SPECK, jag tror alla nyblivna mammor hamnar i ett kaos de första dagarna. Man har i 9 månader gått o längtat o väntat, (i vårt fall ännu längre) o när bebisen äntligen kommer uppstår tusen frågor, osäkehet o otillräcklighet, som blandar sig in i babylyckan. Jag kände mig ganska utlämnad när vi kom hem från BB. Sen har man dessutom efter 3 dygn ett GIGANTISKT bortfall av alla endorfiner kroppen byggt upp inför förlossningen, vilket kan göra att man känner sig lite nedstämd. Man kallar det "3 dagars blues". Från det du beskriver tycker jag du verkar klara dig utmärkt, hejja dig!
Min son gillade inte alls att ligga på rygg som du beskriver, o mage är ju no no. Jag la honom på sidan i stället, o bullade upp m kuddar så han kände sig lite "instängd" o det funkade mycket bättre. Annledningen till att de sover bättre på mage är att de liknar mer situationen i magen, att man är omsluten. På rygg finns hela den läskaga värden över en, och många barn verkar inte gilla det. De vänjer sig så klart, men sidan m kuddar funkade bättre för oss.