• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Oj vi är helt tvärtom och jag tror att i princip alla som vet att jag är gravid vet hur vi blev gravida. Jag ser det som ett sätt att få folk att inse att inte alla har det så lätt och blir bara glad när jag får chansen att prata om det och reda ut frågetecken och konstiga idéer om vad det innebär. Har inte stött på några konstiga kommentarer alls utan bara nyfikenhet och en vilja att lära sig mer. Tror att min man tyckte det var lite jobbigare i början av vår IVF-resa men nu pratar han vitt och brett om sina ingrepp (han får plocka ut spermier ur testiklarna via biopsi).

• Vickan I

Karmosin - var och klämde på Molooveraller I kista galleria idag. De hade 15% på allt. Provade den randiga på sonen, men sambon och mamma tyckte den var lite för mkt och jag kunde inte riktigt bestämma mig heller. SÅ blidde ingen. Funderar på en Isbjörn (i blått) istället eller en Reima.

Lulis - Vad underbart med en liten tjej. Stort grattis  .  

Här vet nästan alla att vi gjort IVF också. Ja inte ALLA på jobbet (stor arbetsplats med mkt äldre så inte så jag sitter och snackar IVF med Börje 64 år direkt ). Men alla vänner och vissa chefer osv. Var mer hemlig förra gången med sonen, även om många visste då med. Var så många som undrade hur jag mådde i höstas iom utomkvedet och mitt viktras mm och kändes jobbigt ljuga ihop ngt så då berättade jag istället för många. Men känns helt ok. Men visst säger en del korkade kommentarer som att det är jobbigt när man hamnar i en "låsning" och inte kan släppa det/blockerar sig. Jo för så är det för oss alla, att vi mentalt blockerar äggledarna Skrikandes.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Lulis: Stort Grattis till lyckat UL och lilla tösen! Jag köpte också en storlek större i byxor o ångrar mig idag, de hasar ner hela tiden! Men när jag var o provade byxor kändes storleken mindre som att de var lite tajta. De hade väl töjt ut sig så nu i efterhand borde jag satsat på de istället men men, lätt att vara efterklok.

Vickan: Visst det där med mental blockering får man höra tills man är less. Har väl hört det ett antal gånger under de 8år vi har försökt men försöker strunta i det nu

• Aurora1979

Tror nästan att folk tror att de är snälla när det säger att det "nog bara är en mental blockering" som för att lindra att det är ngt fel på en utav oss... ? Har även hört fortsättningen en del " ja men andra barnet kommer nog komma av sig självt, jag känner en som kunde slappna av på ett helt annat sätt när pressen på ett första barn var borta..."

• Kelsson1

Aurora: Du tror inte att jag har hört fortsättningen ett antal gånger nu... Blir lite less på när folk ska tycka att andra barnet kommer av sig själv nu när jag väl är gravid. Har man kämpat 8år för första så tror man inte i första taget att andra kommer av sig själv som ett mirakel...

• strössel

Lulis: Grattis till en liten flicka Glad

Kelsson: Har med hört många säga det, funkar nog på vissa men inte alla. Min kompis gjorde ivf sen efter 6 månader blev hon spontangravid och fick en till. Dom säger att kroppen ska vara inställd på att vara gravid att det är lättare men det återstår att se.

• Luella

Jag tycker att ni som är öppna med det IVF jättemodiga eller vad man ska säga . Jag beundrar er för att ni orkar med att ta diskussionen med alla märkliga människor som sitter och tror och tycker ännu märkligare saker. Jag orkar bara inte, tur att FL finns så man kan prata med människor som vet hur det äär.

Aurora och Kel, ja vad ska man säga. Iofs trodde/hoppades jag att nummer två skulle gå som en dans eftersom det gick så bra första IVFn men nu vet jag med säkerhet att det inte funkar så.

Vickan, jag förstår ang den randiga Molo-overallen. Jag gillar den och tycker att den är hur cool som helst. Men jag är osäker på om jag verkligen skulle köpa den. Jag ska nog kasta ett öga på Isbjörn också. Jag vet att några på min dotters dagis har overaller från dom.

Lulis, grattis till tjejen

Kel, 8 års kämpande! Jag är otroligt imponerad att ni kämpat så länge.
    Förresten, ang järnvärdet igen. Det känns otroligt lågt att jag bara har 107 när jag äter 2 niferex om dagen och har gjort det en längre tid. Jag måste nog fråga BM om jag verkligen hörde rätt.

• vinterbebis12

Grattis till en flicka Lulis! Vi köpte också en video men BM måste ha glömt att spela in för den var tom, tråkigt men vi får ju ett UL i v32 också så får spela in dvd då istället.

Förresten, någon som vet varför ivf-mammor får UL även i v 32? Det ska ju inte vara någon högre risk än för andra gravida så det jag tänker är att det kan ha att göra med oron. Vad tror ni?

Kul att höra hur ni resonerar kring att berätta eller att inte berätta. Det kanske vänder för mig när jag får berätta själv och inte blir trängd med frågor och påstående såsom "jaha, var det första försöket eller?".

• Luella
    Tredjemaj, när jag frågade så sa BMen på Ultraljudet att det är en gammal kvarleva som hänger kvar från när man var osäker på IVF-graviditeter. BM som jag frågade poängterade dock att det egentligen inte behövs men sa också med glimten i ögat att det ju kan vara skönt med en extra koll om man är lite extra orolig.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011