Najje: Stort GRATTIS och välkommen hit till pustråden!! Vad härligt att du har lyckats!
Strössel: Har också funderat på andningslarm denna gång, för att jag denna graviditet är mycket oroligare av mig. Med sonen hade jag inte så mkt oro för PSD. Men kommer nog inte att köpa pga att risken är så liten. Förut hörde jag att larmen kunde fellarma ofta och då väckte bebisen, vet inte om de gör det längre. Jobbigt att förstöra den lilla sömn som bebben i början har.
Vickan: Haha, det som var räddningen för mig vad 5min-metoden. Hade gått in i väggen utan den då jag var ensamstående och sonen skrek tre timmar per natt
Han sov som ett litet lamm efter ca 2 dagars helvete. Men det finns nog ingen metod som fungerar för alla :)
Speck: Som sagt - tror stenhårt att man får finna sina egna lösningar, trial and error typ. Jag tog i början allt på blodigaste allvar, alla råd och anvisningar. Orolig inför att BM skulle tycka att jag gjorde fel etc. Sen insåg jag att man får göra det som funkar bäst för en själv och bebisen -och att man själv att expert på sitt barn.
Angående amning - så länge bebben verkar må bra, och beter sig som han blir mätt, och du inte får svinont i brösten, så behöver du nog inte oroa dig så mycket - men det är ju alltid bra att prata med BM om du är orolig!
Ang att bebis sover i sängen - det är ju nästan ofrånkomligt i vissa perioder. Sov länge med Viktor i samma säng, lät honom amma medan jag sov. Såg då till att han inte hade några tjocka täcken i närheten av sig, utan lät honom sova med en filt på sig för att inte bli för varm.
EGO: V 28 och tredje trimestern! Jippi vad tiden går!
Här försöker man att ta sig igenom världens jobbigaste gravidhumör och trötthet. Såå slut och grinig hela tiden, lite jobbigt, men helt värt det för att få en bebbe!!