Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: jättefin kille! Längtar så till att Gustav börjar le regelbundet, vi kämpar på för att få honom att le här hemma :D skönt att du kan slappna av nu efter beslutet om att sluta amma:) Jobbigt med magproblem, stackars er. Med storgrabben var det mkt sånt, skitjobbigt med allt skrik. Men nu är det bättre. Jag skulle också gärna ses när vi alla har tid!

• Viksan07

Här har veckans åkomma varit magsjuka, börjar precis återhämta mig. Inte kul att lämna över ammande bebbe till mannen för att springa och kräkas :/ Har haft sånt oflyt de här fem veckorna som Gustav varit här - bröstinflammation, förkylning, ryggskott och magsjuka. Men jag kanske betar av alla årets sjukdomar nu, så blir man kanske frisk under våren:)

• Viksan07

Vickan: Haha, känner igen det där med spottandet, det har min grabb också börjat med, men som tur är bara utomhus hittills. Min storkille är ju fem år, så jag hade hoppats på att det inte skulle bli så mkt uppmärksamhetsförsök, men nu börjar jag märka av det. För att han inte alltid ska känna sig bortprioriterad låter jag ibland lillskrutt ligga lite extra, och säger då så Viktor hör "Gustav, nu får du vänta lite till att jag är färdig med storebror." det fungerar säkert inte men det lindrar i alla fall mitt dåliga samvete :)

• Viksan07

Min grabb är också en bjässe! 5 1/2 veckor och väger över 6 kg, får bara på sig stl 62 nu. Han har en 2meterpappa så han brås nog på honom :) Och han har skumt nog kunnat lyfta huvudet sedan han var ca en vecka gammal:)

• Viksan07

Vickan: haha, "ta en paus" låter urgulligt, men förstår att det blir irriterande når du försöker komma iväg med barnen eller så. Jaa, det där med filmtittande får jag också dåligt samvete för. Viktor sitter så bra och lugnt nä han kollar på barnprogram, så då får jag och Gustav möjlighet att sova en stund. Sen får man jättedåligt samvete när man vaknar och inser att han kollat jättelänge :/ Kände på mig under graviditeten att det skulle bli mkt tv de jobbiga dagarna, då Gustav sovit dåligt. Bestämde mig då för att inte ha dåligt samvete om jag inte aktiverade Viktor tillräckligt, men visst fick man dåligt samvete i a f!

• Viksan07

Och angående förlossningsrädsla så är det ju bra att prata med bm om det. Om man är väldigt rädd kan man ju få stödsamtal hos Mvc-psykolog etc.

• Viksan07

Anderska: Ja, våra katter älskar alla Gustavs grejer- spjälsängen, vagnen, gymmet och sittern har de försökt att ta över:D men de vet att matte blir arg när de ligger där, så de håller sig ifrån dem nu. Förutom gymmet, det är för kul och mysigt för att motstå :D spännande med så kort till bf!

• Viksan07

Lycka till Jordgubbe! Det kommer såklart att gå finfint!

• Viksan07

Det går jättebra med kissarna, här med. De är inte så intresserade av honom faktiskt, den ena är lite rädd för honom men skulle aldrig göra ngt mot honom, hon är världens snällaste. Den andra är lite busig och skulle säkert hoppa upp till honom av nyfikenhet när han sover. Så vi har alltid dörren stängd till hans rum, som har ingång till vårt sovrum. Lite jobbigt att de ska ligga på hans saker när de har varit ute och skotat ner sig, men det är inte så farligt. Lägger handduk i babygymet och ställer vagnen i gästrummet. Det där med katt och bebis löser sig alltid! Det är väl först när fjantarna kryper som de blir jobbiga för katterna, ska ta sig runt och busa med dem. Men det löser sig också!

• Viksan07

Vilken dröm! Har suttit i 45 min och varit helt ensam, medan hela familjen ligger och sover på övervåningen! Mer sånt, tack :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011