• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan07 skrev 2011-11-13 21:37:57 följande:
    Speck: jag var också väldigt sötsugen första halvåret med min grabb. Trodde det hade med amningen att göra, men säkert för att det piggar upp när man är så trött. När han varmnio månader införde jag sötsaksförbud förutom lördagar, och då sjönk kilona fort :)
    Samma här. Socker är ju som en drog som man blir beroende av. Jag insåg att det var dags att på allvar tappa i vikt när jag stod inne på HM och försökte få på mig en kjol i stl 42 (över ett år efter förlossningen). Sen gick jag med i Itrim till slut för det gick inte att gå ned på egen hand och då kom jag i min normala storlek som är 36 efter ett tag. Ja, ni kan ju tänka er hur mycket övervikt jag samlat på mig. Inte kul med stl 42 när man är 155 cm lång Rynkar på näsan. Jag ska försöka på egen hand fram till januari men funkar inte det blir det boot camp på Itrim igen för sura pengar men det är verkligen hemskt att hata sin kropp och inte trivas med sig själv.
  • Luella
    Kelsson1 skrev 2011-11-15 10:59:29 följande:
    Viksan & Kasa: Jag är såååå lättirriterad numer att det är inte ens roligt. Snäser och blir flyförbannad på maken för minsta lilla. Antar att det är normalt nu på slutet?
    Det är normalt, och det fortsätter sen också. Hoppas bebisen kommer nu när du har haft BF och allt.
  • Luella

Jag läser allt ni skriver men det är ont om tid här hemma. Nu har lillkillen somnat i bärsjalen, så himla lyxigt .

• Luella
    Kelsson1 skrev 2011-11-15 13:33:40 följande:
    Karmosin: BF är ännu 23dagar bort så än får hon INTE komma!
    Men jösses, vad fick jag det ifrån? När jag skrev det så tänkte jag att tiden hade gått så himla fort
  • Luella

Vad roligt, nu börjar det kännas som om det är dags för flera bebisar att komma fram.

Ego: Trött som vanligt, har inte hunnit sova middag idag heller. Vi var på BVC och han ligger nu när han är 3 veckor gammal (imorgon) på sin födelsevikt  Han följer sin kurva och BVC-sköterskan tyckte att allt ser toppen ut så då tycker jag det också .

Det verkar som om min dotter börjar bli lite förkyld Förvånad. Hoppas att hon inte lyckas smitta lillebror, det är ju så jobbigt med förkylda nya bebisar med täppt näsa.

• Luella
    Kelsson1 skrev 2011-11-15 13:51:47 följande:
    Karmosin: Helt ok, du har mycket annat att tänka på
  • Luella

Lycka till imorgon Strössel!

Strössel och Vickan: Hur många gånger per dygn ammar ni och hur lång är en amning?

• Luella
    Aurora1979 skrev 2011-11-16 22:07:40 följande:
    Strössel: Det är inga vanliga bindor utan något som svägerskan tog hem från jobbet till mig (egentligen något de har till de äldre för "analläckage" hehe), har 3 paket så jag har packat med några bara "just in case".
    Det låter jättebra! Direkt efter snittet fick jag dubbla blöjor för vuxna. Gigantiska verkligen men toppen. Jag blödde massor.
  • Luella

Strössel: Härligt att han går upp så fint i vikt! Det där med små bebiskillar utan blöjor är farligt har jag lärt mig på dom här veckorna . Ja, jag har också hört det där med 30 min men ammar jag bara så kort så är han inte mätt på långa vägar. För mig tar en hel amning ca en timme med ett blöjbyte så att han ska vakna. Han äter nog minst 20 min på varje bröst och jag försöker amma 2 ggr på varje bröst efter tips från amningsmottagningen. Men det blir ju så att då gör man inget annat än att amma. Men sen kan han sova 3 timmar när han väl blivit ordentligt mätt men det är som om det inte finns någon botten i den där lilla bebismagen. Blir Liam mätt efter 30 minuter?

Viksan: Ha ha, vi hade massor av olika kollin så vi var tvugna att räkna dom när vi skulle iväg för att vara säkra på att allt kom med.

Kel: Du kommer bli en jättefin mamma, jag är säker !

• Luella

God afton i tråden!

Här fungerar fortfarande bara halva hjärnan och dagarna bara flyger fram. Jag har läst alla inlägg men som vanligt är jag lite tråkig och kommenterar inte.

Tack för inlägg om amning. Hoppas att han äter korta tid snart, det känns som om jag bor i soffan.

Kläder: Min son är idag drygt 3 veckor och är 53 cm lång. Han använder fortfarande stl 50 som passar bra (Lindex, HM, Pop och Livly) men nu har jag börjat använda stl 56 också.

Babynest: Jag skulle ju skriva och berätta om jag tycker att det är bra eller onödigt när jag använt det lite. Jag tycker att det är toppen och mycket bättre än varianten av hoprullade filtar. Den stora fördelen är att man kan bära runt bebisen i nestet och vyssja till sömns och sedan smidigt lägga ned honom utan att han vaknar. Det är liksom hans lilla plats som vi flyttar mellan våran säng, soffan, hans vagga och köket och han kan ligga där och ha det bra. Me like!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011