• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: jag tror inte jag kommenterade om din amning. Vad tråkigt att du slutar och att det känns ledsamt. Du har kämpat och försökt och varit så duktig. Jag förstår din sorg för jag har gråtit så himla mycket över den där amningen. Det blir inte bättre av att folk säger att det finns ersättning, man vill ju kunna ge sitt barn mat från bröstet. Vi får älta det där över lunchen/fikat nästa vecka. Fram tills dess, stor kram till dig!

• Luella
    carlan skrev 2012-01-23 21:05:59 följande:
    Hur går det med fikat i Stockholm? Blir det den 2/2?
    Jag har lagt in den 2/2 i min kalender så vi kan väl spika de t?

Vi kanske kan bestämma var vi ska gå dagen innan när vi vet hur många som kommer eftersom folk kan bli sjuka etc.

Är det ok med tiden 11:30?
  • Luella
    Jis skrev 2012-01-23 23:39:55 följande:
    noooo, jag har precis bokat upp mig den 2:a, bummer..ska försöka byta.
    har lagt upp fina kort på W i bloggen  
    Åh, ta bort, ta bort, ta bort! Jag tror att det var enda dagen som alla kan.

Fiiina bilder, han är så söt!
  • Luella
    Vickan I skrev 2012-01-24 08:58:45 följande:
    Om Axel har en ok dag så fungerar det med 11.30 för oss med. Dock brukar det ju vara kaos på alla fik/matställen runt lunchtid och då blir det svårt att få bord där alla kan sitta ihop om vi är flera, särskilt med vagnar med. Då har ju alla fått lön också.
    Om vi blir många så kan jag vara flexibel med plats där vi ses, även om det blir utanför tullarna. Vickan, visst föreslog du något i ett tidigare inlägg?

Någon föreslog Baby Revolution men tyvärr har dom gått i konkurs .

Jag ska googla lite också för att se om det dyker upp förslag.
  • Luella
    Enya: Jag tycker att det verkar jättesmart med en sån där bedside spjälsäng. Det har tyvärr inte blivit att vi köpte en sån eftersom vi har en vagga som jag och alla mina systrar sov i när vi var små. Men eftersom den är lägre än sängen så står den bara och samlar damm och bebisen sover i sängen bredvid mig i sitt babynest. Men den ultimata lösningen skulle vara en sån säng som du pratar om och ett babynest i där. Det kanske blir svårt att kombinera med vyssanlull-tassar  eftersom sängen som jag fattar sitter fast i eran säng. Men jag skulle nog välja en bedside framför vyssanlull och söva barnen i sitt babynest om det behövs och sedan lägga ned bebisen i sängen. Det är guld värt att ha bebisen bredvid sig så man slipper anstränga sig vid nattmatningen.

Jag glömde rapportera om BVC-besöket. Lilleman har ökat med ett helt kilo på en månad och väger nu drygt 6 kilo :-O. Han föddes ju på normalkurvan, gick ned till kurvan under, gick upp igen till normalkurvan men har nu gått upp så han ligger på kurvan över normalkurvan. Vi ska dra ned lite på all ersättning vi ger honom och fundera på om han kanske vill något annat än att äta när han gråter . Längd 60 cm och huvudet följer normalkurvan.
  • Luella

Jis: Han blir 3 månader den 27:e (om 3 dagar).

Vi hade också en IKEA-spjälsäng till våran dotter som vi tog bort sidan på och ställde vid våran säng. Det är jättekonstigt men jag minns inte hur det var, bara att det inte gick att få samma nivå på spjälsängen som våran säng men vi hade så väldigt länge så jag antar att det gick bra.

Jis, vart var du på bio och vad såg du?

• Luella

Fika-tjejer: ska vi bestämma plats måndag nästa vecka så får vi fundera på lite förslag? Hur många är vi? 6 st + 6 barn i barnvagn?

• Luella

Jag kan komma till Sumpan så får vi träffa Speck också. Jag kan även kl 11:00 på Kulturhuset om Alvin är sjuk.

Ego: Det har varit fullt upp hela helgen men bara roliga saker. I lördags hade min dotter lekdejt med sin dagisbästis och det var så roligt för dom. Men jag var bra trött i huvudet efter att ha hört dom skrika i flera timmar. I dag var jag och min dotter på barngympa och sen har vi kollat på lägenheter. Usch, vi vill inte flytta men när lillkillen blir något år kanske det blir tufft att bo kvar här så vi får väl börja planera lite. Nu försöker jag dra ned på ersättningen förresten och det går bra. Jag försöker verkligen att bara amma dagtid för att slippa släpa på flaska och ersättning men det är inte alltid det går. Men på kvällen så får han alltid ersättning.

Nu i säng!

• Luella
    Jis: Kan du inte köra med ersättning i tetra när ni ska iväg? Jag har en tetra inanför jackan så den inte är iskall när den ska drickas.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011