• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Karmosin: Härligt att allt gick bra!

Tredjemaj: Grattis till lyckat RUL!

Vickan: Du ska väl snart på TUL igen? Då kan vi bortse från magmåttet tycker jag!

Aurora: Har inte köpt så mycket själv men har fått en påse med kläder i storlek 56 och 62 så tror att jag vill köpa lite till i storlek 50

• Vickan I

Åh fick precis reda på att ett vänpar till sambon fick sin lilla (stora) tjej igår. Känns som alla plussar, är gravida eller föder runt omkring mig nu. Även på förskolan bara flyger det ut småsyskon till Alvins kompisar. Hur sjutton skulle jag orka med allt detta om jag inte själv var gravid!!!??? 

Aurora - ja svårt med strl. De som fick sin tjej igår hade räknat med en liten mindre tjej då hennes mage varit så liten hela tiden, men hon kom ut och behövde strl 56 så köp inte för mkt i strl 50 innan. Om man inte kan själv så finns det alltid en massa andra som mer än gärna köper lite kläder när bebis är här .  

Kelsson - Nej ska väl inte lägga för mkt vikt vid det. Ska på tul den 13 sep igen, vad blir det, om tre veckor.  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Kelsson och Vickan: Har inte köpt mycket kläder heller tycker jag. Fått en påse med lite kläder av en kompis med storlekar 56-74 och så har jag köpt lite på rean. Och några få plagg på Gekås i Ullared men som sagt något mer än en body i stl 50 kanske jag får köpa. Ska ändå in till "stan" på torsdag för BM-besök, har känt mig lite håglös det sista så kanske det kan pigga upp lite... Ska nog hämta ut mitt paket på babyproffsen oxå.

• Viksan07

Aurora: Jag har samlat på mig ca 12 bodys redan, långärmade och kortärmade, och då har jag ännu inte gått igenom Viktors gamla bebiskläder. Men har bara 4 par byxor och två par strumpor, så det behövs det nog mer av. Hade nog ca 10 - 15 av allt, bodys, strumpor, byxor - förra gången. Allt blev inte använt så många ggr eftersom grabben snabbt blev för stor. Vågar inte köpa så mycket i 50 nu eftersom min man är en 2-metersbjässe och det kanske finns lite risk att bebben blir 56a redan när han poppar ut

Karmosin: Jag kan använda amningskudden som gravidkudde, så jag hoppas att det funkar tvärtom också. Tror att det finns många kuddar som är menade att användas under både graviditet och amning. 

Speck: Har precis samma inställning till epidural. Har sagt till maken att han måste hålla koll så jag får den ganska tidigt. Ska skriva det i förlossningsbrevet också. Mina krystvärkar slogs ut totalt för att jag fick den för sent och sedan fick de dra ut sonen med sugklocka, och att BM slängde sig över min mage och tryckte. Vill inte att det ska bli så igen... Som sagt - vad skönt för dig att allt är över nu och att du har din lilla Loke hos dig!

• Luella

Viksan, tack för svar om amningskudde.

Aurora, du behöver inte köpa några mängder i stl 50 men några plagg tycker jag absolut att du ska köpa. Om inte annat för känslan att köpa något som är så litet. Det är nästan så man vill gråta en liten skvätt när man håller i kläderna. Det är ändå ett hett efterlängtat barn. Kolla på Lindex som ofta har köp 3 betala för 2.

Vickan, ja hur hade man stått ut? Jag vet inte alls hur jag hade mått. Förmodligen hade jag varit ett vrak eller s hade jag varit mitt i en spännande adoptionsprocess.

Hittade den här dealen föresten: www.groupon.se/deals/hela-sverige/Smila/713358&CID=SE_CRM_1_0_0_235&a=1665

Dagens i-landsproblem nummer 2: jag hittar inget lammskinn jag vill ha. Vi fick ett litet fint lammskinn av min pappa och styvmamma till dottern som har måtten 70*55cm och är precis perfekt i barnvagnen. Men det finns ju inte så små någonstans att köpa . Så ska lillebror få ett mycket större lammskinn då? Det känns ju orättvist och dessutom trångt i vagnen.

• Aurora1979

Viksan: haha ja min mans ena systerson kom ut som en 62:a för han var så attans lång så han skippade både 50 o 56! Förvånad  Har inte så stor koll på hur mycket våra gener påverkar? Jag är kort 159cm och min man ca 185cm men vi är båda överviktiga. Strumpor har jag fått ett helt gäng men har ingen aning om vilken storlek det är på dem. Vi köpte några på Gekås som vi tyckte var yttepyttesmå men så ser jag att det står 3 mån på dem när vi kom hem haha...

• vinterbebis12

speck - va roligt att höra om din förlossning! Så kul att ni fått er son.

Jis - vi tittade inte efter kön. Vill att det ska vara en överraskning på BB.

Jag håller med dig Vickan - otroligt mycket bebisar runt omkring oss och jag hade inte heller orkat med om vi inte hade väntat en egen.

Vickan och Karmosin - duktiga ni är som tar sprutor varje dag.

Cattm - ha det så kul på KUB imorgon. Alltid kul att se bebisen.

Så bra att höra om hur mycket kläder ni köper och om åkpåsar etc, jag får shoppa ikapp snart...

Ego: tack för alla RUL-gratulationer! Jag är så otroligt glad och lättad som sagt. Kände faktiskt bebisen ganska mycket igår kväll när jag låg vaken och inte kunde somna. Det var som att den rörde på sig för att bevisa att jag inte behövde vara orolig. Är dock vääldigt trött och förmodligen pga lågt järnvärde (102). I v 12 hade jag 135 så det hade droppat rejält på 7 veckor så nu ska jag ta niferex.

• Kelsson1

tredjemaj o Vickan: Vet inte vad som har tagit åt mig men vill bara inte höra om andra (runt mig) som ska ha barn. För i det här fallet rör det sig om andra barnet för en kusin och för en annan kusin är det fjärde! Lite egoistisk är jag men känns just nu att de har fått sin tid i "rampljuset" med första graviditeten (menar nu för all del inte er här i tråden som väntar på andra barnet vet hur ni har fått kämpa för att nå fram dit) så låt mig bara just nu koncentrera mig på min graviditet! Vill inte dela den med kusiner som ploppar ungar till höger o vänster! Är som inte så nära de heller, kanske lite det också som gör det?

• Vickan I

Kelsson - nej men förstår dig faktiskt. Även om du är glad för deras skull så känner man annorlunda inför de som "lätt" kan få barn. Bra, kul, grattis till dem, men vi är i olika världar och efter allt kämpande är du helvärd att fokusera på dig och din gravidtet och inte behöva dela rampljuset .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011