Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Du kanske kan kika på kurvan på BVC, om han följer kurvan kan man kanske få en föraning om hur lång han kommer att vara.
Spets: Vad tråkigt med din kompis . Jag tolkar hennes sms som att hon bara behöver lite egen tid just nu. Så kan jag också vara ibland. Vid vissa perioder i mitt liv har jag jättetät kontakt med mina kompisar och vid andra perioder (som nu) så orkar jag bara inte. Det har inget med mina kompisar att göra utan jag känner att jag inte har tid/orkar vara social. Den enda sociala biten jag pallar med är FL, FB och mejl. Inga telefonsamtal och inga träffar i riktiga livet.
När det var på väg att ta slut med mitt ex så var det samma sak. Den enda jag hade kontakt med var en tjejkompis som bor i Spanien. Henne chattade jag med men det var den enda personen jag orkade ta in i mitt röriga liv.
Ta det inte personligt är vad jag försöker säga
Stor kram!
Jag ligger lite efter märker jag, ni har skrivit massor och jag har bara skummat igenom.
I dag har min man varit på utbildning och jag har varit ensam hela dagen med båda barnen. Ingen rast och ingen ro. Fullspäckat schema hela dagen. Dom synkade iaf sin eftermiddagssömn så jag kom iväg en sväng med dom i vagnen. Men nu är jag jättetrött och hoppas att min man kommer snart och att han fixar middag.
Ang RS-virus så verkar det jätteläskigt. Jag har sagt till dagisbarnen på skarpen nu flera gånger för dom är så nyfikna på bebisen. Sist röt jag, bort med handen ur vagnen! Jag känner mig så elak men dom måste lära sig. Jag tycker inte att någon ska skämmas bebisens första månader för oron över rs-virus men även kräksjuka etc som folk går runt och bär på. Säg nej, det är erat barn. Med min dotter var vi jättehårda, vi har lättat lite nu med sonen men folk är inte lika intresserad av barn så det löser sig lite av sig själv. Men jag går och handlar på dagarna med honom. Som någon skrev så är det tomt i affärerna så det är toppen. Jag var inne på HM precis när dom öppnade kl 10 och det var inga folksamlingar där. Inga kläder som passade på min kropp heller
Jis: jag ser fram emot att träffa er och gå på barnvagnspromendad på Djurgården . Eller någonstans där det är nära in om någon måste amma .
Ett ego-inlägg: Jag blir så trött. Igår var vi på kalas hos min mans brorsbarn. Jag tänkte att det skulle vara ok om jag hade lilleman i bärsjal hela tiden så ingen tar i honom. När folk droppat av och det bara var min mans brors familj kvar så lättade jag på sjalen. Jag hade kollat samtliga och det var inga snoriga näsor och alla såg pigga ut. Yngsta killen som fyllde 2 år kom och tittade på sin nya kusin och pussade honom på huvudet. Idag ringer min mans bror. 2-åringen har vattkoppor . Så nu lär ju både stora tjejen och lilleman bli smittade. Hoppas lilleman slipper eftersom jag har haft vattkoppor och dessutom delammar.
Viksan, jag hoppas att dom håller sig friska. Annars missar ju stora tjejen Lucia på dagis . Men visst skulle det vara skönt också att bocka av en barnsjukdom... men inte just nuuu.
Jis: bästa tipset är att passa på att gå på restaurang medan F är lite spädis och ligger och sover i liggdelen vid bordet. Sen när F sitter i barnstol och kastar mat omkring sig är det inte lika kul .
Grattis till bebisen Aurora . Härligt att det gick bra!