Lillstintis: Vad tråkigt och ledsamt när man längtat efter en bebis så mycket. Förlossningsdepression är ju vanligare än man tror men ingen pratar någonsin om det. Jag hoppas verkligen att det vänder nu och skickar massor av kramar.
Strössel: Nää, fy vad dåligt!! Jag förstår att du blir sur! Det kan inte vara jättesvårt att följa enkla instruktioner. Visst om han tycker att det är jobbigt att bebisen gråter men då kunde han ha ringt och rådgjort med dig hur ni ska lösa det. Min man gav en hel portion ersättning utan att tänka sig för när mina bröst höll på att sprängas. Man blir ju inte så glad. Men det viktiga är att de förstår att det var fel och att det inte händer igen.
Viksan: Jag tycker att du ska börja vara hårdare min din man. Så där kan du ju inte ha det. Jag har blivit hård och omedgörlig här hemma. Han får banne mig prioritera familjen framför sitt jobb. Han var tveksam till att vara hemma och vabba med tjejen när hon var kräksjuk och inte kunde vara i samma rum som lillebror. Hur skulle jag ha klarat det själv liksom? han insåg tack och lov att det inte hade funkat efter en dag hemma.
Jag har också världens sötsug. Jag äter något onyttigt varje dag och går upp i vikt istället för ned. Det får bli nya tag efter nyårsafton. Jag funderar på att gå med i Itrim igen men jag ska testa det där med vatten först och hoppas att det hjälper. Det blir ju billigare