilla basketboll att bebis ligger verkligen där bakom - tänk om nåt händer..

LGT: Jadu, det är väl ingen inom vården som rekommenderar gravida att använda gravidbälte, men på själva förpackningen står det att de själva rekommenderar att man använder det från en gång man vet att man är gravid. Men det dröjer ju till v 12 innan livmodern ens når blygdbenskanten så du har ingen brådska.. Jag är som sagt i v 24 och inte kommit mig för att skaffa ett än (hade iofs tänkt att strunta i det men har nu på sistone blivit så orolig att jag ska göra ngt för att skada bebis genom tryck utifrån då det är så uppenbart att bebis ligger där under huden.. vilket jag inte upplevde den första tiden medan sparkarna var så svaga o diffusa.. Men ikväll t ex så kändes de som att jag nästan behövde ligga o hålla emot så bebisen inte skulle råka trycka sig igenom magen haha så starka var buffingarna - undrar vad den höll på med! Skrattande)

Var är Kelsson?? Jag blir orolig när jag inte ser att hon skrivit...
  • Speck
    LGT/Carlan: Jo det är svårare att oroa sig för att bebis har dött tex när man känner den dagligen, i början innan sparkarna var jag jämt rädd att nåt skulle hänt fostret och att det skulle ha dött, men nu får jag dagligen sparkar så då hinner man aldrig oroa sig över det.
    Plus att det är en extremt cool känsla att inse att det verkligen är nån där inne, haha! det är så himla kul att titta ner på magen när den sparkar o sen se hur magen buktar ut av buffningarna!

Carlan: Min Babyland butik i Barkarby har gått ihop med Barnens Hus, de är numera samma affär här.. Men både babyproffsen och barnens hus sålde för 500kr..Nåväl Glad
  • Speck
    Kelsson: Hoppas illamåendet blir bättre idag så du klarar av jobbet! Kram
  • Speck
    Kasa: Om de va pinsamt för nån så var det det för mig, och det bjuder jag på. Skönt att du mår illa! Härligt med grav tecken!

Kelsson: Ang pengabortfall vid sjukskrivning - jotack. Stackars maken. Men det är ju bara o vänja sig... Jag o maken försöker kolla igenom våra utgifter och framförallt på maten skära ner påalla dessa småinköp och dyra middagar.

Aurora: Jo kupan blir större om du tar större omfång. Jag har vanligtvis 70B och nu har mina bröst vuxit och även min omkrets och jag hittade en BH som passade och det var stl 80B, testade den och en 75B och 80B hade större kupa samt var bekvämare runtom. Jag har också hört nåt om att sen när man ammar ska man inte ha bygelbh - men varför säljs det då amningsbh:ar med bygel? Jag tror inte det är nåt att bry sig om.

Strössel: Jo jag har kollat på babyproffsen men de tog också 500kr för sina gravidbälten. Jag kollade lite på blocket igår och det finns såna till salu för 250kr (ex frakt antar jag) men eventuellt har min syster en kompis ett sånt som jag kan få låna! Avvaktar svar om det.

Jis: Grattis till lyckat VUL! Och sörj inte FC för mycket, du kan ju åka tillbaka dit med bebisen sen när du ska lämna in det där gravidpappret man skulle fylla i. Glad
  • Speck

Haha jadu, Kelsson! De första 3 mån så hade jag så starka sug på apelsiner och färsk spenat så det blev en hel del turer till affären, trots mitt illamående! Men jag behövde äta det jag var sugen på och jag unnade mig det (det var ju inte direkt jättefett eller jättedyrt).

Jamendåså - mjölkstockning vill man ju inte ha.. Men fasiken.. jag gillar formpressade kupor bättre och nu menar du att jag kommer behöva skippa det! Ännu inte köpt nån ny bh då jag känner att det inte funnits nån bh som jag är heelt nöjd med..

Jag är hungrig. Vill ha pizza bara för att jag kollade på en dokumentär om Vesuvius (vulkanen).. Haha! Undrar om jag ska baka pizza idag faktiskt.. Jo det ska jag.

• Speck

Kelsson: Haha bara jag läste titeln "Jorden i fokus: Vesuvius" så kände jag direkt - mmm pizza..... Och sen så tittade jag på dokumentären om all lava och då tänkte jag på stenugnsbakad pizza.. så jag hade inget annat val än att baka pizza. Den är i ugnen as I type! Klar om 5-10 min.. Cool
    Jag kan säga Kelsson (eller ni andra också för den delen) att om ni är det minsta lik mig så kan jag säga att från dess att jag lämnade 1a trimestern så har fokus på mat legat topp prio haha.. Jag kan bli så sjukt sugen på saker ibland att jag bara MÅSTE göra det till middag haha.. bästa var en gång jag passerade IKEA så blev jag SJUKT sugen på varmkorv för jag kom o tänka på deras 5kr-s varmkorv så jag fick åka o handla Tungan ute

• Speck

Kelsson: Härligt härligt! Hoppas du slipper kräkas iaf! Kram

• Speck

Meede: Jag kände också så ett par veckor, men för mig kom behovet att skriva tillbaka, framförallt för att fråga "nu känns de såhär - är de fler som känt så, är de normalt" haha! Det är så mycket konstiga saker som händer med kroppen att jag iaf kände att jag behövde få bekräftat från andra att det är fler som fått hårig mage t ex Skrattande

Kelsson: jo jobbar fortf deltid. 75%. Läkaren ville sjukskriva mig 50% men jag vet inte.. de känns som att jag behöver pengarna samt att de behöver mig på jobbet...

Strössel: Jag valde också trygghansa. Valde den försäkringen som kostar pengar och inte deras gratisförsäkring då man är försäkrad under förlossning också vilket man inte är annars. Jag är snart där, bara 1,5 v kvar tills fakturan dimper ned! Flört

Jis: Alla har ju rätt att känna som de känner såklart, men en vän till mig var jätterädd o tyckte det kändes helt bisarrt att föda normalt sätt (vaginalt) men istället för att få kejsarsnitt beviljat så blev hon igångsatt och fick gott om smärtstillande, både ryggmärgs och bäcken bedövning så hon skulle våga, det efter en hel del psykologsamtal osv.
    Jag däremot är helt inställd på att föda vaginalt, trots alla fasor jag hört om haha! T ex alla underlivet blir smått demolerat efteråt ett tag och att det svider när man kissar osv. Men jag känner att jag är mer rädd för kejsarsnitt, skära i en o sådär..

• Speck

Sputnik: För mig var tandborstningen en plåga när jag led av illamåendet.. Kände det ofta som att skummet från tandkrämen gav mig kväljningar och sen in o peta med en borste mitt i alltihopa.. Nja. Kändes sådääär..

Aurora: Härligt att snart lämna de första 12!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011