Jis skrev 2011-08-29 11:52:13 följande:
Appropå kommentarer om IVF, jag hörde ave n kompis att någon hade frågat om oss och om F skulle gå på vanligt dagis eller om det fanns nått speciellt IVF-dagis. alltså, jag höll på att trilla av stolen. Folk är så okunniga så det finns ju inte!!
Men OJ!!! Berättade för blivande maken och han fick sig ett gott skratt han med! Tänk så lite en del vet!

anderska skrev 2011-08-29 14:35:01 följande:
Hejsan alla. Ja jag kan inte hålla mig för skratt när jag läser Jis inlägg. Tänk att människor verkligen är så okunniga och ändå är det 2011. jaja det är kanske inte så lätt att förstå allt i iVF karusellen.
Idag gick vi in i v19. Vet inte riktigt vart tiden tar vägen... Imorgon ska vi på RUL och som vanligt blir jag så nervös inför alla mvc besök. Hade hoppas på att få känna en rikgit kick från bebis så jag slapp vara orolig men icke.
Hoppas ni andra mår bra.
Jis: tycker du har en mycket trevlig blogg. och vad fin du blev i den svarta party klänningen!!!
Så spännande med RUL!! Det är så häftigt att se lilla bebisen!!

strössel skrev 2011-08-29 11:49:54 följande:
Kasa: Jag har frågat runt hos bm och på förlossningen och på gyn och alla säger att det är upp till var och en om man känner om man vill ha ett sånt. Och nån har sagt att Bvc vet mer om det än dom. Men oxå att det inte är så vanligt med spädbarnsdöd som du säger. läste att det var mycket vanligt förr pga att mammorna rökte under graviditeten. Men med dagens råd så har det minskat jättemycket. Men som sagt blir det ett blir det efter jag har fått bebisen då har jag hunnit känna efter lite.
Ego: Måste börja räkna på föräldrapenningen vill köra en Kelsson stoppa huvudet i sanden

är så rädd att jag ska göra fel. Måste ringa FK så det blir rätt med skatten osv.
Föräldrapenning, skönt att höra att jag inte är ensam.

Kom på nu att moderskapsintyget inte är inskickat ännu. Måste göra det imorgon. Angående föräldrapenningen hade jag en förhoppning att inte behöva ta så många dagar alls per vecka, så det är nog därför som jag/vi inte kollat upp så mycket ännu... Men det hänger på blivande makens jobbsituation.