• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

Uppdaterar snabbt att RUL gick bra idag. Bebisen är på kurvan och BF är fortfarande 21a januari. Så glad och lättad.

• Jis

Gud va skönt tredjemaj, jag visste det men ändå :)

Skönt att det är över Karmosin. Tänk på mig som måste sticka mig 15 ggr om dagen, det är verkligen inte roligt, men vad gör man inte för den lilla..

Ni som inte tagit reda på kön, hur resonerade ni? Jag å P har varit säkra på tills nu att vi inte vill ta reda på kön, men när vi fick kallelsen till UL den 19/9 så började vi tvivla, vi är så sjukt nyfikna av oss. Samtidigt så vill jag inte veta, men jag vill verkligen veta på samma gång. Sjukt jobbigt.  

• Vickan I

Härligt Karmosin och tredjemaj att allt gått bra för er idag .

Viksan - Åh att jag inte tänkt på att plocka fram amningskudden istället för att knöla med en annann kudde när jag ska sova!!!

Speck - Roligt att läsa om din förlossning

Ego - Var också hos bm på vanliga mvc idag. Magen hade inte växt som den skulle, men eftersom jag går på regelbundna tul och bebisen mådde bra sist på det så fanns det ingen anledning till oro. Annars hade hon skickat mig på ett tul. Mitt undertryck var tydligen lite dåligt? Vet inte ens vad det betyder? Åh en av mina bästa vänner plussade äntligen idag, så glad .      

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Jis - Åh jag som tycker en fragminspruta om dagen är en pers. Har faktiskt lätt att låta bli att kolla kön. Tror det mest beror på att jag är sååå säker på att det är en pojke, säger ju tom han när vi pratar, men även för allt som varit med denna grav har gjort att det med kön har kommit i skymundan.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Viksan07

Vickan: Ja en amningskudde fungerar minst lika bra - rekommenderas! Vad jobbigt att inte magen har växt som den ska, men du verkar ha så mycket stöd från sjukvården att de har stenkoll. Är inte undertryck det lägsta av blodtryckets två värden? Eller är det jag som är ute och cyklar?

Ego: Bläh, idag är det ett helvete att ta sig upp till köket från soffan pga fogarna. Har dessutom förvärkar titt som tätt. som gör ont och är jobbiga. Hoppas att de ger med sig, för man blir ju lite orolig av dem.

• Speck

Tack för alla grattis! Nu är det snart er tur, vem är näste kvinna på tur.... Strössel?

Kasa: Kan du vänta med att ställa den frågan till efter stygnen läkt? Skrattande Just nu har jag så mkt smärta o obehag därifrån att det känns avlägset med en till förlossning nu. Men på det stora hela så är det ju inte så hemskt att jag skulle avstå ett ev syskon till Loke pga det. Däremot skulle jag ta EDA tidigare, vill inte få sån panik igen. 

Lillstintis: Min man var ett underbat stöd i det hela! Han hjälpte mig o andas rätt o förmedlade mina mummel till förståeliga ord till barnmorskan och undersköterskan och gav mig sin hand att hålla i genom värkarna och sen när det blev dags att krysta så höll han om mina axlar o hjälpte mig att få kraft att trycka på framåt.. Han var toppen! däremot höll han på att svimma av allt blod och när jag krystade så höll han andan han med Tungan ute

• Speck
    Jis: Mitt resonemang var att jag öppnar inte julklapparna innan julafton.. Glad Jag som trodde de va en tjej tycker de va en kul överraskning med pojke, lite coolt hur fel man har haft hehe. 
  • anderska
    Speck skrev 2011-08-23 19:24:51 följande:
    Tack för alla grattis! Nu är det snart er tur, vem är näste kvinna på tur.... Strössel?

Kasa: Kan du vänta med att ställa den frågan till efter stygnen läkt? Skrattande Just nu har jag så mkt smärta o obehag därifrån att det känns avlägset med en till förlossning nu. Men på det stora hela så är det ju inte så hemskt att jag skulle avstå ett ev syskon till Loke pga det. Däremot skulle jag ta EDA tidigare, vill inte få sån panik igen. 

Lillstintis: Min man var ett underbat stöd i det hela! Han hjälpte mig o andas rätt o förmedlade mina mummel till förståeliga ord till barnmorskan och undersköterskan och gav mig sin hand att hålla i genom värkarna och sen när det blev dags att krysta så höll han om mina axlar o hjälpte mig att få kraft att trycka på framåt.. Han var toppen! däremot höll han på att svimma av allt blod och när jag krystade så höll han andan han med Tungan ute

Tycker eran förlossning låter som en bra förlossning. Hoppas och tror att min sambo också kommer vara ett bra stöd. Det är vad jag hoppas och tror. Ska bli trevligt att få se kort på den lille pojken sen när det kommer =) änu ett stort grattis!!
  • Aurora1979

Speck: Det är väl tur att det inte är i nästa vecka du ska på en förlossning till... ;) Kul att läsa om din förlossning och att allt gick bra! =) Synd att det ska behöva göra så attans ont att föda barn bara...

Själv går jag in i v.29 idag så ca 12 veckor kvar här då antar jag. Insåg att jag bara har ett enda plagg i stl 50 (en kortärmad body)... hur mycket har ni köpt på er i de olika storlekarna?? 

• Luella

Nu har jag sovit en stund och känner mig en smula mer utvilad. Det ska bli intressant att få reda på järnvärdet när jag ska till BM på fredag.

Kul att läsa om din förlossning Speck. Det verkar ju ha gått bra. Hur känns det att äntligen få rå om den lilla bebisen ni längtat så mycket efter?

Jis och Vickan, stackars er som måste leva med sprutor dagligen

Grattis till ny vecka Aurora!

Jis och Lillstintis, tror ni det funkar bra med gravidkudden som amningskudde? Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa nu. Snacka om i-landproblem.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011