• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel skrev 2011-11-20 16:00:45 följande:
    Speck: Vad kul att dom ska döpas på samma dag Glad samma tid med kl 13.00 ? Flört är mest rädd att om man köper en 68 och den blir för liten för jag ska inte köpa den i en affär utan en tjej ska sy upp den och man kan inte lämna tillbaks den. I värsta fall om den skulle vara lite förstor så kanske man själv sy in den lite i ryggen och ärmarna kan man ju vika upp. Tror jag satsar på en 74.
    Kan du inte fråga hur mycket det är som skiljer i cm? När måste du senast beställa?

Du kanske kan kika på kurvan på BVC, om han följer kurvan kan man kanske få en föraning om hur lång han kommer att vara.
  • Luella
    Jis skrev 2011-11-20 19:10:25 följande:
    Åh, gud va bra att du skriver om babynest, det känns ju som en supersmart sak, å det verkar det ju vara. Tack. Nu känns det ÄNNu bättre att jag köpte mig ett :)

Å bra det där med klädstorlekarna, som sagt, kan inte F ha storlek 50 så länge så får det vara så...brås han på mig å P kommer han både vara lång å modellstörre när han kommer ut. 
    Ja, jag tror att du kommer att gilla ditt nest . Jag har lagt en dubbelvikt fleecefilt i det så blir det mysigare plus att han inte kan kräkas eller bajsa genom till nestet.

En liten parantes om kläder, jag tyckte att jag hade köpt och fått så mycket men tex i går så bytte vi kläder 2 ggr pga diverse olyckor och idag 3 ggr. Så nu måste jag verkligen tvätta eftersom det ligger en del i tvätten redan Förvånad.
  • Luella

Spets: Vad tråkigt med din kompis . Jag tolkar hennes sms som att hon bara behöver lite egen tid just nu. Så kan jag också vara ibland. Vid vissa perioder i mitt liv har jag jättetät kontakt med mina kompisar och vid andra perioder (som nu) så orkar jag bara inte. Det har inget med mina kompisar att göra utan jag känner att jag inte har tid/orkar vara social. Den enda sociala biten jag pallar med är FL, FB och mejl. Inga telefonsamtal och inga träffar i riktiga livet.

När det var på väg att ta slut med mitt ex så var det samma sak. Den enda jag hade kontakt med var en tjejkompis som bor i Spanien. Henne chattade jag med men det var den enda personen jag orkade ta in i mitt röriga liv.

Ta det inte personligt är vad jag försöker säga Hjärta

Stor kram!

• Luella

Jag ligger lite efter märker jag, ni har skrivit massor och jag har bara skummat igenom.

I dag har min man varit på utbildning och jag har varit ensam hela dagen med båda barnen. Ingen rast och ingen ro. Fullspäckat schema hela dagen. Dom synkade iaf sin eftermiddagssömn så jag kom iväg en sväng med dom i vagnen. Men nu är jag jättetrött och hoppas att min man kommer snart och att han fixar middag.

Ang RS-virus så verkar det jätteläskigt. Jag har sagt till dagisbarnen på skarpen nu flera gånger för dom är så nyfikna på bebisen. Sist röt jag, bort med handen ur vagnen! Jag känner mig så elak men dom måste lära sig. Jag tycker inte att någon ska skämmas bebisens första månader för oron över rs-virus men även kräksjuka etc som folk går runt och bär på. Säg nej, det är erat barn. Med min dotter var vi jättehårda, vi har lättat lite nu med sonen men folk är inte lika intresserad av barn  så det löser sig lite av sig själv. Men jag går och handlar på dagarna med honom. Som någon skrev så är det tomt i affärerna så det är toppen. Jag var inne på HM precis när dom öppnade kl 10 och det var inga folksamlingar där. Inga kläder som passade på min kropp heller

• Luella
    carlan skrev 2011-11-27 20:01:43 följande:
    Mannen min börjar bli orolig nu när bebis snart ska komma. Vist har ni som fått era bebisar pratat om babynest. När jag tittar runt på nätet verkar dem sååå dyra. Vart har ni köpt dem och betalat?
    Jag har köpt det här och tycker att det funkar bra. Det kostar runt 800:-

www.babynest.se/
  • Luella

Jis: jag ser fram emot att träffa er och gå på barnvagnspromendad på Djurgården . Eller någonstans där det är nära in om någon måste amma .

• Luella

Ett ego-inlägg: Jag blir så trött. Igår var vi på kalas hos min mans brorsbarn. Jag tänkte att det skulle vara ok om jag hade lilleman i bärsjal hela tiden så ingen tar i honom. När folk droppat av och det bara var min mans brors familj kvar så lättade jag på sjalen. Jag hade kollat samtliga och det var inga snoriga näsor och alla såg pigga ut. Yngsta killen som fyllde 2 år kom och tittade på sin nya kusin och pussade honom på huvudet. Idag ringer min mans bror. 2-åringen har vattkoppor . Så nu lär ju både stora tjejen och lilleman bli smittade. Hoppas lilleman slipper eftersom jag har haft vattkoppor och dessutom delammar.

• Luella

Viksan, jag hoppas att dom håller sig friska. Annars missar ju stora tjejen Lucia på dagis . Men visst skulle det vara skönt också att bocka av en barnsjukdom... men inte just nuuu.

• Luella

Jis: bästa tipset är att passa på att gå på restaurang medan F är lite spädis och ligger och sover i liggdelen vid bordet. Sen när F sitter i barnstol och kastar mat omkring sig är det inte lika kul .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011